تبلیغات

تبلیغات

تکنیک های طلایی سئو از نظر گوگل چیست؟ 2019

سئو از نظر گوگل چیست؟

سئو، هر چند کلمه ای بسیار کوچک است اما در اعماق خود دارای مفهومی بزرگ و پیچیده است. شاید سئو در ظاهر فقط سه حرف باشد اما در واقعیت این طور نیست. سئو پیچ و خم های بسیار زیادی دارد که تا امروز درباره آن ها صحبت نکرده ایم. اما در این مقاله می خوایم وارد اعماق سئو شویم. با تکنیک های سئو و همچنین اصول سئو به صورت کامل آشنا شویم. و نگاه خود را نسبت به سئو تغیر دهیم.

در مقاله های قبل درباره Seo صحبت کردیم و با مفهوم آن به صورت کلی آشنا شدیم. اما در این مقاله می خوایم به عمق سئو بریم و به Seo از دید تازه ای نگاه کنیم. مطمئن باشید پس از خواندن این مقاله نظر شما درباره سئو تغیر خواهد کرد و از امروز به سئو از دید تازه ای نگاه می کنید.

قبل از اینکه بخوایم وارد سئو شویم، باید بدانیم چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟ اصلا چرا ما باید از Seo استفاده کنیم؟ آیا سئو در رتبه سایت تاثیر دارد؟ و.. شاید برای شما هم این سوال ها پیش اومده باشه در ادامه مقاله این خود شما هستید که به این سوال ها پاسخ خواهید داد پس نگران هیچ سوالی نباشید و سوال های خود را تا پایان مقاله در ذهن خود نگه دارید و یا آن ها را یادداشت کنید.

سئو از نگاهی تازه

همان طور که در مقاله های قبلی هم گفته شد، Seo به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. که از سه کلمه ی System Engine Optimization تشکیل شده است که با در کنار هم قرار گرفتن هم کلمه سئو را می سازند. اما امروزه دیگر Seo به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو نیست بلکه به معنای بهینه سازی برای بهترین تجربه (Search Experience Optimization) جستجو است.

سئو دیگه مفهوم گذشته خود را ندارد، در گذشته سایت ها برای افزایش رتبه خود سایت خود را برای گوگل بهینه می کردند. اما امروزه مفهوم سئو به کلی تغیر پیدا کرده است و فقط مفهوم بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر نیست بلکه بهینه سازی برای بهترین تجربه در جستجو است.

یعنی شما باید طوری سایت خود را بهینه کنید که بهترین تجربه را به کاربران هدیه دهید و این کاربران هستند که ارزش یا اعتبار سایت شما را تعیین می کنند. تکنیک های سئو همیشه از بهترین راه کارها برای بهبود رتبه سایت ها بوده است اما امروزه فقط با تکنیک های سئو نمی توان به رتبه های بالا دست پیدا کرد و برای اینکه شما بتوانید رتبه سایت خود را بهبود دهید باید یادگیری سئو را به صورت اصولی در پیش بگیرید تا به نتیجه ای شگفت آور برسید.

اما شاید از خود بپرسید چه طور می تونم سئو رو اصولی یاد بگیرم؟ خب یادگیری سئو نیاز به زمان دارد شما نمی توانید در کمترین زمان نتیجه ای بگیرید اگر می خواید Seo رو به صورت جدی دنبال کنید باید مفهوم سئو رو به صورت کامل درک کنید و سعی نکنید از هیچ راهی برای دور زدن موتور های جستجو به ویژه گوگل استفاده کنید.

تکنیک های طلایی سئو از نظر گوگل چیست؟

یادگیری اصولی سئو

شما برای اینکه به یک سئوکار بسیار ماهر تبدیل شوید نیاز دارید که مفهوم Seo را به صورت کامل درک کنید و کاربران را در اولویت قرار دهید نه گوگل. مطمئن باشید شما با قرار دادن کاربران در اولویت هیچ چیزی را از دست نخواهی داد.

چون این همان چیزی است که گوگل از شما انتظار دارد در یک جمله رضایت گوگل در رضایت کاربران است. اگر بتوانید کاربران خود را راضی نگه دارید و هر تغیری که در سایت انجام می دهید برای بهبود تجربه کاربر باشد قطعا سایت شما به یک سایت موفق تبدیل خواهد شد.

سعی کنید محتوای وب سایت خود را برای کاربران تولید کنید و از قرار دادن هر چیزی که موجب ناراحتی کاربران شود پرهیز کنید. برای اینکه شما به یک سئو کار ماهر تبدیل شوید باید کاربران وب سایت خود را افزایش دهید و این کار انجام نمی شود مگر اینکه شما مطابق خواسته های کاربران عمل کنید که نتیجه ی آن را هم خواهید دید.

در مقاله های قبل با تکنیک سئو یا انواع سئو تا حدودی آشنا شدیم. تکنیک سئو به شما کمک می کند تا زودتر به نتیجه برسید می توان گفت تکنیک ها و روش های سئو مانند یک راه میان بر هستند که شما را به هدف تان نزدیک تر می کند. منبع ها و سایت های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید برای یادگیری سئو از آن ها استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید برای اینکه موفق شوید خودتان باید تجربه بدست آورید.

همچنین بخوانید  آموزش 4 روش فیلم‌برداری از نمایشگر ویندوز ( اسکرین رکوردر ویندوز )

برای مثال برنامه نویسی یکی از زمینه های بسیار محبوب و پیچیده ی علوم کامپیوتر است، که شما برای اینکه بتوانید آن را یادبگیرید نیاز دارید تمرین کنید و پروژه های مختلف طراحی کنید. شاید بار ها و بار ها شکست بخورید اما فراموش نکنید که بلآخره موفق خواهید شد.

آیا تجربه کاربری در سئو تاثیر دارد؟

نقش تجربه کاربری (UX) در رتبه سایت، نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، و امروزه یکی از مهم ترین عوامل افزایش رنک سایت به شما می رود. و نمی توان به راحتی از آن عبور کرد. شاید از خود بپرسید تجربه کاربری یعنی چی؟ تجربه کاربری یعنی طراحی سایت به صورت هدف مند به صورتی که کاربران بتوانند با سایت به بهترین نحو ممکن ارتباط برقرار کنند و به تمامی پست ها و مقاله ها با یک کلیک یا حداقل دو کلیک دسترسی داشته باشند.

تجربه کاربری معماری سایت شماست، شما باید از ابتدا آن را به صورت هوشمند و بهینه طراحی کنید تا کاربران بتوانند با آن ارتباط بهتری برقرار کنند. شما می توانید از تصاویر برای بهبود تجربه کاربری استفاده کنید اما باید قبل از اینکه آن ها را استفاده کنید آن را بهینه کنید تا مشکلی در سرعت سایت برای شما پیش نیاید.

می توان گفت تجربه کاربری مفهوم سئو را کامل می کند این دو در کنار هم به یک رقیب سر سخت برای دیگر سایت ها تبدیل می شوند که رقابت با این سایت ها بسیار دشوار است. حتما شما هم فکر می کنید برای تجربه کاربری نیاز به یادگیری برنامه نویسی و کد نویسی دارید باید بگم که اشتباه می کنید شما برای طراحی یک سایت بهینه نیاز به هیچ گونه دانش کدنویسی ندارید شما فقط باید از خلاقیت و هنر خود استفاده کنید.

ابزار های بسیار کاربردی وجود دارد که می توانید برای طراحی یک سایت زیبا و بهینه از آن ها استفاده کنید یکی از بهترین آن ها المنتور است که یکی از بهترین ابزار ها برای طراحی رابط کاربری سایت است و شما می توانید با استفاده از آن به راحتی هر سایتی را طراحی کنید.

چگونه تجربه کاربری در سئو تاثیر می گذارد؟

آیا سئو تاثیری در رتبه سایت دارد؟

سئو یکی از مهم ترین فاکتور های بهبود رتبه وب سایت است و می توان گفت نقش بسیار مهمی را در رتبه هر سایت ایفا می کند. و به راحتی می تواند رتبه وب سایت شما را تغیر دهد. اما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را با استفاده از سئو تغیر دهید باید به صورت درست و بهینه از آن استفاده کنید.

از تکنیک های سئو کلاه سیاه اصلا استفاده نکنید و از تکنیک سئو کلاه خاکستری کمتر استفاده کنید اما بدون هیچ محدودیتی می توانید از تکنیک Seo کلاه سفید استفاده کنید بدون اینکه نگران کاهش رتبه سایت یا جریمه گوگل باشید. درباره تکنیک های و روش های سئو صحبت کرده ایم اما الآن می خوایم آن را به صورت موشکافانه بررسی کنیم.

سئو کلاه سفید

همان طور که از اسمش پیداست این روش یکی از بهرتین تکنیک های سئو می باشد، و هیچ ضرری برای شما و سایت شما ندارد. درست برعکس سئو کلاه سیاه که هر چند در مدت زمان کمتری رتبه شما را بالا می برد اما به راحتی توسط گوگل شناسایی می شوید و گوگل با سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند به شدت برخورد می کند و جریمه ی سنگینی را برای ان ها در نظر می گیرد.

  • ویژگی های Seo کلاه سفید
  • طراحی سایت به صورت بهینه
  • تولید محتوای هدف دار
  • استفاده از عنوان های ترغیب کننده در محتوای سایت
  • لینک سازی به صورت درست و بهینه
  • تولید محتوای طولانی
  • تولید محتوای با کیفیت

پرهیز از هر کاری که برای فریب گوگل باشد.

Seo کلاه سیاه

Seo کلاه سیاه دقیقا برعکس تکنیک سئو کلاه سفید است، و در این روش مهم نیست از چه راهی استفاده می شود فقط هدف افزایش رتبه سایت است و از هیچ کاری برای رسیدن به این هدف دریغ نمی شود. به عبارت دیگر در این روش سعی می شود به هر طریقی که هست رتبه سایت بهبود پیدا کند و در این روش مهم نیست که این روش برخلاف دستور های گوگل است.

همچنین بخوانید  چگونه در فوتوشاپ متن اضافه کنیم؟ آموزش ویرایش کردن متن در فتوشاپ

گوگل به تمامی سایت ها هشدار داده است، که در صورتی که از این روش ها برای سئو استفاده کنید شناسایی می شوید و جریمه سنگینی خواهید شد. این روش نه تنها بر خلاف دستور عمل های گوگل است بلکه باعث ناراحتی و بیرون رفتن کاربران از وب سایت شما می شود.

و هیچ وقت نمی توانید کاربران را به سایت خود برگردانید. امکان حذف سایت هایی که قصد دور زدن گوگل را دارند هم وجود دارد و گوگل می تواند سایت شما را به صورت کامل از موتور های جستجو برای همیشه پاک کند. حالا دیگر تصمیم با شماست که از چه راهی برای سئو سایت خود استفاده کنید.

Seo کلاه خاکستری

این روش نه جزء تکنیک های کلاه سفید به شمار می رود و نه کلاه سیاه بلکه در وسط این دو قرار دارد. در این روش سعی می شود از راه کار هایی برای رتبه بهتر در گوگل استفاده شود اما از روش هایی که برخلاف دستور عمل های گوگل نباشد و احتمال شناسایی یا جریمه کمتری نیز دارد. شما می توانید با استفاده از تکنیک سئو کلاه خاکستری زودتر به نتیجه برسید اما برای اینکه به نتیجه برسید نباید بیش از حد از آن استفاده کنید.

کلاه خاکستری رشد سایت شما را سریع تر می کند و می تواند موجب افزایش رتبه سایت شما در زمان کمتری شود. اما باید از آن به درستی استفاده کنید. از استفاده بیش از حد از تکنیک کلاه خاکستری پرهیز کنید چون در غیر این صورت شانس خود را برای جریمه شدن توسط گوگل افزایش می دهید.

تکنیک سئو کلاه سفید و سیاه از نگاهی دیگر

اگر می خواید برای همیشه در گوگل بمانید و ارزش سایت خود را روز به روز افزایش دهید از تکنیک کلاه سفید استفاده کنید. این تکنیک برای سایت هایی است که هدفی بزرگ را دنبال می کنند و برای رسیدن به آن هدف از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کنند. گوگل به همه سایت ها گفته است از این تکنیک برای سئو و بالابردن رتبه سایت خود استفاده کنید.

این روش کمی زمان بر است، چون مدتی طول می کشد تا گوگل با وب سایت شما به صورت کامل آشنا شود و آن را شناسایی کند اما زمانی که شناسایی شود گوگل به سایت شما یک جور دیگری نگاه می کند و همیشه به وب سایت شما سر می زند تا محتوا یا پست های جدید شما را ایندکس و نمایش دهد. این سایت ها ارزش بسیار زیادی در گوگل پیدا می کنند و به راحتی نمی توان آن ها را کنار زد.

سئو کلاه سیاه سرانجام پشیمانی است. چون توسط گوگل شناسایی می شودند سایت هایی که از این تکنیک برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می کنند به خاطر داشته باشید شما نمی توانید از دست الگوریتم های بسیار هوشمند گوگل در بروید و مطمئن باشید روزی می رسد که از کار خود پشیمان می شوید اما آن زمان پشیمانی فایده ای ندارد.

سئو در سال 2019

امروزه سئو به معنای بهینه سازی برای بهترین تجربه جستجو است. یعنی شما هر کاری که در سایت انجام می دهید باید برای بهبود تجربه کاربران باشد. سعی کنید قبل از هر کار هدف سایت خود را مشخص کنید سپس باید زمینه ی وب سایت خود را مشخص کنید و درباره آن محتوا و پست های مختلف طراحی کنید.

از انتخاب موضوعات بدون ربط به زمینه سایت خود پرهیز کنید چون کاربران دوست ندارند در سایتی که برای مثال زمینه ی آن درباره آموزش است محتوای خبری ببینند و این باعث ناراحتی آن ها می شود. سعی کنید از تبلغیات کمتر در وب سایت خود استفاده کنید و از حضور کاربران خود سوء استفاده کنید چون توسط الگوریتم های قدرتمند گوگل شناسایی می شوید.

تا جایی که امکان دارد باید سعی کنید درصد بانس ریت وب سایت خود را کاهش دهید در این صورت یعنی شما در سئو سایت خود موفق بوده اید. و می توانید پیشرفت کنید. تکنیک های سئو بخشی از Seo را تشکیل می دهند و دانستن آن ها می تواند به شما برای گرفتن نتیجه ی بهتر کمک کند. سئو یکی از زمنیه هایی است که هر روز در حال به روز رسانی است پس نمی توان مدت زمان خاصی را برای موفقیت در آن تعیین کرد.

همچنین بخوانید  محاسبه سن دقیق و تاریخ تولد

اما می توانید با روش های جدید مدت زمان آن را کمتر کنید اما باید تجربه بسیار زیادی را کسب کنید و سعی کنید تجربه های خود را در وب سایت پیاده کنید. سعی کنید در کنار تجربه های خود از تجربه های دیگران هم استفاده کنید و فقط متکی به خود نباشید شاید دیگران به موضوعاتی اشاره کرده باشند که شما از آن ها خبر ندارید پس می توانید از تجربه دیگران در کنار تجربه خود استفاده کنید .

برخی از تکنیک های سئو در سال 2019

  • تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت
  • لینک سازی بهینه و پرهیز از مزرعه لینک
  • تولید محتوا برای کاربران نه گوگل
  • بهبود هر چه بیش تر تجربه کاربری
  • پرهیز از تکرار کلمات کلیدی بیش از حد
  • افزایش سرعت وب سایت
  • تولید محتوای طولانی
  • پرسیدن سوال از کاربران در محتوا
  • بهینه سازی سایت در تمامی دستگاه ها
  • تولید محتوای قابل درک برای گوگل
  • به روز رسانی محتوا
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • افزایش مدت زمان اعتبار دامین وب سایت

تولید محتوای ارزشمند

محتوا مهم ترین هسته تشکیل دهنده وب سایت شماست. و تولید محتوا باعث می شود سایت شما زودتر دیده شود. تولید محتوای ارزشمند باعث محبوبیت سایت شما در بین دیگر سایت ها و سپس بک لینک می شود. شاید این جمله را شما هم شنیده باشید: محتوا پادشاه است. آیا به نظر شما این حرف درست است یعنی می توان به هر محتوایی لقب پادشاه را داد؟

همان طور که می دانید محتوای یک سایت به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به روی سایت تاثیر می گذارد که ممکن است این تاثیرات منفی یا مثبت باشند. اما محتوا زمانی پادشاه است که ارزشمند باشد. محتوای بی ارزش مانند پادشاهی است که هیچ سربازی یا وزیری ندارد و با یک جنگ به کلی نابود می شود.

روز به روز سئو به روز تر می شود و تکنیک های سئو باید آن قدر قوی باشد که بتواند Seo وب سایت شما را برای مدت زمان طولانی تضمین کند. محتوا یکی از مهم ترین اجزای سئو به شمار می رود همچنین از مهم ترین عوامل افزایش رتبه سایت است و تاثیر بسیار زیادی در رتبه سایت می گذارد.

از نظر شما محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از مهم ترین ویژگی های محتوا هدف دار بودن آن است. یعنی شما زمانی که می خواید یک محتوا تولید کنید باید هدفی را برای خود مشخص کنید و در زمینه آن محتوا تولید کنید.

برای مثال اگر شما تصمیم دارید یک محتوای خبری تولید کنید باید سعی کنید جوری محتواتولید کنید که به سوال های کاربران پاسخ دهید و کاربران با خواندن محتوای شما به سایت دیگری نروند و همان جا پاسخ سوال خود را پیدا کنند.

استراتژی تولید محتوای ارزشمند چیست؟ چگونه می توانیم با استفاده از تکنیک های سئو محتوا تولید کنیم؟

اهمیت عنوان در محتوا

عنوان ها جزء مهمی از سئو هستند که باید در انتخاب آن ها بسیار دقت کنیم. اخیرا گوگل بسیار حساس شده است و حتی به عنوان های محتوا هم بسیار اهمیت می دهد تا بتواند دقیقا همان چیزی که کاربران به دنبالشان هستند را به آن ها نشان دهد. اهمیت گوگل به عنوان ها نسبت به گذشته چند برابر شده است و گوگل امروزه به دنبال بهترین نتایج برای جستجوی کاربران است.

شاید در نگاه اول به راحتی از عنوان ها بگذرید اما عنوان ها از مهم ترین ساختار سئو به شمار می روند و ارتباط مستقیمی با کاربران دارند. کاربران زمانی که نتایج جستجو را می بینند به دنبال نتیجه ای می گردند که بیش ترین شباهت را با کلمه ای که جستجو کردند داشته باشد. بعضی از کلمات ترغیب کننده می تواند تا حدود زیادی شانس شما را برای کلیک توسط کاربران افزایش دهد.

  • تکنیک سئو (انتخاب عنوان)
  • سعی کنید در عنوان سایت از اسم شرکت یا وب سایت خود استفاده کنید
  • از قرار دادن عنوان های تکراری پرهیز کنید
  • از عنوان های جذاب استفاده کنید
  • سعی کنید در کمترین جملات بیش ترین مفهوم را به کاربران انتقال دهید
  • کلمات کلیدی سایت را در ابتدای عنوان قرار دهید
  • از اعداد در عنوان ها استفاده کنید
  • از عنوان های پرسشی استفاده کنید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *