تبلیغات

تبلیغات

11 ویژگی که هنگام خرید لپ تاپ نباید فراموش کنید!

Most-Important-Features-Buying-Laptop

لپ تاپ ها امروزه با پیشرفت تکنولوژی به یکی از مهم ترین بخش های زندگی ما انسان ها شده است. ما می توانیم از لپ تاپ خود در عوامل مختلفی نیز استفاده کنیم که یکی از مهم ترین و آشکار ترین آن ها استفاده از لپ تاپ در امور کاری است ، البته همیشه از امور کاری با لپ تاپ کار نخواهیم کرد ، چرا که با به پایان رسیدن کارمان می توانیم کمی تفریح با مشاهده ی فیلم یا سریال مورد علاقه ی خود داشته باشیم. اما در نهایت اینکه بخواهیم انتخاب کنیم که چه لپ تاپی برای ما خوب است شاید کمی زمان بر یا سخت باشد.

 

در این مقاله قصد داریم تا به ویژگی هایی اشاره کنیم که زمان خرید لپ تاپ باید به آن ها توجه کنید ، چرا که به عنوان ابزار های مهم و مورد نیاز لپ تاپ ها در نظر گرفته می شود. مواردی که لیست شده است بهتر است زمان خرید به آن ها توجه کنید. با تک تیپ همراه باشید.

 

11 ویژگی که برای خرید لپ تاپ نباید نادیده بگیرید

 

امروزه بیشتر لپ تاپ ها قابلیت ها و ویژگی های اصلی و مورد نیاز را دارند تا موارد و اعمالی که می خواهیم انجام دهیم بتوانیم توسط لپ تاپ خریداری شده انجام دهیم. لیست زیر با توجه به سلیقه ها متفاوت در نظر گرفته شده است که یکی یکی به آن ها خواهیم پرداخت :

 

1- وب کم یا دوربین

2- پورت شارژر اختصاصی

3- پورت Thunderbolt 3 همراه با پشتیبانی USB-C

4- حافظه ی HDD یا SSD

5- نوع RAM

6- کارت گرافیک Dedicated یا Integrated 

7- روشنایی صفحه نمایش

8- دارای فن یا بدون فن

9- ویندوز Precision یا درایور Synaptics 

10- صفحه کلید دارای نور پس زمینه

11- نسل و نوع CPU

 

بطور خلاصه ویژگی هایی که می توانیم نام ببریم این 11 مورد است که با دلیل برای هرکدام یک بخش ایجاد کرده ایم که می توانید مشاهده کنید.

 

1- جایگاه دوربین لپ تاپ

 

محل دوربین جهت خرید لپ تاپ

 

شاید کمی برایتان عجیب باشد اما کاملا درست فکر می کنید ، بله ! این یک نیاز برای لپ تاپ است. اینکه بدانید دوربین لپ تاپ در کجا قرار گرفته است می تواند یکی از موارد مهمی باشد که لپ تاپ شما کاربردی باشد. امروزه تولید کنندگان لپ تاپ برای اینکه قاب و دور صفحه نمایش را کاهش دهند ممکن است دوربین را در کیبورد یا پایین صفحه نمایش قرار دهند.

 

هیچ کدام یک از این جایگاه ها برای کسی که بیشتر مواقع در حال برقراری تماس ویدیویی است اصلا مناسب نیست. بنابراین اگر شما در این گروه از کاربران وجود دارید ، هنگام خرید لپ تاپ حتما این موضوع را در نظر بگیرید تا در آینده به برای استفاده از دوربین به مشکل بر نخورید.

همچنین بخوانید  با Secure Folder سامسونگ اطلاعات خود را امن نگه دارید - آموزش فعال کردن پوشه امن

 

2- آیا پورت شارژر اختصاصی در لپ تاپ وجود دارد؟

 

امروزه بیشتر لپ تاپ ها دارای پورت USB از نوع C هستند که هم برای شارژ کردن لپ تاپ و هم برای استفاده از دستگاه های جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. اما هنوز هم لپ تاپ هایی وجود دارند که برای شارژ شدن یک پورت اختصاصی دارند و با دیگری متفاوت اند ، این موضوع ممکن است کمی برای عذاب آور باشد!

 

مخصوصا زمانی که شما یک گوشی اندرویدی دارید که توسط پورت USB-C قابل اتصال شدن است که باعث می شود شما به غیر از کابل شارژر کابل دیگری را نیز در کیف خود حمل کنید و این موضوع کم کم باعث می شود تا ابزار های اضافی دیگری را با خود همراه داشته باشید.

 

3- آیا پورت Thunderbolt 3 و USB-C با یکدیگر ترکیب شده است؟

 

پورت Thunderbolt 3 در لپ تاپ

 

ما می توانیم کار هایمان را با یک پورت USB-C انجام دهیم اما باید توجه داشته باشیم که برای بهتری کار باید ترکیب بودن Thunderbolt 3 را هم در نظر بگیریم. وجود پورت Thunderbolt 3 همراه با فوایدی خواهد بود که یکی از آن ها افزایش پهنای باند برای دریافت و ارسال داده ها است. از دیگر ویژگی های این پورت می توان به اجازه اتصال چندین مانیتور 4K ، کارت گرافیک اکسترنال اشاره کرد. همانطور که در تصویر می بینید آیکون این پورت در کنار خود یک آیکون پورت Lightning دارد.

 

4- آیا لپ تاپ دارای HDD است یا SSD ؟

 

یکی از نیاز های اصلی امروزه وجود هارد SSD در لپ تاپ ها و کامپیوتر ها است. اگر با هارد های قدیمی HDD بخواهیم مقایسه کنیم باید بگوییم که مهم ترین تفاوت و اصلی ترین آن سرعت انتقال داده ها است. بطور کلی سرعت و فرآیند ها در هارد HDD آهسته تر هستند.

 

البته توجه داشته باشید در صورتی که شما بودجه ی خرید هارد های SSD را ندارید (این هارد ها قیمت های بیشتری نیز دارند) می توانید از لپ تاپ هایی استفاده کنید که هم هارد SSD دارند و هم HDD بطوریکه هارد SSD فضای کمتری دارد و بیشتر فضای لپ تاپ به HDD مربوط می شود. با این وجود قیمت چنین لپ تاپ هایی کمتر خواهد بود تا اینکه تمامی فضای لپ تاپ هارد SSD باشد.

 

5- نوع RAM چیست؟

 

نوع رم در خرید لپ تاپ

 

خرید لپ تاپ با مقدار فضای RAM زیاد همیشه پیشنهاد می شود و یکی از اولویت ها است. اما چیزی که زمان خرید لپ تاپ در نظر گرفته نمی شود “نوع” رم می باشد. به طور معمول ، ما می توانیم برای خرید لپ تاپ از DDR3 تا DDR4 برای رم نگاه کرده و بررسی کنیم. اگر احساس می کنید بودجه ی بیشتری دارید بهتر است از نوع DDR4 استفاده کنید چرا که قابلیت مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر در انتقال داده ها را دارد.

همچنین بخوانید  چگونه پسورد یا رمز ویندوز 10 را عوض کنیم ؟

 

6- کارت گرافیک اختصاصی یا یکپارچه؟

 

افرادی که قصد دارند با لپ تاپ خود بازی کنند یا پردازش های سنگین مانند ویرایش فیلم انجام دهند باید توجه داشته باشند که کارت گرافیک بصورت یکپارچه در لپ تاپ قرار گرفته یا جداگانه ؟

 

بطور خلاصه ، مهم ترین تفاوت بین گرافیک Onboard یا Dedicated این است که در حالت اولی سیستم چون بصورت یکپارچه ساخته شده است برای پردازش های گرافیکی نیاز به رم هم دارد ، اما در حالت دوم کاملا جداگانه بوده و به هیچ بخش دیگری نیازمند نیست و می تواند به تنهایی از پس پردازش ها بر بیاید و وقت کمتری هدر رود. بنابراین زمانی که شما پردازش سنگینی انجام دهید ، لپ تاپ شما می توانید دیگر پردازش ها در سیستم را به راحتی انجام دهد.

 

7- روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ چقدر است؟

 

اینکه شما بخواهید از لپ تاپ خود در یک کافی شاپ یا سفر استفاده کنید وجود روشنایی لازم برای صفحه نمایش مخصوصا در روز بسیار مهم است. اگر در هنگام خرید لپ تاپ به نور صحفه نمایش و حتی کیفیت آن توجه نکنید در آینده در موقعیت های مختلف با مشکل مواجه خواهید شد.

 

8- آیا همراه خود فن دارید؟

 

فن لپ تاپ

 

تولید کنندگان لپ تاپ همیشه در تلاش اند تا ساخته های خود را نازک تر از دیروز کنند و با باریک کردن محصول کارایی آن را بالا رده و افراد را سمت خود جذب کند. به همین دلیل برخی از سازندگان دیگر فنی را برای لپ تاپ های نازک در نظر نمی گیرند و آن را به هوای دور و بر لپ تاپ می سپارند.

 

درحالیکه لپ تاپ شما باریک باشد و فنی نداشته باشد می تواند شما را از صدای فن راحت کند اما باز هم با پردازش های سنگین و باز کردن چند برنامه همزمان می تواند یکی از دلایل داغ کردن شود.

 

افزایش دما و پخش حرارت زمانی رخ می دهد که CPU شما در حال کار کردن و انجام پردازش ها است ، این موضوع باعث می شود تا دمای داخل لپ تاپ نیز افزایش یابد.

 

9- درایور های داخلی لپ تاپ برای تاچ پد

 

ویژگی های تاچ پد هنگام خرید لپ تاپ

 

اگر ویندوز 10 استفاده می کنید ، شاهد یک سری Gesture ها با تاچ پد خواهید بود که این ژست ها یا حرکات تنها زمانی عملی خواهند بود که لپ تاپ شما از این ویژگی بهره مند باشد. برای مثال شما می توانید با 2 انگشت خود و کشیدن آن بر روی تاچ بد برنامه ها را لیست کنید. بدین منظور شما برای دسترسی به چنین چیزی به غیر از پشتیبانی لپ تاپ ، درایور آن را هم نصب کنید که همراه با لپ تاپ خواهد بود.

همچنین بخوانید  تنظیمات اینترنت ایرانسل برای گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید و آیفون

 

10- آیا صفحه کلید نور پس زمینه دارد؟

 

نور پس زمینه کیبورد

 

گاهی اوقات وجود نور پس زمینه در کیبورد لپ تاپ بسیار کاربردی است. اگر شما از جمله افرادی هستید که شب ها در تاریکی هم با لپ تاپ خود کار می کنید و یا نویسنده هستید ، وجود نور پس زمینه در کیبورد بسیار کاربردی بوده و حتما پیشنهاد می شود! اگر نور در کیبورد وجود دشته باشد شما می توانید به راحتی کلمات و حروف را مشاهده کنید و نسبت به حالت عادی کلمات را تایپ کنید. یکی دیگر از کاربرد های نور کیبورد این است می تواند به تنهایی زیبایی داشته باشد.

 

11- نوع CPU داخلی چیست؟

 


حتما بخوانید : سی پی یو Core i3 ,Core i5 , Core i7 اینتل کدام را واقعا نیاز داریم ؟


 

تا اینجا شما انتخاب کرده اید که از CPU Intel استفاده کنید ، اما مشخصه ی دیگری که وجود دارد این است که بدانید از کدام نوع سی پی یو یعنی Core i3 تا Core i7 باید استفاده کنید؟ هر کدام از یک این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند که در مقاله ی بالا توضیح داده شده و نوشته شده است.

 

ممکن است شما این مقالات را دوست داشته باشید :

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *