تبلیغات

تبلیغات

9 تا از بهترین فیلم های سینمایی در مورد زامبی

best-zombie-movie

فیلم‌های زامبی بسیار جالب و مهیج هستند و افراد زنده آدم‌خوار را نشان می‌دهند. در طی سال‌ها این فیلم‌ها کمی پرسرعت‌تر و هوشمندانه‌تر شده‌اند اما داستان به همان شکل قدیمی است: افراد مرده‌ای که دوباره زنده شده‌اند، به زنده‌ها حمله می‌کنند و آن‌ها را نیز به زامبی تبدیل می‌کنند.

فیلم‌سازان باهوش با استفاده از محتوای این فیلم پیام‌های سیاسی و فرهنگی را نشان داده و آن را به شیوه خود تغییر می‌دهند. در این مطلب جذاب قصد داریم 9 فیلم برتر درباره زامبی را به شما معرفی کنیم. با تک تیپ همراه باشید.

حتما ببینید :

بهترین سریال های نتفلیکس که باید ببینید
رتبه بندی هشت فیلم ابر قهرمانی دهه اخیر

آر ای سی – Rec 2007

آر ای سی - Rec 2007

فیلمی اسپانیایی در سبک ترسناک به کارگردانی و نویسندگی ژاوما بالاغارو  و پاکو پلاسا است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.
خلاصه فیلم: نقش اول فیلم که یک گزارشگر تلویزیونی است، به همراه همکار خود (یک فیلمبردار) جهت گرفتن گزارشی به یک ایستگاه آتش‌نشانی می‌روند. گزارش آن‌ها به اینگونه است که هر ماموریت آتش‌نشانی پیش آمد با آن‌ها همراه شوند. ماموریت در یک ساختمان اتفاق می‌افتد که در آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. انسان‌های آن آپارتمان رفتار عجیبی دارند و گویا به یک خوی حیوانی مبتلا شده‌اند که…

سیاره وحشت – Planet Terror 2007

سیاره وحشت - Planet Terror 2007

سیاره وحشت فیلم ترسناک، عملی – تخیلی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۷، به نویسندگی و کارگردانی رابرت رودریگز است. در این فیلم بازیگرانی همچون رز مک گاون، فردی رودریگز، مایکل پین، جفری دیوید فاهی، جاش برولین، مارلی شتلن، نوین اندروز، فرگیو بروس ویلیسایفای نقش می‌کنند. این فیلم در سینماهای آمریکایی در کنار فیلم ضد مرگ ساختهٔ کوئنتین تارانتینو، به عنوان یکی از قسمت‌های دوتایی فیلمی تحت عنوان گرایند هاوس اکران شده‌است. داستان فیلم دربارهٔ گروهی از مردم است که برای زنده‌ماندن از حملهٔ موجوداتی شبیه به زامبی در تلاش هستند.

فیلم مرتبط :

9 فیلم و سریال برتر الهام بخش و تاثیرگذار در زندگی که حتما باید تماشا کنید

دختری با تمام موهبت ها – The Girl With All Gifts 2015

دختری با تمام موهبت ها - The Girl With All Gifts 2015

دختری با تمام موهبت ها یک فیلم بسا رستاخیزی، ترسناک و درام بریتانیایی به کارگردانی کالم مک‌کارثی و نویسندگی مایک کری است که برگرفته از رمان او به همین نام ساخته شده است. از بازیگران آن می‌توان به جما آرترتون، گلن کلوز، پدی کانسیداین، دومنیک تیپر، آناماریا مارینکا، و سنیا نانوآ اشاره کرد. داستان فیلم آینده‌ای پاد آرمان شهر را به تصویر می‌کشد و درباره شکست و سقوط جامعه است که در آن اکثریت انسان‌ها توسط نوعی عفونت قاچی از صحنهٔ روزگار محو شدند، و تمرکز آن بر روی مبارزهٔ دکتری برای ساخت واکسن، یک آموزگار و دو سرباز است که همراه با دختری جوان و استثنایی به نام ملانی وارد سفری اجتناب‌ناپذیر برای بقاء می‌شوند.

همچنین بخوانید  نقد فیلم مادر - Mother

طلوع مردگان – Down of the Dead 2004

طلوع مردگان - Down of the Dead 2004

طلوع مردگان فیلمی اکشن ترسناکآمریکایی محصول سال ۲۰۰۴ و اولین فیلم کارگردانی شده توسط زک اسنایدر است. این فیلم نوشته جیمز گان و دوباره سازی فیلمی به همین نام به کارگردانی جرج رومر در سال ۱۹۷۸ است. در این فیلم بازیگرانی همچون سارا پلی ، وینگ ریمز، جیک ویر و کوین وین زیگرز ایفای نقش می‌کنند. طلوع مردگان توسط یونیورسال استودیوز در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۰۴ به نمایش در آمد.

سرزمین زامبی ها – Zombieland 2009

سرزمین زامبی ها - Zombieland 2009

سرزمین زامبی ها فیلمی کمدی – ترسناک به کارگردانی روین فلیشر و نویسندگی پال ورونیک و رت ربس محصول سال ۲۰۰۹ آمریکاست. از بازیگران آن می‌توان به وودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، اما استون و ابیگل پرسلین اشاره کرد. توسط کلمبیا پیکچرز در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۰۹ در ایالات متحده اکران شد.

دنباله این فیلم تحت عنوان Zombieland: double tap در سال ۲۰۱۹ اکران شد.

خلاصه فیلم: بعد از اینکه یک دانشجوی خجالتی (جسی آیزنبرگ) متوجه می‌شود که تمامی مردم شهر در حال تبدیل شدن به زامبی هستند از شهر فرار کرده و تلاش می‌کند به نزد خانواده‌اش که امیدوار است زنده باشند برگردد و در راه با تنها یک مرد (وودی هارلسون) و دو خواهر (اما استون و ابیگل پرسلین) که آنها هم مانند وی تلاش می‌کنند زنده بمانند برخورد می‌کند …

بدن های گرم – Warm Bodies 2013

بدن های گرم - Warm Bodies 2013

بدن های گرم فیلمی ساختهٔ جاناتان لوین است که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا ساخته شد و موضوعی رمانتیک گونه همراه با طنز دارد.

خلاصه فیلم: در فیلم دو گروه زامبی‌ها و انسان‌ها زندگی می‌کنند، که شخصیت اصلی فیلم یعنی نیکولای هولتاسم خود را فراموش کرده که به جز یک کلمه از اول اسمش، یعنی «آر» چیزی به خاطر نمی‌آورد. آر و گروهی از زامبی‌ها که برای پیدا کردن غذا به شهر حمله می‌کنند. جولی (ترسا پالمر) و پری (دیو فرانکو) که با هم رابطهٔ عاشقانه‌ای دارند برای محافظت از شهر با حملهٔ زامبی‌ها مواجه می‌شوند و آر مغز دوست پسر جولی را می‌خورد افکار و احساسات قربانی را دریافت می‌کند.

آر که مجذوب جولی شده‌ است او را با خود به محل زندگی زامبی‌ها می‌برد و سعی می‌کند با او ارتباط برقرار کند. جولی برای فرار ناراحتی مرگ ناگهانی دوست پسرش به آر نزدیک می‌شود و رابطه‌ای عاشقانه بین آن‌ها شکل می‌گیرد. گاهی اوقات می‌بینیم که خاطراتی از مغز پری در ذهن آر تداعی می‌شود که با گذشت زمان او را تبدیل به انسان می‌کند در واقع می‌توان گفت که احساسات و افکار انسانی پری او را از یک مردهٔ متحرک به یک انسان تبدیل می‌کند. تغیراتی که در آر به وجود می‌آید باعث درمان بقیهٔ زامبی‌ها می‌شود. این فیلم شخصیت انسان‌ها و زامبی‌ها را به تصویر می‌کشد که با ارتباط برقرار کردن با انسان‌ها تبدیل به انسان می‌شوند.

همچنین بخوانید  دانلود و تماشای سریال ارباب حلقه ها The Lord of the Rings 2022

رزیدنت اویل – Resident Evil 2002

زریدنت اویل - Resident Evil 2002

رزیدنت اویل فیلمی عملی – تخیلی ، ترسناک به نویسندگی و کارگردانی پل اندرسوناست که بر اساس مجموعه بازی‌های ویدئویی ترس و بقا شرکت کپ کام، ساخته شده‌است. این فیلم به عنوان اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل محسوب می‌شود که روایت و عناصر آن برداشتی آزاد از بازی‌های رزیدنت اویل و رزیدنت اویل 2 می‌باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون میلا بوویچ، میشل رودریگز، اریک میپیس، جیمز پیورفوی و کالین سالمون ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه فیلم: آلیسیکی از نگهبانان درگاه ورودی مقرا هایو است. مقر هایو، مقری است که متعلق به شرکت آمبرلابوده و در آن به شکلی مخفیانه، به انجام آزمایش‌های غیرقانونی پرداخته می‌شود. درجریان یک خیانت، ویروس تی در این مقر منتشر شد. رایانه مرکزی ملکه سرخ که وظیفه تأمین امنیت مقر را برعهده داشت، تمامی این مقر را به همراه کارکنان آن قرنطینه می‌کند. آلیس شخصی است که ضد فعالیت‌های آمبرلا کارکرده و به همراه دوستانش، برای خارج شدن از مقر و رسواسازی آمبرلا تلاش می‌کند. درپایان، آلیس متوجه می‌شود که نامزد او، بانی این رخداد بیولوژیکی بوده‌است. پس از کشته شدن نامزد آلیس، توسط مخلوق لیکر، آلیس و مت موفق به خروج از مقر می‌شوند و در این زمان توسط ماموران آمبرلا دستگیر می‌شوند.

قطار بوسان – Train to Busan 2016

قطار بوسان - Train to Busan 2016

قطار بوسان فیلم مهیج درباره مردگان متحرک به کارگردانی یان سونگ هو است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم برای اولین بار در بخش نمایش نیمه‌شب جشنواره فیلم کن 2016  به نمایش درآمد

خلاصه فیلم: زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

جنگ جهانی زد – World War Z 2013

جنگ جهانی زد - World War Z 2013

جنگ جهانی زد فیلمی محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی مارک فورستر بر مبنای رمان پرفروش “جنگ جهانی زد: تاریخ شفاهی جنگ زامبی” نوشته مکس پروکس است.

خلاصه فیلم: پیت در این فیلم در نقش یک مامور سازمان ملل به نام جری لین بازی می‌کند که سفری بین‌المللی را علیه زمان شروع می‌کند تا مانع از شیوع نسل زامبی ها شود. او در کنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *