تبلیغات

تبلیغات

چرا شارژر های بی سیم دیر شارژ می کنند ؟ دلیل کند بودن شارژر بی سیم

Why-Are-Wireless-Chargers-So-Slow

طی 5 سال گذشته ، سرعت شارژ بی سیم از حدود 5 وات به 10 یا 15 وات در تعداد انگشت شماری از دستگاه ها افزایش یافته است . این خیلی زیاد نیست ، اما با توجه به پرچمداران جدید مانند گلکسی S20 و هواوی Mate X سرعت شارژ سیمی 45 و 55 واتی ارائه می دهند ، اما شارژر های بی سیم هنوز کند است .

چرا شارژرهای وایرلس تاکنون پیشرفت چندانی نکرده اند ؟ خوب همانطور که معلوم است ، کار کردن شارژرهای وایرلس بدون امنیت غیر ممکن است ، به همین دلیل ممکن است سرعت شارژر های بیسیم کند باشد .

اول ، شارژ های بی سیم چگونه کار می کند

همانطور که در مقاله شارژ بی سیم چگونه کار می کند ، خواندید : شارژرهای بی سیم از طریق القای مغناطیسی و رزونانس مغناطیسی به دستگاه شما ارسال می کنند . یا به تعبیر غیرمستقیم ، شارژرهای بی سیم برق را از پریز برق شما می کشند ، آن را به دور سیم پیچ اداره می کنند و یک میدان مغناطیسی تولید می کنند. این میدان مغناطیسی برای ایجاد یک جریان الکتریکی که از تلفن شما برای شارژ باتری خود استفاده می کند با سیم پیچ در تلفن شما در ارتباط است .

درست است ؟ بیایید کمی عمیق تر برویم . قانون القایی فارادی بیان می کند که یک میدان الکتریکی همیشه یک میدان مغناطیسی و برعکس تولید می کند . این بدان معنی است که تمام الکترونیک ها ، از جمله لامپ های کم نور ، یک میدان مغناطیسی ساطع می کنند . متأسفانه ، یک لامپ نمی تواند تلفن شما را شارژ کند ، زیرا تلفن شما ساخته شده است تا فقط با زمینه های مغناطیسی با سرعت و شدت مشخص کار کند.

این میزان و شدت مشخص معمولاً به عنوان “استاندارد” توصیف می شود. تلفن های مدرن ساخته شده اند تا از استانداردهای مختلفی مانند استاندارد شارژ بی سیم Qi پشتیبانی کنند. هر استاندارد شارژ بی سیم از سرعت شارژهای مختلفی پشتیبانی می کند ، به همین دلیل تلفن های سامسونگ با سیم پیچ های تخصصی می توانند از شارژ بی سیم 15 واتی بهره بگیرند ، در حالی که سایر دستگاه ها سرعت کمتری ارائه می دهند.

خوب ، اکنون که بیش از حد در مورد شارژ بی سیم و میدان های مغناطیسی می دانیم ، بالاخره می توانیم به سؤال بزرگ نزدیک شویم: چرا شارژرهای بی سیم کند هستند ؟

شارژرهای بی سیم می توانند سریع تر باشند ، اما به دستگاه آسیب می رسانند

شارژرهای بی سیم می توانند سریع تر باشند ، اما به دستگاه آسیب می رسانند

احتمالاً این موضوع را شخصاً تجربه کرده اید . حتی با وجود استاندارد تست شده کم واتی با کیفیت پایین ، دستگاه ها هنگام شارژ بی سیم گرم می شوند. و همانطور که همه ما می دانیم ، گرمای اضافی می تواند به سخت افزار دستگاه آسیب برساند و منجر به خراب شدن ، متورم یا منفجر شدن باتری شود . افزایش قدرت شارژرهای بی سیم ما ناکارآمد نخواهد بود .

همچنین بخوانید  چرا کامپیوتر کوچک بخریم؟ 5 مدل از بهترین مینی کامپیوترها

خوب ، اما ما تا چه حد با یک شارژر بی سیم قدرتمند ایمن فاصله داریم؟ اگر فناوری جدید شارژ بی سیم 15 وات سامسونگ نشانه ای است ، ما در حال حاضر در حال پیشرفت هستیم . با این حال ، براساس مقاله منتشر شده توسط Digi-Key ، شارژرهای بی سیم بین 20 تا 70 درصد توان مورد استفاده خود را هدر می دهند. شاید سامسونگ راهی برای کارآمدتر کردن فناوری خود از رقابت پیدا کرده باشد ، اما اگر بخواهند به نیمی از سرعت شارژ سیمی جدیدترین دستگاه های خود برسند ، مجبور هستند حتی بیشتر فشار بیاورند.

حتی با وجود شارژرهای بی سیم کارآمدتر ، تولید کنندگان هنوز هم با محدودیت های محدودی روبرو هستند . یک مثال فوری ، دقت است . شاید متوجه شده باشید که برخی از شارژرهای بی سیم وقتی قطعاتی از فلز مانند کلید یا … خیلی نزدیک به سطح شارژر می شوند ، از کار خودداری می کنند . این در واقع یک اقدام ایمنی است ، زیرا میدان های مغناطیسی شدید می توانند اجسام فلزی را گرم کنند . با افزایش شارژرهای بی سیم ، تولید کنندگان باید الگوریتم های تشخیص بهتر شی خارجی را توسعه دهند و یا فاصله کار شارژ سریع خود را محدود کنند.

به طور خلاصه ، شارژرهای بی سیم سریعتر نمی شوند تا زمانی که مهندسان و تولید کنندگان راهی برای ایجاد انرژی و کارایی دقیق پیدا کنند. این ممکن است به معنای کنار گذاشتن استاندارد Qi یا استفاده سخت افزار جدید باشد که از آنچه در حال حاضر استفاده می کنیم بهتر استفاده کند.

همچنین باید اضافه کنیم که شارژ از راه دور ممکن است نگرانی فوری تر از سرعت شارژ باشد. به عنوان مثال اگر یک دستگاه می تواند از فاصله 3 متری شارژر بی سیم ، شارژ شود ، مهم نیست که چقدر سریع به 100٪ برسد . امیدوارم تولید کنندگان راهی برای افزایش سرعت و دامنه شارژرهای بی سیم پیدا کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *