تبلیغات

تبلیغات

5 متد طلایی برای افزایش رنک سایت در گوگل 2019

افزایش Rank با استفاده از متد های جدید گوگل

فتح صفحه اول گوگل می توان گفت آرزوی تمامی وبمستران است، و هر کسی دوست دارد به این آرزو یا رویا دست پیدا کند. اما آیا این شدنی است یا اینکه فقط یک خیال و تصور است؟ پاسخ این سوال را در ادامه متوجه خواهید شد. اما مهم ترین هدف ما از طراحی سایت چیست؟ آیا ما فقط برای افزایش رنک سایت سایت طراحی می کنیم؟

 

از هر کسی بپرسید آیا دوست داری در صفحه اول گوگل باشی قطعا می گوید بله. اما چگونه می توانیم به این رویا دست پیدا کنیم؟ کاربران بسیار زیادی هستند که زحمت فراوانی برای طراحی سایت می کشند اما باز هم به نتیجه ی دلخواه خود نمی رسند آیا شما می دانید دلیل آن چیست؟ حتما دیگه تا حالا با سئو آشنا شده اید و نکات مهم سئو رو یاد گرفتید اما اگر هنوز با سئو آشنا نیستید می تونید به مقاله آموزش سئو مراجعه کنید.

 

ما در مقاله های قبل درباره آموزش سئو و همچنین افزایش رنک یا رتبه سایت در گوگل صحبت کردیم در این مقاله می خوایم درباره افزایش رنکینگ سایت و همچنین تکنیک های افزایش رتبه سایت صحبت کنیم و هر کدام را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم.

 

اهمیت سئو در افزایش رنک سایت

 

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است، و می توان گفت سئو مسیری سخت و پیچیده اما برای موفقیتی طولانی است. امروزه گوگل به اوج خود رسیده است و به راحتی می تواند سایت های اسپم را از سایت های دیگر تشخیص دهد. اما سئو باعث می شود شما در مسیر گوگل حرکت کنید و از انجام هر کاری که موجب نارضایتی کاربران و گوگل می شود پرهیز کنید.

 

سئو، کلمه ای ساده اما بسیار مبحث پیچیده ای است. سئو هر روز درحال تغیر و به روز رسانی است، و شما برای اینکه بتوانید رتبه یا رنک سایت خود را افزایش دهید باید با به روز رسانی گوگل و سئو به روز شوید و پا به پای گوگل حرکت کنید تا بتوانید همان چیزی باشید که گوگل انتظار دارد و در این صورت موفقیت شما قطعی است.

 

همانطور که در مقاله های قبلی با انواع تکنیک های سئو آشنا شدیم، سئو دارای چند تکنیک است، سئو کلاه سفید، خاکستری و مشکی که بهترین نوع تکنیک Seo کلاه سفید است. این تکنیک به شما نشان می دهد که در مسیر راحتی کاربران باید حرکت کنید و از هر کاری که باعث نارضایتی کاربران و دور زدن گوگل می شود خودداری کنید.

 

5 متد طلایی برای افزایش رنک سایت
چگونه با استفاده از سئو رتبه سایت خود را افزایش دهیم؟

چگونه با استفاده از سئو رنک سایت خود را افزایش دهیم؟

 

سئو می تواند باعث افزایش رنک سایت شما و با کاهش آن شود، اما این که چگونه رتبه سایت خود را با استفاده از سئو افزایش دهیم؟ سوال خیلی هاست که پاسخ آن را نمی دانند. قبل از اینکه درباره پاسخ این سوال صحبت کنیم بزارید به یک سوال پاسخ دهیم. گوگل چه انتظاری از ما دارد و یا به عبارتی دیگر هدف اصلی گوگل چیست؟

 

پاسخ این سوال زیاد سخت نیست فقط کافی است، کمی فکر کنید قطعا پاسخ آن را متوجه خواهید شد. بله درست حدس زدید گوگل از ما انتظار دارد مطابق خواسته ها و نیاز های کاربران عمل کنیم و برای رفع نیاز های آن ها تلاش کنیم. در واقع گوگل به راحتی کاربران، بسیار توجه می کند و سایت هایی که در این مسیر حرکت می کنند و یا قدم بر می دارند را شناسایی و امتیاز هایی برای آن ها در نظر می گیرد.

 

اما باز یک سوال پیش می آید اینکه چگونه می توانیم نیاز ها و خواسته های کاربران را برطرف کنیم؟ این سوالی است که هر کسی که وارد عرصه سئو و طراحی سایت می شود باید به آن پاسخ دهد. شما برای اینکه بتوانید نیاز های کاربران را برطرف کنید باید اول نیاز های آن را بدانید در قدم بعدی برای رفع نیاز های آن ها به بهترین نحو ممکن تلاش کنید.

 

چگونه نیاز های کاربران را برطرف کنیم؟

 

شما در اولین قدم باید نیاز های آن را شناسایی کنید، و در قدم بعدی سعی کنید به بهترین نحو ممکن آن را برطرف کنید. در اینجاست که سئو معنی می گیرد. سئو به شما اجازه می دهد علاوه بر حرکت در مسیر گوگل دیده شوید و این همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. یکی از مهم ترین مسئله هایی که می تواند باعث افزایش رنک سایت شما شود تجربه کاربری است.

همچنین بخوانید  آموزش سئو داخلی صفحه سایت : راهنمای علمی سئو داخلی

 

تجربه کاربری همان چیزی است که ظاهر سایت شما را برای کاربران به نمایش می گذارد. و می توان گفت می تواند از مهم ترین دلایل افزایش رتبه یک سایت یا برعکس کاهش رتبه آن باشد. برای اینکه بیشتر با تجربه کاربری یا UX آشنا شوید به این مثال توجه کنید.

 

تصور کنید شما سایتی را باز می کنید که در اون سایت هیچ چیز سر جاش نیست یعنی محتوا بسیار خوب است اما اصلا ظاهر خوبی ندارد. اندازه فونت ها بسیار کوچک و یا برعکس بسیار بزرگ است، قالب سایت بسیار بهم ریخته است و هدر سایت به بدترین شکل ممکن طراحی شده است.

 

و یا بدتر از اون زمانی که وارد سایت می شوید با یک صفحه کاملا مشکی رو به رو می شوید که هیچ گزینه ای را برای شما جزء ترک آن صفحه برای شما باقی نمی گذارد. آیا شما با دیدن چنین سایتی در ثانیه اول آن را ترک نمی کنید؟

 

 

نقش تجربه کاربری در سئو و افزایش رنک سایت

 

تجربه کاربری تاثیر بسیار زیادی نه تنها در سئو بلکه در افزایش رنکینگ سایت دارد، شما می توانید با تجربه کاربری رتبه سایت خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید. اینجاست که تجربه کاربری مهم تر از سئو می شود چون تجربه کاربری به شما می گوید باید مانند کاربران فکر کنید باید خود را جای آن ها قرار دهید تا بتوانید بهترین تجربه کاربری را داشته باشید.

 

برای اینکه بهترین تجربه کاربری را داشته باشید، باید مانند کاربران فکر کنید از خود بپرسید آیا کاربران می توانند به تمامی پست ها و یا محتوای سایت با کمترین کلیک دسترسی داشته باشند؟ آیا سایت من برای تمامی دستگاه ها بهینه سازی شده است؟ آیا این محتوا می تواند نیاز کاربران را برطرف کند و سوال های دیگر.

 

تجربه کاربری باعث می شود کاربران از سایت شما لذت ببرند و مدت زمان بیشتری را در آن بمانند، حتی تجربه کاربری می تواند اعماد کاربران را نسبت به سایت شما افزایش یا کاهش دهد. اگر بتوانید تجربه کاربری خود را به بالاترین حد ممکن برسانید قطعا سایت شما از موفق ترین سایت های جهان خواهد بود و شما دقیقا همان سایتی هستید که گوگل انتظار دارد و افزایش رتبه سایت شما در کمترین زمان ممکن به بالاترین حد می رسد.

 

افزایش رنک سایت در گوگل با استفاده از سئو!
تجربه کاربری و سئو

 

چه قدر طول می کشد تا رتبه سایت ما افزایش پیدا کند؟

 

این سوال سوال خیلی از کاربران و وبمستر ها است، که شاید از پاسخ آن باخبر نباشند. برای پاسخ به این سوال به گفته جان مولر تحلیلگر ارشد وبمستر در گوگل توجه کنید. جان مولر در سال 2018 به این سوال پاسخ داد.

 

به گفته جان مولر مدتی زمان می برد تا رتبه سایت شما در گوگل ارتقاء پیدا کند، چون گوگل باید ارزیابی دقیقی از تغیرات سایت شما بدست بیاورد و تمامی تغیراتی که در وب سایت شما صورت گرفته است را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. خیلی از سایت ها هستند که پس از تغیرات سایت به راحتی استراحت می کنند و دیگر توجه ای به سایت ندارند.

این کار اصلا درست نیست و شما به جای اینکه دست از کار بکشید باید سعی کنید روز به روز محتوای بهتری را تولید کنید و سعی کنید هر چند وقت یک بار آن را به روز کنید. محتوا هایی که دارای کیفیت پایینی هستند کمتر ایندکس می شوند شما باید سعی کنید محتوای مفید تولید کنید تا نیاز های کاربران را برطرف کنید درواقع شما باید به نیاز های کاربران پاسخ دهید.

اگر می خواهید صفحاتی را که دارای اهمیت کمتری هستند را حذف کنید باید بسیار دقت کنید چون برخی صفحات دارای کلمات کلیدی با ارزشی هستند و شما با حذف آن ها باعث کاهش ترافیک وب سایت شما می شود.

 

 

چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببریم؟

 

چگونه رنک سایت خود را افزایش دهیم؟
بهبود رتبه سایت در گوگل

 

همچنین بخوانید  به زودی از بین میری!

طی تحقیقات انجام شده مشخص شد، سایت هایی که کمتر از یک سال است شروع به کار کرده اند، درصد افزایش رتبه سایت آن ها در صفحه های نتایج جستجو بسیار کم است. اما سایت هایی که دارای عمر بالا تری هستند و چند سال هست در گوگل جزء سایت های برتر هستند افزایش رتبه سایت آن ها بسیار بالا است.

 

اگر می خواهید در 1 سال جزء سایت های برتر و یا در کلمات کلیدی مورد نظر خود در صفحه اول گوگل باشید، باید بسیار تجربه کسب کنید استراتژی دقیقی را در پیش بگیرید و به راحتی کاربران بسیار توجه کنید. چون این همان چیزی است که گوگل از تمامی وب سایت ها می خواهد. در این صورت می توان گفت شانس افزایش رتبه سایت را دارید.

 

 

تاثیر استفاده از رسانه ها در افزایش رنکینگ سایت

 

رسانه ها تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت ها دارند، همانطور که در مقاله های قبل گفته شد گوگل دارای 200 فاکتور برای تعیین جایگاه و یا رتبه بندی سایت است. یکی از فاکتور های گوگل استفاده از رسانه ها مانند تصاویر، صدا، ویدیو و.. در سایت است که می تواند تاثیر بسیاز زیادی در افزایش رنک سایت شما داشته باشد.

 

شما می توانید با قرار دادن ویدیو های کوتاه کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید، البته می توانید از هر رسانه ای استفاده کنید شما باید سعی کنید سایت خود را ظوری طراحی کنید و نمایش دهید که کاربران نتوانند آن را به راحتی ترک کنند و یا بدون خواندن محتوا یا پست های شما از آن خارج شوند.

 

 

صفحاتی که دارای محتوای تکراری هستند را حذف کنید

 

استراتژِی محتوا و تاثیر آن در رنک وب سایت
محتوای تکراری را حذف کنید

 

محتوای تکراری از تکنیک های کلاه سیاه است، و گوگل با آن برخورد می کند. گوگل از شما انتظار دارد هر روز یا هر هفته محتوای تازه ای را تولید کنید و از تولید محتوای تکراری یا بی کیفیت پرهیز کنید چون می تواند باعث جریمه شدن سایت شما و کاهش رتبه وب سایت شما شود.

 

تشخیص صفحات تکراری برای گوگل به راحتی انجام می شود، چون گوگل دارای الگوریتمی است که تمام تمرکز خود را به روی محتوای تکراری می گذارد و وب سایت هایی را که از یک صفحه دو نسخه تکراری ایجاد می کنند را شناسایی و با آن ها برخورد می کند.

 

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

 

امروزه میزان استفاده کاربران از موبایل بسیار افزایش پیدا کرده است، و کاربران برای رفع نیاز های خود بیشتر از موبایل یا تبلت ها استفاده می کنند. یکی از فاکتور های رتبه بندی سایت بهینه سازی صفحات سایت برای تمامی دستگاه ها است. یعنی سایت شما باید در هر دستگاهی به بهترین شکل ممکن و یا یکسان نمایش داده شود.

 

گوگل اعلام کرده است اهمیت بهینه سازی سایت برای موبایل بیشتر از قبل شده است، و سایت هایی که ریسپانسیو یا واکنشگرا نسیتند نمی توانند جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند. پس اگر می خواهید جایگاه خود را در گوگل ارتقاء دهید باید وب سایت خود را برای تمامی دستگاه ها بهینه کنید.

 

شاید برای شما سوال باشد که چگونه می توانیم از قابلیت ریسپانسیو در سایت خود استفاده کنیم؟ خوشبختانه قالب های بسیار زیادی وجود دارد که به صورت بهینه و ریسپانسیو در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما می توانید از قالب های ریسپاسیو با توجه به زمینه سایت خود استفاده کنید.

 

سایت های زیادی در زمینه قالب های ریسپانسیو فعالیت می کنند، که شما می توانید از این سایت ها استفاده کنید. سعی کنید قبل از خرید قالب تمامی ویژگی های آن را بررسی کنید و مطمئن باشید که از نظر سئو و سرعت در بالاترین حد ممکن قرار دارد. تا در سایت خود دچار مشکل نشوید.

 

سرعت سایت خود را افزایش دهید

 

کاربران همیشه به دنبال سریع ترین راه برای رفع نیاز های خود می گردند، اگر سایت شما دارای سرعت مناسبی نباشد کاربران در ثانیه اول آن را ترک می کند و این باعث دفع کاربر می شود. اگر میزان دفع کاربر به مرور زمان افزایش پیدا کند رتبه سایت شما بسیار کاهش پیدا خواهد کرد چون میزان دفع کاربر نشان دهنده ورودی و ترافیک سایت شماست و هر چه قدر بیش تر باشد یعنی شما در تجربه کاربری موفق نبودید.

همچنین بخوانید  معرفی سایت طراحی لوگو حرفه ای‌ برای برند شما

 

سرعت سایت باید در هر دستگاهی مانند تبلت، موبایل و دستگاه های دیگر بسیار خوب باشد زیرا معیاری برای تعیین رتبه بندی سایت ها است. و گوگل به سایت هایی که دارای سرعت بسیار خوبی است و میزان لود صفحات آن بسیار کم است امتیاز مثبت می دهد این امتیاز ها هر چه قدر بیش تر شود شما می توانید راحت تر رنک سایت خود را در گوگل افزایش دهید.

 

اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه سرعت سایت خود را بررسی کنیم؟ گوگل یک ابزار بسیار مفید و کاربردی در خود جای داده است که سرعت سایت و همچنین ریسپانسیو بودن سایت شما را بررسی می کند. ابزار Google Page Speed ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای کسانی است که می خواهند سرعت سایت خود را بررسی کنند.

 

 

بهینه سازی تصاویر سایت

 

 

 

بهینه سازی تصاویر سایت، نقش مهمی را در افزایش سرعت سایت ایفا می کند، شما باید در وب سایت خود از تصاویر دارای حجم کم استفاده کنید تا سرعت سایت شما کاهش پیدا نکند. از قرار دادن تصاویر های با کیفیت و دارای حجم بالا پرهیز کنید چون بسیار سرعت وب سایت شما را پایین می آورد.

 

سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل برای رتبه بندی سایت ها است و بهینه سازی تصاویر سایت باعث بیشتر شدن سرعت سایت و در نهایت افزایش رنک سایت می شود. شما قبل از قرار دادن هر تصویر باید آن را به کمک ابزار های بهینه سازی آن را تا جای ممکن فشرده کنید.

 

ابزار های بسیار زیادی وجود دارد، که کار بهینه سازی یا فشرده سازی تصاویر را برای شما انجام می شود، یکی از بهترین ابزار ها برای بهینه سازی تصاویر ابزار Squoosh می باشد. این ابزار توسط گوگل ایجاد شده است و می تواند حجم تصاویر های سایت شما را تا حد ممکن کاهش دهد بدون افت کیفیت.

 

 

 

لینک سازی و بک لینک

 

یکی از مهمترین معیار های افزایش رنک سایت، میزان بک لینک و کیفیت آن ها است، هر چه قدر شما بتوانید بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری به سایت خود هدایت کنید در طراحی سایت و تجارت خود موفق تر خواهید بود. بک لینک ها مانند اعتبار یک سایت می باشد. یعنی سایت های دیگر با دادن لینک به سایت شما اعتبار سایت شما را افزایش می دهند.

 

لینک سازی یکی از مهم ترین نکات در سئو داخلی و همچنین خارجی است، و اهمتی بسیار زیادی دارد، شما باید به صفحات با ارزش لینک بدهید اما باید از تکنیک کلاه سفید در لینک سازی استفاده کنید و از قرار دادن بیش از حد لینک داخلی یا خارجی در وب سایت خود پرهیز کنید. چون تاثیر بسیار زیادی می تواند در تعیین رنک سایت شما داشته باشد.

 

 

بهینه سازی سئو داخلی

 

سئو داخلی از مهم ترین فاکتور های تعیین رتبه یک سایت و همچنین افزایش رنک سایت می باشد، و اهمیت بسیار زیادی دارد. سئو داخلی به بهینه سازی تمامی عناصر های داخلی مانند محتوا، تصاویر، برچسب ها، متا ها و.. می گویند، و جزء مهم ترین اصول های سئو می باشد و بدون آن سایت شما نمی تواند اعتبار زیادی را کسب کند.

 

بهینه سازی باعث می شود، کاربران با محتوا و پست های شما ارتباط بهتری برقرار کنند، شما با سئو داخلی بهتر می توانید نیاز های کاربران را برطرف کنید و کاربران می توانند بهتر با محتوا و سایت شما ارتباط بر قرار کنند. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید که سئو داخلی چیست؟ و یا چگونه می توانیم سئو داخلی سایت خود را انجام دهیم؟

 

ما در مقاله افزایش رتبه گوگل و آموزش سئو به صورت دقیق و کامل از صفر تا صد سئو را برای شما توضیح دادیم و درباره سوالات و تکنیک های سئو به صورت مفصل و کامل صحبت کردیم تا دیگر سوالی در ذهن شما در رابطه با سئو باقی نماند. مطمئن باشید شما با خواندن مقاله آموزش سئو دید تازه ای نسبت به سئو و افزایش رنک سایت پیدا خواهید کرد .

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *