تبلیغات

5 دلیل استفاده از Windows Recall باید و نباید های اساسی

5-reasons-why-you-should-and-shouldn’t-use-Windows-Recall

ویندوز ریکال، یکی از جدیدترین ویژگی های ویندوز 11 است که به تازگی در نسخه 24H2 ارائه شده است. قابلیتی که به کمک هوش مصنوعی می تواند تمامی فعالیت های انجام شده در رایانه را ردیابی و سپس جستجوی آنها را از یک پنل ساده برای کاربران امکان پذیر کند. مواردی چون، برنامه هایی که اجرا کرده اید، وب سایت هایی که رفته اید، اسنادی که ویرایش کرده اید و یا حتی حساب های کاربری که وارد آن شده اید.

در حالی که قابلیت Recall مزیت های زیادی را در رایانه ارائه می دهد، اما همچنان نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند. ما در این راهنما سعی کرده ایم برای اینکه بتوانید تصمیم درستی در استفاده و یا عدم استفاده از آن بگیرید، چند دلیل کلیدی را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

5 دلیل برای استفاده از Windows Recall در ویندوز 11

استفاده از ویژگی Timeline در برنامه Recall

در این بخش از مقاله، 5 دلیل اصلی که می بایست از ویژگی Recall ویندوز 11 استفاده کنید را مورد بررسی قرار داده ایم.

بازیابی محتوا آسان است

اگر، آدرس وب سایتی را گم کرده اید، به دنبال یافتن متنی از مقاله و یا محتوای خود در رایانه هستید و یا می خواهید تصویری از یک گوشی را که در چند روز گذشته دیده اید، مجددا بازبینی کنید، Windows Recall می تواند در این زمینه به شما کمک کند. شرایط استفاده از آن نیز به این صورت است؛ سوالی را که دارید از برنامه بپرسید، مانند یک گفت و گوی عادی با یک فرد دیگر. این برنامه مرتبط ترین گزینه را برای شما نمایش می دهد. مواردی که می تواند، یک متن، تصویر و یا ویدیویی باشد که در رایانه باز کرده اید.

تجربه کاربری خود را افزایش دهید

دلیل دیگر در استفاده از ویژگی Recall این است که می توانید تجربه کاربری خود در رایانه را افزایش دهید. به این صورت که اگر در گذشته، فایلی را در رایانه باز کرده اید، اما اکنون نمی توانید فایل را پیدا کنید، یک جستجوی ساده در (Recall) می تواند دسترسی شما به فایل مورد نظر را تسریع کند.

رابط کاربرپسند

درحالی که قابلیت Windows Recall به اجزا و تعامل های زیادی برای کارکرد صحیح نیاز دارد، اما سعی شده است که در این برنامه یک رابط کاربری یکپارچه استفاده شود.

فایل اصلی این برنامه در تنظیمات Action Center قرار دارد که با انتخاب آن شاهد یک پنل ساده از نوار جستجو و تنظیمات مربوط به Timeline می شوید. می تواند نام محتوا را در نوار مربوطه تایپ کنید و یا در تایم لاین پیمایش کرده و محتوایی را که قبلا با آن تعامل داشته اید را پیدا کنید، حتی اگر چیزی از آن به یاد ندارید.

همچنین بخوانید  دانلود مرورگر فایرفاکس Mozilla Firefox Quantum برای تمام سیستم عامل ها

فرایندی کاملا آفلاین

تمامی فرایند های انجام شده با استفاده از ویژگی Recall در رایانه انجام می پذیرد. به این صورت که عکس های فوری به صورت محلی در رایانه ذخیره می شوند که پیکربندی آن توسط هوش مصنوعی کوپایلوت صورت می گیرد. به این ترتیب، هیچ داده ای خارج از رایانه پردازش نمی شود و می توان تمامی فرایند های مربوط به آن را به صورت آفلاین دنبال کرد.

به گفته مایکروسافت انجام این فرایند خطر های مربوط به حریم خصوصی را کاهش می دهد و کاربران می توانند بدون نگرانی بابت از دست دادن اطلاعات خود به استفاده از این ویژگی بپردازند.

سفارش سازی ویژگی Windows Recall

دلیل خوب دیگری که همچنان می توان از قابلیت ریکال در ویندوز 11 استفاده کرد، این است که می توانید استفاده از آن را به روش های مختلف کنترل کنید.

به عنوان مثال، همچنان می توانید این ویژگی را در تنظیمات مربوط به آن خاموش یا روشن کنید. بسته به ظرفیت درایو خود، فضای تخصیص یافته را برای ذخیره عکس های فوری تغییر دهید و یا اگر متوجه شده اید که این ویژگی یک عکس فوری از اطلاعات محرمانه شما گرفته است، می توانید تمامی داده ها را از رایانه خود حذف کنید.

5 دلیل برای عدم استفاده از قابلیت Windows Recall

تنظیمات مربوط به برنامه Recall در ویندوز 11

اگرچه، استفاده ویژگی ویندوز ریکال، مزایای زیادی را دارد، با این حال، همچنان دلایلی وجود دارد که نخواهید از آن در ویندوز 11 خود استفاده کنید. در ادامه مقاله سعی کرده ایم به 5 مورد از آنها بپردازیم.

نگرانی هایی برای از دست رفتن حریم خصوصی

یکی از نگرانی های اصلی که در مورد استفاده از Windows Recall وجود دارد، مربوط به حفاظت از داده ها و حفظ حریم خصوصی کاربر می شود. جایی که مایکروسافت، اعلام می کند: تمامی اطلاعات موجود، تنها در حساب محلی رایانه ذخیره می شوند و شرکت، هیچگونه دسترسی به آنها ندارد. اگرچه، تا به امروز مشخص نشده است که این ادعا تا چه میزان صحت دارد.

نگرانی های امنیتی بابت از دست رفتن اطلاعات

در Windows Recall به نظر نمی رسد که از هیچ ویژگی امنیتی استفاده شده باشد. به عنوان مثال، اگر دستگاه را بدون رمز عبور پیکربندی کرده باشید، هرکسی که به رایانه دسترسی داشته باشد می تواند اطلاعات و داده هایی که در این ویژگی ضبط شده است را مجددا مشاهده کند.

نیاز به فضای ذخیره سازی زیاد

Windows Recall به فضای زیادی برای ساخت و نگهداری از پایگاه داده نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر از یک هارد دیسک 256 گیگابایتی بهره می برید، فضای اختصاص داده شده به این ویژگی (به صورت پیشفرض) 25 گیگابایت است. این در یک هارد دیسک 512 گیگابایتی SSD به 75 گیگابایت و در یک SSD یک ترابایتی به 150 گیگابایت می رسد.

همچنین بخوانید  آیا آنتی ویروس Microsoft Defender تهدیدی را در رایانه شما پیدا کرده است؟چگونه آن را حذف کنیم

این، از جایی اهمیت پیدا می کند که بدانید، 25 گیگابایت فضای ذخیره سازی تنها 3 ماه از داده های ریکال را ذخیره می کنند و اگر قصد دارید زمان بیشتری را در اختیار آن بگذارید، می بایست فضای بیشتری را به حجم اولیه اختصاص دهید.

الزامات سخت افزاری

یکی از ناامید کننده ترین ویژگی های Windows Recall مربوط به الزامات سخت افزاری آن می شود. جایی که رایانه شما می بایست به یک Copilot Plus مجهز باشد. این بدان معنا است که رایانه شما می بایست از قابلیت NPU، یکی از (بهترین) پردازنده های اسنپدراگون، حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD و 16 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کند.

windows Recall ویژگی کاملی نیست

ویندوز ریکال، تنها به فایل ها و داده هایی که در ویندوز 11 باز کرده اید، دسترسی دارد. و این شاید یکی دیگر از معیاب استفاده از این ابزار باشد. مواردی که شاید قبل از فعال کردن این ویژگی به آنها دسترسی داشته اید، اما حالا نمی توانید با استفاده از این روش، به جستجوی مجدد آنها بپردازید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *