تبلیغات

مایکروسافت کوپایلوت چیست ؟ تمام چیزهایی که باید درباره هوش مصنوعی مایکروسافت بدانید

What-is-Microsoft-Copilot-Everything-you-need-to-know-about-Microsoft’s-artificial-intelligence

امروزه، استفاده از ابزار های هوش مصنوعی بسیار رایج شده است. مواردی که به شما کمک می کند، چه به صورت متنی و یا تصویری بهترین راه حل را برای مشکلات خود پیدا کنید. اگرچه این ویژگی ها همچنان در اول راه خود قرار دارند، اما همچنان هستند مواردی که می توانند بهترین نتیجه را داشته باشند. یکی از آنها نرم افزار هوش مصنوعی مایکروسافت است که با نام مایکروسافت کوپایلوت شناخته می شود.

اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از چنین ویژگی هایی هستید، ما در این مقاله سعی کرده ایم به سوال مایکروسافت کوپایلت چیست ؟ پاسخ دهیم و به برخی از قابلیت های آن اشاره داشته باشیم. بنابراین، ادامه مقاله را برای بررس این ابزار دنبال کنید.

مایکروسافت کوپایلت چیست ؟

برنامه مایکروسافت کوپایلت در ویندوز 11

اگر بخواهیم یک تعریف کوتاه طبق گفته مایکروسافت از این برنامه داشته باشیم، باید گفت که “کوپایلت یک ربات چت است که با قدرت هوش مصنوعی Open AI و موتور جستجوی Bing با استفاده از فناوری Prometheus برای پاسخ دادن به کاربران استفاده می کند.” این مورد، یک تعریف کلی از هوش مصنوعی مایکروسافت است و با توجه به اینکه این محصول در نرم افزار های مختلف سیستم عامل استفاده می شود، می تواند تعریف مشابه مختلی داشته باشد.

مایکروسافت کوپایلوت، یک ابزار هوش مصنوعی قدرتمند است که با ادغام مدل های زبانی بزرگ و داده های ارائه شده توسط شما، به شما کمک می کند تا در کارتان کارآمد تر باشید. در واقع بتوانید با استفاده از آن برخی از مشکلات موجود در سیستم عامل را حل کنید، کد هایی برای برنامه نویسی خود بنویسید، مقاله ای را خلاصه نویسی کنید، از آن در برنامه های اکسل، پاور پوینت و ورد و یا بسیاری از نرم افزار های داخلی ویندوز بهره ببرید.

Microsoft Copilot در چه زمانی عرضه شد ؟

مایکروسافت، ربات هوش مصنوعی Copilot را در 7 فوریه 2023 اه اندازی کرد. با این تفاوت که در نسخه وب و با استفاده از مرورگر اج قابل استفاده بود. نام ابتدایی این محصول Bing Chat نام داشت. با این حال، در نیمه دوم سال 2023، این شرکت تصمیم گرفت نام محصول خود را به کوپایلت تغییر دهد و آن را به عنوان یک نرم افزار داخلی (رایگان و پولی) به صورت یکپارچه برای سیستم عامل ویندوز 11 ارائه کند.

آیا مایکروسافت کوپایلت از GPT-4 استفاده می کند ؟

فرایند جمع آوری اطلاعات توسط مایکروسافت کوپایلت

از نظر فنی، بله، مایکروسافت کوپایلت، از مدل Prometheus بهره می برد که بر اساس GPT است. با این حال، به طور کلی نیز شرکت مایکروسافت به صور رسمی ادعا کرده است، Copilot از برنامه هایی چون GPT-4 و GPT-4 Turbo استفاده می کند.

همچنین بخوانید  بهترین برنامه ادیت عکس

اگر می خواهید در مورد این نوع ابزار ها ببیشتر بدانید، باید بگوییم که GPT-4 از اطلاعاتی بهره می برد که تا سپتامبر 2021 در سراسر وب ذخیره شده اند. اما، GPT-4 Turbo این دانش اطلاعاتی را تا ماه آوریل 2023 در اختیار دارد. این بدان معنا است که GPT-4 T می تواند اطلاعات دقیق و به روز تری را در پاسخ به سوالات شما ارائه دهد.

آیا استفاده از Microsoft Copilo رایگان است ؟

بله به طور کلی، استفاده از ربات Microsoft Copilot برای کاربرانی که از سیستم عامل های متصل به حساب مایکروسافت استفاده می کنند رایگان است. با این حال، این شرکت، محصول پولی خود را نیز با نام Copilot Pro منتشر کرده است که نسبت به نسخه اولی مزیت های رقابتی برای کاربران ایجاد می کند.

مایکروسافت، در نسخه رایگان Copilot به ویژگی GPT-4 Turbo دسترسی دارد و به هر پلتفرمی که از این قابلیت پشتیبانی می کند، اجازه دسترسی به آن را می دهد. علاوه بر این موارد، کاربرانی که از این ربات استفاده می کنند، می توانند از متن، تصویر و صدا برای گفت و گوی بهتر، و 15 توکن به صورت روزانه برای ساخت تصاویر با هوش مصنوعی استفاده کنند.

با این حال، در نسخه Copilot Pro که چیزی در حدود 20 دلار در ماه هزینه دارد، علاوه بر موارد اشاره شده، امکان دسترسی به موارد GPT-4 و GPT-4 Turbo در ساعات شلوغی را می دهد و بر خلاف مورد اولی، این بار روزانه 100 توکن برای ساخت تصاویر با هوش مصنوعی در اختیار کاربر قرار می دهد.

آیا کوپایلت داده های من را جمع آوری می کند ؟

جمع آوری داده ها در مایکروسافت کوپایلت

اطلاعات و داده هایی که در اختیار کوپایلوت قرار می گیرد، نرم افزار، برای تجزیه و تحلی و پاسخ به آنها، این موارد را جمع آوری می کند. به گفته مایکروسافت، این داده ها در طول 90 روز، ذخیره خواهند شد و سپس آن را از سرور های مربوطه پاک می کند. اگرچه، استفاده از این روش دارای امنیت بالایی است، اما بهتر است هر مطلبی را با این برنامه به اشتراک نگذارید.

مایکروسافت کوپایلوت چه کاری انجام می دهد ؟

مایکروسافت کوپایلوت، در واقع این امکان را دارد تا با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهد، با استفاده از ورودی متن و یا صوت با شما مانند یک انسان ارتباط برقرار کند. این می تواند، یک گفت و گوی ساده و یا کمک خواستن از آن برای پیکربندی تنظیمات سیستم عامل باشد. در واقع، هر سوالی که از آن بپرسید، با توجه به دانشی که دارد پاسخ شما را خواهد داد.

همچنین بخوانید  حل مشکل باز نشدن فایل های PDF با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Reader

نکته: توجه به این موضوع بسیار مهم به نظر می رسد؛ اگرچه، کوپایلوت با استفاده از داده های نرم افزاری قرار است تجربه کار با رایانه را برای شما ساده تر کند، اما همچنان ممکن است مانند هر زبان دیگری اشتباهاتی داشته باشد. بنابراین، بهتر است هر پاسخی را به عنوان واقعیت در نظر نگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *