تبلیغات

تبلیغات

آموزش php پروژه محور + دانلود فلیم رایگان آموزش php پروژه محور

Php-programming-4

آموزش php پروژه محور، بهترین انتخابی است که می‌توانید برای یادگیری این زبان برنامه نویسی داشته باشید! در واقع دوره‌های زیادی در سطح وب وجود دارند که همه‌شان ادعا دارند زبان php را به راحتی به شما آموزش می‌دهند. اما بسیاری از متخصصان و فعالان حوزه برنامه نویسی از جمله ما؛ نظرمان این است که تا وقتی یک دوره بر اساس پروژه برنامه نویسی جلو نرود، نمی‌توان به آن صفت کامل و جامع داد. با توجه به این توصیفات، اگر به دنبال یک دوره خوب می‌گردید می‌توانید به سراغ مجموعه آموزش php پروژه محور فرادرس بروید. آموزش های فرادرس در عین کامل بودن، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. در ادامه این مقاله هم قرار است شما را کمی از پایه با زبان برنامه نویسی php آشنا کرده و موضوعاتی مثل میزان درآمد و بازار کار این تخصص را بررسی کنیم. اگر دوست داشتید، همراه ما باشید.

آموزش php پروژه محور؛ بازار کار زبان برنامه نویسی php

شاید اگر 10 سال پیش در ایران صحبت از بازار کار زبان‌های برنامه نویسی می‌کردید، همه به شما به طور قوی و جدی پیشنهاد می‌کردند که به جز زبان c# و asp به سراغ زبان دیگری نروید! اما به مرور ورق برگشت! شاید اولین جرقه‌هایی که باعث داغ شدن بازار زبان php شد را سیستم مدیریت محتوای وردپرس زد!

وردپرس که امروز به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای جهان تبدیل شده و البته بیشتر از 60 درصد بازار طراحی سایت‌ ایران را در دست گرفته، به کاربران کمک می‌کند با کم‌ترین دانش و تخصص بتوانند یک سایت برای خودشان طراحی کنند. با توجه به اینکه وردپرس با زبان php طراحی شده و در صورت برخورد با مشکل یا در صورت نیاز به گسترشش کاربران باید دست به دامن متخصصان php شوند، بازار کار این زبان برنامه نویسی رشد کرد.

بعد از آن، به مرور و مخصوصا بعد از به وجود آمدن فریم ورک‌هایی که با این زبان هم‌خوانی داشته و آن را گسترش می‌دادند، از محبوبیت زبان سی شارپ کاسته شد و زبان php رشد کرد. بعد از همه این صحبت‌ها، برای بررسی بیشتر کافی است نگاهی به بازار کار php داشته باشیم:

 

آموزش php پروژه محور

همانطور که مشاهده می‌کنید، شرکت‌های بسیار زیادی هستند که امروز نیازمند یک متخصص php بوده و حاضرند برای همکاری با چنین متخصصی، حقوق بسیار خوبی هم به او بپردازند.

بازار کار زبان برنامه نویسی php برای مهاجرت!

خب، بسیاری از مخاطبان علاقه‌مند به زبان‌های برنامه نویسی، با دید بلندمدت به سراغ یادگیری مهارت کار با آنها رفته و عملا هدف‌شان از یادگیری، این است که در آینده با این تخصص دست به مهاجرت بزنند. با توجه به این موضوع شاید خالی از لطف نباشد که نگاهی به درآمد متخصصان برنامه نویسی زبان php در کشورهای خارجی داشته باشیم.

برای رسیدن به جواب درست، به سراغ یک مقاله از سایت انگلیسی‌زبان devskiller رفتیم. در این مقاله اینطور آمده که:

زبان برنامه نویسی php برای مدت طولانی، سنگ بنای وب بود! همینطور بنابر آمار وب سایت معروف w3techs، حدود 77 درصد از سایت‌هایی که زبان برنامه نویسی سرور دارند، از زبان php استفاده کرده‌اند. این آمار در واقع خبر از بازار کار جذاب این زبان برنامه نویسی می‌دهد. البته شایعاتی هم مبنی بر این هست که شاید php در آینده محبوبیتش را از دست بدهد. اما چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم، این است که این زبان بازار کار خوبی دارد و به دلیل محبوبیت بالا، حداقل به این زودی‌ها قرار نیست انقضایش را ببینیم. جالب است بدانید بر اساس آمار منتشر شده در همین منابع انگلیسی‌زبان، php امروز به عنوان دومین زبان محبوب برای توسعه وب و پنجمین زبان برنامه نویسی در کل دنیا شناخته شده و بیشتر از 5.9 میلیون برنامه نویس دارد!

حقوق برنامه نویس php در خارج از کشور چقدر است؟

در ادامه مقاله آموزش php پروژه محور به این میپردازیم که یمزان دستمزد و حقوق برنامه نویسان php چقدر است. در مورد میزان دستمزد و حقوق متخصصان php صحبت‌های زیادی وجود دارد. به طور میانگین گفته شده که در ایالات متحده یک متخصص php حدود 64 هزار دلاردرآمد سالانه دارد. یعنی هر ماه، حدود 5 هزار و 200 دلار که یک درآمد خوب محسوب می‌شود. البته منابعی مثل سایت ZipRecruiter میانگین حقوق سالانه این متخصصان را حدود 85 هزار دلار عنوان کرده‌اند.

در ادامه گفته می‌شود که این حقوق می‌تواند بر اساس تجربه فرد، بالاتر رفته یا پایین‌تر بیاید. برای درک بهتر کافی است نگاهی به تصویر پایین داشته باشید:

 

آموزش php پروژه محور

همانطور که مشخص است، بنابر این تصویر، درآمد یک متخصص php با یک سال تجربه حدود 49 هزار دلار و با 20 سال تجربه حدود 87 هزار دلار است. البته بعضی منابع حقوق متخصصان php با تجربه را بیشتر از 120 هزار دلار سالانه ذکر کرده‌اند!

تاریخچه php

با اینکه خیلی از مخاطبان تصور می‌کنند php یک زبان برنامه نویسی جدید است، اتفاقا جالب اینجاست که php از حوالی سال 1995 منتشر شده! این یعنی بیشتر از 25 سال عمر دارد. راسموس لِردورف، یک برنامه نویس دانمارکی با تابعیت کانادا بود که این زبان برنامه نویسی را به وجود آورد. نکته جالب بعدی در مورد این زبان، این است که در ابتدا با عبارت Personal Home Page شناخته شده و از سرواژه این کلمات، کلمه مخفف PHP را به وجود آوردند. معنی این کلمه، صفحهٔ خانگی شخصی است. اما در آینده، عبارت‌های Hypertext Preprocessor را برای آن معرفی کردند که معنی آن برابر با پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن است. پیش‌پردازنده در حوزه برنامه نویسی، برنامه‌ای است که یک‌سری اطلاعات ورودی را پردازش کرده و یک خروجی ارائه می‌کند. کلمه ابرمتن را هم می‌شود به همان لینک متنی ترجمه کرد که اجازه می‌دهد از یک صفحه به صفحه دیگر بروید. تا آبان‌ماه سال 1399 یا همان سال 2020، نسخه 8/1 از زبان php منتشر شده.

کاربرد php

اینکه بالاتر گفتیم زبان php دومین زبان محبوب وب محسوب می‌شود، شاید باعث شود تصور کنید که تنها کاربرد php، طراحی سایت است در حالی که اینطور نیست! پس در ادامه تمامی کاربردهای آن را به شما توضیح می‌دهیم.

۱. طراحی سایت

نیاز به توضیح زیادی نیست. از php بیشتر برای طراحی سایت و ساخت صفحات پویا و داینامیک وب استفاده شده و می‌شود.

۲. ساخت ربات تلگرام

حتی با اینکه فیلترینگ برای مدتی باعث شد تلگرام در میان کاربران محبوبیتش را از دست بدهد، اما هنوز هم در میان مخاطبان ایرانی این شبکه اجتماعی بسیار پراستفاده است. ربات‌های تلگرامی هم یکی از قابلیت‌های این رسانه است که کاربردهایش را بیشتر از قبل کرده. حالا یکی از استفاده‌های php، طراحی و ساخت همین ربات‌هاست.

۳. ساخت نرم افزار دسکتاپ

زبان php یک افزونه محبوب با اسم PHP-GTK دارد. این افزونه به برنامه نویسان اجازه می‌دهد که حتی برنامه‌های ویندوزی را هم با همان زبان php طراحی کرده و نیازی نباشد به سراغ دیگر زبان‌ها بروند. البته باید در نظر گرفت که ذات php، برنامه نویسی وب است و نمی‌توان با این زبان، نرم افزارهای قدرتمندی ساخت که مشابه برنامه‌های ساخته شده با زبان‌های C# و Python هستند.

۴. API نویسی

 

آموزش php پروژه محور

API یا وب‌سرور، این روزها کاربرد بسیار زیادی دارد. در واقع API همان چیزی است که اجازه می‌دهد دو نرم افزار، برنامه و… به همدیگر متصل شوند. مثلا اینکه وقتی از اپلیکیشن فلان فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنید به طور خودکار یک پیک موتوری از اپلیکیشن الوپیک برای دریافت محصولات شما به آن فروشگاه اینترنتی می‌رود، به خاطر API است که بین این 2 برنامه قرار گرفته. حالا یکی از کاربردهای PHP هم همین API نویسی است.

مزیت های زبان برنامه نویسی php چیست؟

خب، اجازه بدهید در ادامه مقاله آموزش php پروژه محور، نیم‌نگاهی هم داشته باشیم به این موضوع که اصلا مزیت php چیست که باعث شده اینقدر در میان مخاطبان حوزه برنامه نویسی، محبوب باشد؟

۱. Cross Platform

اول از همه اینکه php یک زبان Cross Platform محسوب می‌شود! این یعنی با پلتفرم‌های مختلف از جمله ویندوز و مک و لینوکس سازگاری داشته و بدون نگرانی می‌توانید آن را در این پلتفرم‌ها اجرا کرده و در صورت نیاز، به دیگر پلتفرم‌ها هم کوچ کنید.

۲. سازگاری بالا با وب سرورها

همانطور که بالاتر هم گفته شد، php بیشتر به عنوان یک زبان برنامه نویسی وب و سرور شناخته می‌شود. در ادامه یکی از مهم‌ترین مزایایش این است که اغلب وب‌سرورهایی که در جهان محبوبند و کاربران زیادی دارند، با این زبان برنامه نویسی سازگارند. وب‌سرورهایی مثل آپاچی و… .

۳. سازگاری بالا با دیتابیس ها

علاوه بر وب‌سرور، همیشه در مورد زبان‌های برنامه نویسی وب یک نگرانی وجود دارد و آن‌هم سازگاری زبان با دیتابیس‌هاست. دوباره زبان php با اغلب دیتابیس‌های محبوب دنیا مثل MySQL و MongoDB و Oracle سازگاری داشته و شما را نگران نمی‌کند.

۴. مجانی بودن

اگر یادتان باشد، در ابتدای مقاله از این صحبت کردیم که Asp.net قبل از محبوب شدن php یک زبان به شدت محبوب و فراگیر بود. در واقع یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باعث شد php از این زبان جلو زده و جایش را بگیرد، رایگان بودنش بود!  php یک زبان open source است، این یعنی هر برنامه نویسی در هر جای جهان می‌تواند به راحتی از آن استفاده کند.

 

آموزش php پروژه محور

۵. فراگیر بودن در CMS ها

امروز محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوای جهان، وردپرس است و در کنار این سیستم، جوملا و سپس دروپال رتبه دوم و سوم را دارند. حالا نکته اینجاست که هر 3 این سیستم‌ها با زبان PHP نوشته شده‌اند. به همین دلیل هر کسی قصد داشته باشد روی این سیستم‌ها تغییری ایجاد کند، باید ابتدا با زبان PHP آشنا شده باشد و همین موضوع PHP را به یک زبان محبوب‌تر تبدیل کرده. باز هم یک یادآوری؛ اگر به دنبال آموزش php پروژه محور هستید، حتما نیم‌نگاهی به آموزش های فرادرس داشته باشید.

۶. فریم ورک های جذاب

از دیگر ویژگی‌های یک زبان برنامه نویسی که باعث می‌شود بازار در مورد توجه نشان دادن یا ندادن به آن تصمیم بگیرد، وجود فریم‌ورک‌هاست! حالا نکته اینجاست که فریم‌ورک‌های PHP، مخصوصا فریم‌ورک لاراول، به شدت جذاب بوده و همین موضوع دوباره باعث محبوب‌تر شدن خود این زبان شده.

۷. یادگیری آسان

مطمئن باشید اگر به یک متخصص PHP تبدیل شده و بخواهید روزی زبان برنامه نویسی قدیمی‌تری مثل ASP را یاد بگیرید، به شدت از پیچیده بودن آن عصبی می‌شوید! در واقع شاید مشکل اصلی ASP نباشد، بلکه آسان‌تر بودن یادگیری PHP است که باعث می‌شود انتظار داشته باشید یادگیری دیگر زبان‌ها هم به همین سادگی باشد!

۸. منابع آموزشی زیاد

اگر تا الان تجربه برنامه نویسی یا حتی طراحی سایت با وردپرس را هم داشته باشید، می‌دانید که در این حوزه از همان ابتدا با ارورها و مشکلات مختلفی روبرو می‌شوید. بخشی از این مشکلات به کمک دوره‌های آموزشی که در آنها شرکت می‌کنید قابل حل است. اما از جایی به بعد، باید برای حل کردن مشکلات به سراغ تجربیات دیگر همکاران‌تان بروید. حالا مزیت php این است که هم منابع آموزشی معتبر زیادی برایش در دسترس است و هم به دلیل تعداد زیاد برنامه نویسانش، می‌توانید در انجمن‌های بزرگ برنامه نویسی، با کمی گشت و گذار به جواب سوال‌های‌تان رسیده و مشکلات‌تان را حل کنید.

آیا امنیت وردپرس مشکلی دارد؟!

مورد بعدی که همیشه در زمان مطرح شدن یک زبان برنامه نویسی به آن توجه می‌کنند، وجود یا عدم وجود مشکلات و حفره‌های امنیتی در آن است. در سال 2013، پایگاه داده امنیتی ملی یا همان National Vulnerability Database لیستی از مشکلات امنیتی را منتشر کرد که 29 درصد از این مشکلات با زبان php مرتبط بود! همین آمار شاید کمی شما را نگران کند اما اگر بیشتر به دنبال داده‌ها بگردید، متوجه می‌شوید که بیشتر این مشکلات امنیتی نه به دلیل نقص‌های خود زبان php که به دلیل اشتباهات برنامه نویسان ایجاد شده و یک متخصص پرتجربه با آنها برخورد نمی‌کنند. بنابراین مشکلات تکنیکال این زبان برنامه نویسی هم بسیار اندک است.

 

آموزش php پروژه محور

آیا PHP قدیمی شده؟

اگر منظور از قدیمی شدن اشاره به قِدمت باشد، بله! php یک زبان قدیمی است. اما اگر منظور بی‌کاربرد شدنش باشد، نه! مخصوصا که php در نسخه 7 تا حد بسیار زیادی بروزرسانی شد. همینطور اضافه شدن فریم‌ورک لاراول باعث شد یک انقلاب در این زبان برنامه نویسی به وجود آمده و عمر کارایی‌اش افزایش پیدا کند.

کلام آخر در مورد آموزش php پروژه محور

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله که عنوانش آموزش php پروژه محور بود، سعی کردیم تمامی چیزی که باید قبل از یادگیری این زبان برنامه نویسی یاد می‌گرفتید را به شما توضیح بدهیم. با این حال اگر هنوز سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما هستیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *