تبلیغات

تبلیغات

اپل در حال توسعه CarKay در iOS14 به جای کِی لس ماشین های BMW است

BMW-CarKey

اپل در حال توسعه یک ویژگی جدید “CarKey” است که به رانندگان اجازه می دهد تا کلید فیزیکی را با آیفون خود جایگزین کنند. فناوری جدید کلید مجازی برای اولین بار در نسخه بتا از iOS 13.4 کشف شد.

شواهد جدید در iOS 14 به دست آمده نشان می دهد که اپل با شرکت BMW همکاری می کند تا به احتمال زیاد اولین سازنده ای باشد که از ویژگی آیفون آینده نگر پشتیبانی می کند. گروه BMW در مراحل اولیه در ادغام یکپارچه دستگاه های هوشمند و اکوسیستم دیجیتال مشتریان نقش اصلی را به عهده گرفت. فراهم آوردن دسترسی ساده ، متصل و “بدون کلید” به وسایل نقلیه خود ، بخش اصلی نوآوری بوده است.

امروزه نیز امکان قفل و باز کردن قفل خودرو ، راه اندازی موتور و به اشتراک گذاری این کلید با دیگران با استفاده از BMW Digital Key به عنوان بخشی از ویژگی متصل شدن به تلفن هوشمند امکان پذیر است. اما این تنها اولین قدم در تحول تکنولوژیکی جهانی است که توسط گروه BMW شکل و هدایت می شود.

  • شرکت های دارای امتیاز : اپل ، آئودی ، BMW ، جنرال موتورز ، هیوندای ، ال جی الکترونیک ، پاناسونیک ، سامسونگ و فولکس واگن .
  • اعضای اصلی شامل : LPS ELECTRIC و Continental Automotive GmbH و DENSO و Gemalto و NXP و Qualcomm هستند.

پیشنهادی :

آیا خودروی تسلا امن است؟ نحوه نفوذ هکرها به ماشین هوشمند

ویژگی های جدید کلید دیجیتالی اتومبیل

CCC اخیراً با رونمایی از ویژگی های جدید برای نسخه 2.0 از کلید دیجیتال ، خبری را منتشر کرد:

ویژگی های Digital Key Release 2.0 NFC را افزایش می دهد – یک استاندارد اتصال بی سیم با برد کوتاه برای برقراری ارتباط بدون تماس بین دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند یا تبلت . CCC از استانداردهای موجود در صنعت مانند NFC برای اطمینان از قابلیت همکاری بالا بین وسایل نقلیه و طیف گسترده ای از دستگاه های صنعت استفاده می کند.

شرکت هایی از جمله Apple و BMW می توانند از Digital Key Release 2.0 پشتیبانی کنند و ویژگی های جدید در نسخه 3.0 این تجربه را بیشتر می کند:

مشخصات Digital Key نسخه 3.0 با افزودن دسترسی بدون کلید ، به کلید دیجیتالی نسخه 2.0 را ارتقا می بخشد. رانندگان می توانند به جای استفاده از کلید دیجیتال از گوشی خود را برای دسترسی به خودرو استفاده کنند ، تا به راحتی موبایل خود را در کیف یا جیب خود بگذارند.

برای پشتیبانی از این ویژگی های جدید ، CCC در حال ایجاد ویژگی مبتنی بر بلوتوث کم انرژی (BLE) در ترکیب با Ultra-Wideband یا (UWB) است تا بتواند بدون دسترسی به کلید دیجیتالی و امکان موقعیت یابی ایمن و دقیق را فراهم کند.

همچنین بخوانید  تولیدکننده‌های برتر روغن و گریس صنعتی در دنیا

آیا پهنای باند قوی مورد نیاز است؟

برای اپل مناسب است ، نسخه 3.0 از UWB یا تراشه فوق قوی پهنا باند بهره می برد که با آیفون 11 ، 11 پرو و 11 پرو مکس معرفی می شود. اپل تنها از تراشه UWB برای پیشرفت جزئی در ویژگی انتقال داده بی سیم AirDrop خود استفاده کرده است .

آیا پهنای باند قوی مورد نیاز است؟

BMW نحوه استفاده مفید UWB برای کلید دیجیتالی را شرح می دهد:

در آینده نزدیک ، مشخصات کلید دیجیتالی با انتشار پهنای باند قوی(UWB) با نسخه 3.0 تقویت می شود. این کار حداکثر محافظت در برابر سرقت را انجام می دهد و محلی سازی دقیق بین دستگاه و وسیله نقلیه را امکان پذیر می کند. در نتیجه ، برای باز کردن قفل خودرو ، دیگر نباید تلفن همراه مستقیماً بر روی دسته درب نگه داشته شود ، به راحتی می تواند در جیب باقی بماند.

کلید دیجیتالی ماشین BMW در آیفون و اپل واچ

همکاری نزدیک اپل با BMW برای تولید کلید دیجیتالی جای تعجب ندارد. BMW همچنین اولین سازنده خودرو بود که Wireless CarPlay را ارائه کرد ، نسخه پیشرفته اپل از ویژگی های سرگرمی مفید خود بر اساس آیفون است.

ما انتظار داریم که اپل پشتیبانی از کلید دیجیتالی خود را مانند CarPlay انجام دهد. ممکن است اپل به آیفون 11 و بعد از آن برای CarKey نیاز داشته باشد ، بنابراین این ویژگی راحت تر و ایمن تر خواهد بود ، اگرچه می توان کد بتا را در سایر آیفون ها ایجاد کرد.

کلید دیجیتالی ماشین BMW در آیفون و اپل واچ

استاندارد Digital Key CCC با تبلت ها نیز کار می کند ، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا آیپد با ویژگی CarKey اپل کار خواهد کرد. اپل تا به امروز تنها تراشه UWB را در آیفون ها درج کرده است ، اگرچه کد بتا در iOS 13.4 به وضوح از اپل واچ پشتیبانی می کند.

این ممکن است نشان دهد که اپل CarKey فقط به تراشه های NFC که در چند نسل آیفون یافت می شود ، احتیاج دارد ، اگرچه ممکن است اپل واچ بعدی بتواند استاندارد UWB را بدست آورد و برای Apple CarKey لازم باشد.

بیشتر بدانید :

رونمایی از اتومبیل برقی Vision-S سونی

ویژگی های اپل CarKey

انتظار داریم CarKey برای قفل کردن ، باز کردن قفل و روشن کردن اتومبیل ها با استفاده از آیفون به جای کلید فیزیکی کار کند. کلیدهای دیجیتالی ماشین در برنامه Wallet اپل مدیریت می شوند و با گزینه ای برای تأیید اعتبار بدون رمز عبور یا Face ID برای تجربه سریعتر کار می کنند. این کلیدهای دیجیتالی ماشین نیز از طریق پیام قابل اشتراک هستند.

همچنین بخوانید  معرفی هتل ویدا کیش - هتلی با استاندارهای روز دنیا

مشابه CarPlay ، اپل همچنین می تواند از دو نسخه CarKey پشتیبانی کند: یکی که به تماس نزدیک نیاز دارد و دیگری که به شما امکان می دهد آیفون خود را در جیب خود بگذارید.

به عنوان مثال ، رانندگان BMW می توانند با قابلیت بی سیم CarPlay اتومبیل خود را قفل و روشن کنند ، بدون اینکه آیفون خود را از کیف یا جیب خارج کنند ، بطور خودکار همه چیز اجرا می شود.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • جواد خرداد 18, 1399 :: 03:42

    سلام من مدل لبتابم asus x550ld است یه رم چار آنبرد رو لبتاب هست و یه اسلات خالی من تو اسلات خالی رم هشت گذاشتم داخل بایوس و پراپرتیس کامپیوتر رم رو هی ۴ میزنه ولی تو برنامه cpuz داخل SPD اسلات یک اسم و ویژگی های رمی که انداختم رو مینویسه ولی سیستم رم رو نمیاره بالا دلیلش چیه هم ویندوز رو عوض کردم هم بایوس رو آپدیت ولی مشکل حل نشد

    • رسول توکلی خرداد 18, 1399 :: 09:25

      سلام دوست عزیز ، ویندوز ۶۴ بیتی باید نصب کنید . درست کردید؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *