تبلیغات

تبلیغات

چرا نباید با گوشی که در حال شارژ است به رختخواب نرویم ؟

Don’t-go-to-bed-with-a-charging-cellphone

باتری های لیتیومی لیتیوم یون ( Lithium-ion ) ساخته شده اند تا انرژی بیشتری را در فضای کمتری ذخیره کنند و این ترکیب باعث ایجاد خطر بیشتر در انفجار ، آتش سوزی و آسیب دیدگی می شود . تولید کننده های باتری توصیه می کنند که برخی اقدامات ساده می تواند مردم و اموال را از آسیب دیدگی محافظت کند ، با تک تیپ همراه باشید .

اما چرا باتری های لیتیومی خطرناک هستند ؟

باتری های لیتیوم یونی باتری هایی قابل شارژ هستند که در تلفن های همراه ،اتوموبیل های قابل حمل با باتری ، لپ تاپ ها ، اسباب بازی ها و سایر وسایل الکترونیکی را شارژ می کنند .

اما چرا باتری های لیتیومی خطرناک هستند ؟

به گفته کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده (CPSC) ، خطرات ناشی از باتری های معیوب شامل گرمای بیش از حد ، آتش سوزی ، شوک الکتریکی از شارژرهای باتری ، سوختگی ، قرار گرفتن در معرض الکترولیت های باتری قلیایی و استفاده از باتری در کارهای با سرعت و قدرت بالا است .

با توجه به CPSC ، زمانی که باتری در حال شارژ شدن است و همزمان در حال استفاده ، می تواند باعث ایجاد مشکل شود . شماری از شرکت ها ، از جمله تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی و تلفن همراه ، محصولات را پس از مشکلات گسترده ، محصولات خود را تعمییر می کنند .

اگر احساس کردید که یک محصول مشکل دارد ، باید به سازنده اطلاع دهید . یا همچنین میتوانید در گوگل یک جستجو انجام دهید . ممکن است یک دستورالعمل درباره آن محصول وجود داشته باشد.

آگاه ساختن سازنده به آنها کمک می کند تا محصولاتی را که نیاز به فراخوانی دارند برای جلوگیری از صدمات بیشتر شناسایی کنند ، و اقدام به تعمییر آنها بکنند .

بیشتر بدانید :

6 قانون که باید برای افزایش عمر باتری گوشی و لپ تاپ خود بدانید
چرا گوشی های هوشمند عمر باتری کمی دارند؟ بررسی 5 دلیل

دلایل استفاده از باتری های لیتوم یونی

برخی از تولید کنندگان باتری های حالت جامد ، قابلیت اشتعال کمتر و سایر ویژگی ها را ایجاد می کنند که باعث افزایش ایمنی می شود ، اما پیشرفت آهسته است و در این بین باتری های لیتیوم یونی در حال گسترش هستند.

دلایل استفاده از باتری های لیتوم یونی

سازندگان لوازم الکترونیکی همچنان به دنبال وسایل کم وزن هستند که از باتری هایی با انرژی بیشتری استفاده می کنند تا در فضاهای کوچکتر از باتری های قابل شارژ ، انرژی بیشتری مصرف کنند .

به گفته وب سایت CPSC ، ترکیبی از “شیمی فرار با انرژی بالا که در حجم کمی بسته بندی شده است ، به اقدامات ویژه ای نیاز دارد تا خطرات احتمالی را به حداقل برساند. “

همچنین بخوانید  آموزش خرید اکانت پرمیوم تریدینگ ویو

طبق گفته CPSC ، Underwriter’s Laborator و Inc ، باتری های پر انرژی با چگالی بالا هنگام استفاده ، در سیستم های ایمنی پیشرفته به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید با محصول مورد نظر که می خواهند استفاده کنند و با سیستم شارژر آن ، به درستی آزمایش شوند .

UL یا Underwriter’s Laborator به ویژه بر روی مشکلات اتصال کوتاه داخلی متمرکز است که تصور می شود در طول تولید رخ می دهد . مشکل آنقدر جزئی است که تولیدکننده هنگام تولید این مشکل را متوجه نمی شود . مشکل اتصال کوتاه منجر به گرمای بیش از حد ، به نام فرار حرارتی می شود و می تواند باعث آتش سوزی و صدمات شود .

نشانه های خرابی باتری های دستگاه های الکترونیکی

لوری فلورانس ، مهندس اصلی UL ، برای انجمن مهندسان حفاظت از باتری نوشت: “اگرچه باتری های لیتیوم یونی در گذشته های اخیر مطبوعات زیادی با نوت بوک های بزرگ و باتری تلفن همراه داشته اند اما میزان واقعی شکست در مقایسه با تعداد تولید شده بسیار ناچیز است ، با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد باتری لیتیوم یون در دهه گذشته فروخته شده است. “

فلورانس ادامه داد: این واقعیت که اکثر افرادی که روزانه از محصولات باتری لیتیوم یونی استفاده می کنند ، هرگز این نوع حوادث را تجربه نمی کنند ، “با این حال ، در موارد نادری که یک رویداد منجر به مشکل می شود ، نتایج می توانند شدید باشند .”

پیشنهادی :

باتری لیتیومی ضد انفجار توسط مهندسان ساخته شد!

UL اقدامات احتیاطی ایمنی از جمله: خواندن دستورالعمل های محصول و استفاده از محصولات دارای لیتیوم یونی را توصیه توصیه می کند ، باتری های بیش از حد شارژ نمی شوند .

“به طور صحیح شارژ کنید ، بیش از حد شارژ نشود و از دستورالعمل ها پیروی کنید.”

وی افزود : “هرگز نگذارید بچه ها با تلفن های در حال شارژر به رختخواب بروند .” تلفن های همراه می توانند در بین ملافه های قابل اشتعال بیش از حد گرم شوند ، و موجب آتش سوزی شوند .

همچنین در صورت متوجه شدن بوی سوختنی ، استفاده از دستگاه را متوقف کنید . به احتمال زیاد باتری خیلی گرم می شود و شکل و اندازه آن را تغییر می دهد ، یا صداهای عجیب و غریب ایجاد می کند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *