تبلیغات

تبلیغات

نقد انیمیشن داستان اسباب بازی 4 2019 (Toy Story 4)

Toy-Story4

بررسی داستان و نقد اسباب بازی های 4 ( حاوی اسپویل )

 

انیمیشن داستان اسباب بازی یکی از خاطره انگیز ترین انیمیشن های دهه 60 و 70 که بعد از گذشت 9 سال از قسمت قبلی، قسمت چهارم آن ساخته شد.
در قسمت قبلی دیدیم که اندی قبل از رفتن به دانشگاه تمام اسباب بازی های خودش را به دختر به نام بانی میدهد. داستان از جایی آغاز میشود که بانی هر روز اسباب بازی هایی را که میخواهد با آنها بازی کند را انتخاب و بقیه را داخل کمد میگذارد و بانی خیلی وقت است .

 

 

که با “وودی” اسباب بازی محبوب اندی بازی نکرده و یکی از بهترین سکانس های این قسمت خاک خوردن و غبار گرفتن “وودی” است و جالب اینکه اسباب بازی های دیگر کاملا با این موضوع خو گرفته اند و حتی برای خاک و غبار خود اسم هم انتخاب میکنند، چیزی که از دید “وودی” به معنای بی معنی شدن زندگی اش است. تمای قسمت های داستان اسباب بازی درس زندگیست اما قطعا قسمت چهارم این مجموعه علاوه بر فضای کاملا نوستالژیکی که برای ما دارد، داستانی معنوی و عمیق تر از قسمت های قبل داراست.

 


بیشتر بدانید :

نقد فیلم انگل : بررسی فیلم Parasite 2019


 

در سکانس های بعدی بانی قصد رفتن به مهد کودک را دارد، چیزی که از آن واهمه دارد؛ تنهایی. و در این تنهایی تنها اسباب بازی هایش میتوانند کنارش باشند که این کار ممنوع است. اما “وودی” سخت در تلاش برای به دست آوردن معنا و هدف زندگی خود ( وفاداری و کمک در هر شرایط به صاحب خود ) تصمیم میگیرد مخفیانه وارد کیف بانی شود و او را از تنهایی در مهم کودک در بیاورد.

 

بررسی داستان و نقد اسباب بازی های 4 ( حاوی اسپویل )

 

همین هم می شود شروع داستان یک اسباب بازی دیگر. اسباب بازی ای به نام فورکی که از آشغال درست شده و یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های این مجموعه است. “فورکی” از همان لحظه زنده شدنش میخواهد به اصل خود یعنی زباله برگردد اما وودی سخت در تلاش است که به او بفهماند او یک اسباب بازی است و مهم ترین موضوع این است که از هرچیزی که ساخته شدی باعث خوشحالی بانی میشوی و این خودش با ارزش ترین چیز است، چیزی که وودی مدتی است از آن بی بهره است.

 

شخصیت “فورکی” همانند یک کودک تازه متولد شده و یا به حرف آمده راجع به دنیای اطراف خودش هیچ ایده ای ندارد و فقط سوال میپرسد. یکی از نکته های قابل توجه این قسمت همینجاست، که فورکی حتی قادر به تشخیص اسباب بازی بد از خوب نیست و همینطور دروغ گفتن. همین باعث میشود که همه چیز را باور کند. تنها چیزی که “فورکی” یاد دارد و به نظر می آید تنها چیزی باشد که ما به آن نیاز داریم گفتن حقیقت است. حقیقتی که سرانجام باعث نجات خود و همچنین عروسک گمشده و خراب عتیقه فروشی می شود.

همچنین بخوانید  انتقام جویان: پایان بازی صحنه ای بسیار جالب با هالک و سنگ روح داشت

 

و همچنین با پیدا شدن “بو” ، “وودی” به اصل و هدف زندگی خودش پی می برد .

 


پیشنهادی :

نقد فیلم ترسناک ما – Us 2019


 

کارگردان انیمیشن اسباب بازی 4

 

داستان اسباب بازی ها قسمت چهار به کارگردانی Josh Cooley در سال 2019 اکران شد که با فروش کلی یک میلیاردی یکی از موفق ترین انیمیشن های امسال بود.

 

نتیجه گیری انیمیشن اسباب بازی 4 :

 

نتیجه گیری انیمیشن اسباب بازی 4 :

 

این قسمت به غم انگیز ترین، متفاوت ترین و در عین حال بامزه ترین شکل ممکن خود به پایان می رسد و بی صبرانه منتظر قسمت بعدی این مجموعه هستم.
از بامزه ترین سکانس های این قسمت میتوان به فکر کردن ایده های عجیب و غریب عروسک های شهربازی و در عین حال به تصویر کشیدن آن ایده ها اشاره کرد و همچنین باز کردن گره های داستانی به کمدی ترین حالت خود، مثل گیر آوردن کلید توسط “باز”.
همچنین سکانس پایانی که “بانی” اسباب بازی دیگری از آشغال می سازد و همانند “فورکی” گیج و مبهوت از دنیای اطراف خود است که “فورکی” جلو می آید و میگوید: ما همه اسباب بازی هستیم و من همه چیز و برات تعریف میکنم.
داستان اسباب بازی های 4 کمتر از شخصیت های قبلی خود ( آقا و خانم سیب زمینی، دایناسور ) استفاده کرده و میدان را برای شخصیت های جدید باز کرده که یکی از نقاط قوت این قسمت است.

در مجموع داستان اسباب بازی های 4 با نمره 84 از منتقدین و در جایگاه 211 رنکینگ IMDB قطعا ارزش تماشا دارد.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *