تبلیغات

تبلیغات

Intel Xe GPU : عملکرد و مشخصات پردازنده گرافیگی جدید اینتل Xe

Intel-Graphics-Xe

گرافیک Intel Xe نمایانگر اولین حضور اینتل در پردازنده گرافیک پس از مدت ها غیب است . اما بیایید به گذشته نپردازیم ، این یک آینده عالی برای اینتل و گیمر های حرفه ای رایانه های شخصی است .

 

گرافیک Intel Xe

 

گرافیک Intel Xe

 

اطلاعات زیادی راجع به فناوری گرافیک Xe فاش نشده است ، علاوه بر این که آن را X-E تلفظ می کند ، و همچنین پردازنده گرافیکی اینتل Xe با و وجود پردازنده اینتل Xeon یکسان نیستند . اینتل قصد دارد سال آینده یک کارت گرافیک مجزا و مخصوص برای کاربران گیمری منتشر کند .

 


مقالات مرتبط با گرافیک :


 

تاریخ انتشار ، مشخصات و قیمت گرافیک اینتل Xe

 

تاریخ انتشار و قیمت گرافیک Intel Xe

به احتمال زیاد و باتوجه به سخنان اینتل در تابستان سال 2020 برای کارتهای گرافیکی Intel Xe  که در نسخه های مختلفی با شروع قیمت 200 دلار تا 1000 دلار عرضه خواهند شد .

 

مشخصات اینتل Xe

به نظر می رسد گرافیک های Xe عمدتا مبتنی بر بلوک های ساختاری است که توسط معماری Ice Lake نسل 11 ساخته شده است ، طراحی شوند . و ما انتظار داریم با قیمت های 128 یورو ، 256 یورو و 512 یورو برای نسخه های معمولی، میان رده و سطح بالا وارد بازار شوند.

 

عملکرد گرافیک اینتل Xe

در مورد عملکرد بالقوه کارت های گرافیکی جدید اینتل چیزهای زیادی شناخته نشده است ، اما پردازنده های گرافیکی نسل 11 با قیمت 64 یورو قادر به بازی با کیفیت 720p هستند. بنابراین با افزایش قیمت Intel Xe شاهد افزایش عملکرد بهتری خواهید بود که میتوانند با دیگر پردازنده های گرافیک بازار رقابت کنند .

 

مشخصات گرافیک Intel Xe

 

نحوه طراحی گرافیکی فعلی اینتل Xe به این معنی است که از تعدادی واحد اجرایی (EU) تشکیل شده است که در گروه های هشتگانه با برخی منابع مشترک قرار گرفته اند ، که هر کدام از این گروه ها دارای هشت زیر مجموعه برای تشکیل یک بخش کامل ، که در حافظه نهان L3 به اشتراک گذاشته شده است ، جمع شده اند. این آرایش 8 × 8 چیزی است که به 64 GPU Ice Lake با 64 واحد اجرایی کامل معرفی شده است .

 

هر یک از واحدهای اجرایی اینتل شامل یک جفت واحد منطق حسابی (ALU) است که هم از نقطه شناور و هم عملکرد صحیح پشتیبانی می کنند ، در حالی که هسته های Nvidia CUDA شامل یک FP ثابت و یک واحد INT هستند. به این معنا که سطح پایین گرافیک اینتل به واحدهای اجرایی گرافیک ای ام دی Core Next یا Navi RDNA نزدیکتر است .

همچنین بخوانید  7 روش جهت حل مشکل از کار افتادن چپ کلیک موس

 

مشخصات گرافیک Intel Xe

 

از این به نظر می رسد اینتل Xe پردازنده گرفیک مجزا اولیه DG1 یک نسخه کم مصرف با همان آرایش اساسی به عنوان تراشه یکپارچه در پردازنده های آینده Tiger Lake خواهد بود.

 

اینتل قول داده است که گرافیک های Tiger Lake عملکرد GPU های Ice Lake فعلی خود را دو برابر می کند و این نشان دهنده کارت مجزا سطح ورودی با عملکرد بازی 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080 پیکسل است. اینتل Xe پردازنده گرفیک مجزا اولیه DG2 امیدوار کننده تر است ، اگرچه این نسخه دوم Xe است که دیرتر از سال 2020 منتشر می شود ، تفسیر کلی این نسخه این است که نسخه پرقدرت HP یا (high-power) گرافیک نسل 12 اینتل است و نسخه گرافیکی معمولی (Discrete Graphics) است.

 

این بدان معنی است که پردازنده گرافیکی کم مصرف با قیمت 128 یورو خواهیم داشت ، این یک پردازنده گرافیکی Intel Xe با یک جفت برش کامل گرافیکی در آرایش خود خواهد بود ، و سپس نسخه میانی با قیمت 256 یورو با چهار برش می آید تا پردازنده گرافیکی خود را ایجاد کند. و نسخه قدرتمند Intel Xe با قیمت 512 یورو و هشت برش مجزا از گرافیک را ارائه می کند ، و می تواند آن را به یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند تبدیل کند.

 

مشخصات گرافیک Intel Xe

 

حافظه کش یا نهان ارائه شده ، هر برش دارای 3 مگابایت حافظه پنهان L3 با 512 کیلوبایت حافظه محلی مشترک است. در یک پردازنده گرافیکی هشت برشی 24 مگابایت L3 و 4 مگابایت حافظه مشترک هستید.

 

عملکرد و مقایسه پردازنده گرافیکی Intel Xe با سایر پرچمداران

 

برخی می گویند گرافیک اینتل Xe با قیمت 128 یورو تقریباً عملکردی مشابه با گرافیک GTX 1650 خواهد داشت ، و همچنین با گرافیک اینتل Xe با قیمت 256 عملکردی مشابه با گرافیک های RTX 2060 و 2060 Super قرار دارد. نسخه قدرتمند اینتل Xe که 512 یورو قیمت دارد عملکردی مشابه با Nvidia RTX 2080 Ti دارد .

 


بیشتر بدانید :

بررسی گرافیک جی فورس RTX 2070 و GTX 1080 : با سربلندی RTX 2070


 

عملکرد و مقایسه پردازنده گرافیکی Intel Xe با سایر پرچمداران

 

گرافیک های Intel Xe همچنین از فناوری Adaptive Sync نیز پشتیبانی می کنند ، بنابراین مانیتورهایی که از قابلیت FreeSync پشتیبانی کنند ، وقتی در کارت گرافیک Xe قرار می گیرند باید بازی با کیفیتی را نیز ارائه دهند.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *