تبلیغات

تبلیغات

Cpu Clock Speed یا سرعت ساعت پردازنده چیست؟

Intel-processor

با توجه به Clock rate و processor speed، ویژگی Clock speed به سرعتی گفته می شود که ریز پردازنده ها هر دستورالعمل یا هر ارتعاش clock را اجرا می کنند. CPU به عدد دقیق clock tick یا چرخش نیاز دارد تا هر دستورالعمل را اجرا کند. هرچه نرخ این clock ها بیشتر باشد، CPU سریعتر می شود و یا می توان گفت عملیات اجرا کردن دستورالعمل ها زودتر انجام خواهد شد.

 

clock speed cpu یا سرعت کاری پردازنده

 

 

Clock speed با واحد MHz اندازه گیری می شود که هر یک MHz معادل یک میلیون سیکل یا چرخش در ثانیه می باشد یا در برخی موارد از واحد GHz نیز استفاده می شود که معادل هزار میلیون چرخش در ثانیه اشت. هرچه سرعت CPU یا پردازنده شما بیشتر باشد، کامپیوتر در حالت کلی عملکرد بهتری خواهد داشت. باقی محتویات همانند RAM، هارد درایو، مادربورد و تعداد هسته های پردازنده (دو هسته ای یا چهار هسته ای و …) می تواند باعث افزایش سرعت کامپیوتر شود.

 

سرعت CPU یا CPU speed به شما نشان می دهد که پردازنده در هر ثانیه چند محاسبات می تواند انجام شود. هرچه سرعت بیشتر باشد، کامپیوتر سریعتر می باشد. برند های متفاوتی برای پردازنده های کامپیوتر موجود است که Intel و AMD از جمله پردازنده هایی می باشند که دارای سرعت CPU استانداردی هستند. اگر یک پردازنده دارای دو یا چهار هسته باشد، عملکرد کامپیوتر حتی اگر سرعت CPU یکسان باقی بماند، افزایش می یابد. یک پردازنده دو هسته ای 3.0 گیگاهرتز (GHz) قادر است دوبرابر پردازنده تک هسته ای 3.10 گیگاهرتز محاسبات انجام دهد.

 

بیشتر بدانید :

 

همچنین بخوانید  چگونه نمایش (Favicon) فاوآیکون مرورگر سافاری را در آیفون و مک فعال کنیم؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *