تبلیغات

آموزش وصل کردن اسپیکر به انواع تلویزیون

tvspeaker

شاید برایتان سوال باشد که چرا وصل کردن اسپیکر به تلویزیون اهمیت دارد؟ استفاده از بلندگو برای تلویزیون باعث می‌شود تا علاوه‌بر داشتن کیفیت صدای بهتر، بلندی بیشتری را نیز تجربه کنید. دلیل این موضوع این است که بلندگوهای خود تلویزیون معمولا توان کمی داشته و کیفیت مناسبی ارائه نمی‌دهند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که مدل‌های مختلفی از تلویزیون و بلندگو در بازار وجود دارند که هرکدام به‌شکلی متفاوت متصل می‌شوند. برای اینکه بتوانید به‌طور دقیق نکات این کار را بلد شوید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آیا می‌توان اسپیکر را به تلویزیون متصل کرد؟

در پاسخ باید گفت که بله. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون کار بسیار راحتی بوده و امروزه افراد زیادی نسبت به آن اقدام می‌کنند. در واقع با خرید تلویزیون ارزان یا متوسط، نمی‌توانید از کیفیت مناسبی بهره ببرید؛ زیرا بلندگوهای خوبی در آن‌ها به‌کار نمی‌برند.

به همین دلیل بهتر است با خرید یک ساندبار یا بلندگوی قابل‌حمل، کیفیت صوت آن را بیشتر کنید. این کار را می‌توانید با بهره‌گیری از کابل‌های دیجیتال یا آنالوگ نسبت به مدل تلویزیون خود انجام دهید. البته استفاده از بلوتوث نیز در برخی مدل‌ها ممکن است.

روش‌های مختلف اتصال اسپیکر به تلویزیون

انواع تلویزیون

درصورتی‌که می‌خواهید کیفیت صدای تلویزیون خود را بیشتر کنید، می‌توانید از بلندگوهای جداگانه بهره ببرید. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی یا سامسونگ بسیار راحت بوده و هرکدام روش‌های مختلفی را به شما ارائه داده‌اند. این روش‌ها را در این قسمت می‌دهیم.

اتصال اسپیکر به تلویزیون با کابل AUX

کابل AUX را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین کابل‌هایی دانست که در صنعت دیجیتال وجود دارد. این کابل در جاهای مختلفی استفاده می‌شود. در واقع مدل‌های قدیمی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها از پورت AUX 3.5میلی‌متری پشتیبانی می‌کردند.

این پورت برای انتقال صدا بوده و کیفیت خوبی را نیز به شما ارائه می‌دهد. وصل کردن اسپیکر به تلویزیون سامسونگ با بهره‌گیری از این کابل کار بسیار راحتی است. کافی‌است یک سمت کابل را به تلویزیون و سمت دیگر را به بلندگوی خود وصل کنید. این‌گونه صدا باکیفیت مناسبی پخش می‌شود.

استفاده از کابل نوری برای وصل کردن اسپیکر به انواع تلویزیون

روش دیگری که می‌توانید با استفاده از آن وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی را انجام دهید، بهره‌گیری از کابل‌های نوری است. Optical Cables کابل‌هایی هستند که از جنس فیبر نوری بوده و کیفیت زیادی دارند. ازطرف‌دیگر سرعت انتقال داده در آن‌ها بسیار زیاد بوده و نباید در مسیر آن‌ها زاویه 90 درجه وجود داشته باشد. بسیاری از سیستم‌های پخش جدید و تلویزیون‌های مدرن ار این نوع کابل پشتیبانی کرده و با بهره‌گیری از آن بیشترین کیفیت صدا را انتقال می‌دهند.

همچنین بخوانید  شیوه نوین و پربازده دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات در واتساپ

بهره‌گیری از کابل HDMI برای اتصال بلندگو به تلویزیون

استفاده از کابل‌های HDMI را می‌توان روش دیگری برای وصل کردن اسپیکر به تلویزیون سامسونگ دانست. کابل HDMI یا High Definition Media Interface یک نوع کابلی است که قابلیت‌های زیادی دارد. در واقع کاربرد اصلی این کابل انتقال صوت و تصویر به‌صورت هم‌زمان است.

نسخه‌های زیادی از این کابل به‌وجود آمده‌اند که هر یک کیفیت خاصی را انتقال می‌دهند. امروز تمام مدل‌های تلویزیون از این کابل پشتیبانی می‌کنند؛ اما باید برای اتصال آن به بلندگو، از مدل‌های جدید اسپیکر بهره ببرید.

به‌کارگیری کابل RCA برای وصل کردن تلویزیون به اسپیکر

قبل‌از اینکه نسبت به خرید اسپیکر هارمن کاردن اقدام کنید بهتر است بدانید که روش RCA نیز برای وصل کردن بلندگو به تلویزیون وجود دارد. کابل‌های RCA در واقع نوعی کابل دیجیتال هستند که به‌صورت دوگانه ارائه می‌شوند.

هرکدام از سیم‌هایی که در این کابل وجود دارد وظیفه انتقال کانال‌های مخصوصی از صدا را بر عهده گرفته است. با بهره‌گیری از این سیم انواع صدای فراگیر یا همان Surround Sound به بلندگو منتقل شده و با بیشترین کیفیت نیز پخش می‌شود.

اتصال از طریق بلوتوث برای انتقال صدای تلویزیون به بلندگو

علاوه‌بر روش‌های بالا که به کمک کابل صدا را انتقال می‌دهند، می‌توانید از بلوتوث نیز برای این کار بهره ببرید. تلویزیون‌های جدید همانند اکثر مدل‌های اسپیکر دارای بلوتوث هستند که به کمک آن‌ها صدا انتقال پیدا می‌کند.

برای این کار کافی‌است ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون شما به بلوتوث مجهز شده است. سپس بلوتوث تلویزیون و اسپیکر را روشن کرده و در لیست دستگاه‌های موجود، بلندگوی مد نظر را پیدا کنید. با انتخاب بلندگو و اتصال به آن، صدا باکیفیت مناسب و حتی بدون استفاده از کابل نیز منتقل می‌شود. این‌گونه هرجایی که می‌خواهید توانایی قرار دادن اسپیکر را دارید.

برخی از مشکلات رایج در اتصال بلندگو به تلویزیون

برای اینکه بتوانید فرایند وصل کردن اسپیکر به تلویزیون ال جی یا سامسونگ را به‌راحتی انجام دهید باید با مشکلاتی که در این زمینه رخ می‌دهد آشنا باشید. مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد رخ بدین صورت هستند:

  • استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت موجب کاهش کیفیت صدا می‌شود.
  • در برخی موارد پورت‌های Audio در اسپیکر و تلویزیون قابل ‌تطبیق نیستند.
  • عدم پشتیبانی تلویزیون یا اسپیکر از فرمت‌های خاص باعث پخش ‌نشدن موسیقی خواهد شد.
  • حتما نسخه بلوتوث تلویزیون را چک کنید تا عدم تطابق پیش نیاید.

آیا تلویزیون‌های قدیمی به اسپیکر وصل می‌شوند؟

انواع تلویزیون

سوالی که کاربران زیادی دررابطه‌با وصل کردن اسپیکر به تلویزیون پرسیده‌اند این است که آیا تلویزیون‌های قدیمی نیز به اسپیکر وصل می‌شوند یا خیر؟ باید گفت که هر دستگاه ویژگی‌های مختلفی دارد. اگر تلویزیون شما هیچ‌کدام از کابل‌ها را پشتیبانی نکرده و بلوتوث نیز ندارد، نمی‌توانید آن را به بلندگو وصل کنید.

همچنین بخوانید  معرفی سایت وب آینده؛ رسانه آموزش آنلاین سئو سایت

خرید بهترین اسپیکر و تلویزیون از تکنولایف

برای وصل کردن اسپیکر به تلویزیون روش‌های مختلفی برای شما به‌وجود آمده‌اند. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید در کمترین زمان ممکن صدای تلویزیون را به بلندگو انتقال دهید. اما نکته مهم این است که باید بلندگوی مد نظر را از فروشگاه‌های معتبر بخرید.

با خرید از یک فروشگاه معتبر مانند تکنولایف می‌توانید از کیفیت صدا و کیفیت تولید محصول مطمئن باشید. تکنولایف بیشترین تنوع را برای شما موجود کرده و به همین دلیل هر محصولی که به‌دنبال آن هستید را می‌توانید در این فروشگاه بخرید. هر نکته‌ای که برای این کار نیاز به دانستن بود را در این مطلب باهم بررسی کردیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت تکنولایف رفته و مدل‌های بیشتر را بررسی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *