تبلیغات

تبلیغات

آموزش ثبت دو دامنه در یک هاست

addon-domain

یکی از روش‌های کسب و کار و تجارت که در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته فروشگاه اینترنتی است. قطعا شما نیز در مورد راه اندازی سایت اینترنتی و یا دیگر حوزه‌های مربوطه سوالاتی دارید. گاهی پیش می‌آید که دامنه سایت، تمام حجم هاست را اشغال نمی‌کند.

در این مواقع، بسیاری از افراد مایل‌اند بدانند که آیا می‌توان بر روی همان هاست یک دامنه دیگر نیز ثبت کرد یا خیر؟ و اگر می‌توان، چگونه ممکن است؟

می‌خواهیم در این مقاله به این سوالات پاسخ دهیم. اما قبل از آن، برای آن دسته از افرادی که آشنایی کمی با این اصطلاحات دارند، توضیحاتی می‌دهیم.

ثبت دامنه یعنی چه؟

باید بگوییم دامنه، آدرس اینترنتی فروشگاهی است که قصد راه اندازی آن را دارید. به طور کلی دامنه، از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول نام سایت است و بخش دوم پسوند سایت. به عنوان مثال در google.com، نام سایت (google) و پسوند (.com) می‌باشد. برای ثبت دامنه، باید ابتدا نام انتخابی خود را تعیین کنید و در صورت تکراری نبودن می‌توانید مراحل بعدی را طی کنید.

پسوندها انواع متنوعی داشته و ویژگی‌های متفاوتی دارند. معروف‌ترین پسوندها شامل .mil، .org، .edu، .com و … می‌باشند. همچنین برخی پسوندها هم اختصاصی کشورها هستند؛ برای مثال پسوند اختصاصی ایران، .ir است.

سایت‌های برتر ثبت و خرید دامنه به شما کمک می‌کنند در اسرع زمان این مرحله از طراحی سایت را طی کنید.

هاست چیست و چگونه می‌توان یک هاست خرید؟

هاست یک سرور است که به اینترنت متصل بوده و از سایت شما پشتیبانی می‌کند. هاست فضایی را در اختیار سایت شما قرار می‌دهد که بتوانید اطلاعات و صفحات وب را در آن بارگذاری کنید. به طور کلی هاست دو نوع مختلف دارد: سرور مجازی و سرور اختصاصی. سرور مجازی به طور همزمان از چند سایت پشتیبانی می‌کند و سرور اختصاصی از یک سایت پشتیبانی می‌کند.

برای خرید هاست کافی است که به سایت‌های معتبر در این زمینه سر بزنید. با این کار می‌توانید مقایسه‌ای بین انواع هاست‌ها و خدمات مختلفی که آنها ارائه می‌دهند به دست آورید.

آیا می‌توان دو دامنه بر روی یک هاست ثبت کرد؟

گاهی ممکن است حجمی که یک دامنه از هاست اشغال می‌کند، به اندازه‌ای نباشد که تمام حجم آن را به خود اختصاص دهد. در نتیجه بخشی از فضای خریداری شده هاست، بی استفاده باقی می‌ماند. در این زمان‌ها افراد از خود می‌پرسند که آیا می‌توان یک دامنه دیگر را بر روی هاست ثبت کرد یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که افزودن یک دامنه دیگر به یک هاست واحد، یکی از خدماتی است که شرکت‌ها فراهم می‌کنند. پس به هنگام خرید هاست از شرکت مورد نظر این را سوال کنید. در صورتی که شرکتی که از آن هاست‌تان را خریداری کرده‌اید این امکان را فراهم کرده باشد، شما می‌توانید یک دامنه دیگر به هاست خود اضافه کنید.

همچنین بخوانید  با کاپشن محکم به سوی ثروت

چگونه می‌توانیم بر روی یک هاست دو دامنه نصب کنیم؟

چگونه می‌توانیم بر روی یک هاست دو دامنه نصب کنیم؟

این کار با addon domain امکان پذیر است. برای این کار باید وارد cPanel شوید و گزینه addon domain را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدیدی که باز می‌شود، در فیلد new domain name، نام دامنه مورد نظرتان را وارد کنید.

بعد از آن دو فیلد دیگر به صورت خودکار پر خواهند شد. این فیلدها عبارت اند از: subdomain و document root. در صورت لزوم می‌توانید محتوای آنها را تغییر دهید. سپس بر روی addon domain کلیک کنید.

اگر مایلید که به این دامنه یک اکانت FTP اختصاص بدهید، باید گزینه «create an FTP account associated with this addon domain» را فعال کنید و اطلاعات مورد نظر را تکمیل کنید. در انتها باید بر روی addon domain کلیک کنید.

در انتها به این نکته توجه داشته باشید. اینکه اگر می‌خواهید یک دامنه بین المللی را بر روی هاست خود اضافه کنید، باید dns های هاست (DNS چیست) را بر روی دامنه مورد نظر ست کنید . بعد از 5-6 ساعت می‌توانید دامنه را اضافه کنید. همین کار را با دامنه‌های .ir بعد از 12-24 ساعت انجام دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *