تبلیغات

تبلیغات

بهترین برنامه ادیت عکس

The-best-photo- editing-program

امروزه نرم افزار های ویرایش عکس یکی از ضروری ترین ابزار در بین کاربران شناخته می شود. فرقی هم نمی کند که با گوشی هوشمند و یا دوربین حرفه ای اقدام به عکاسی کنید، استفاده از نرم افزار ها به شما این امکان را می دهد که تصاویر خود را ویراش و کیفیت آن را بهبود ببخشید.

فناوری دوربین با سرعت فوق العاده ای در حال پیشرفت است، گوشی های هوشمند امروزی قدرتمند تر از گذشته و دوربین های حرفه ای از مرز 150 مگاپیکسل عبور کرده اند. ممکن است بسیاری از افراد با استفاده از گوشی هایی مانند Galaxy S21 و یا دوربین های دیجیتال SLR پیشرفته عکاسی کنند، اما با این حال ویرایش تصاویر با استفاده از برنامه های حرفه ای می تواند نتیجه بهتری را تصاویر به ارمغان بیاورد.

در این مقاله چندین نرم افزار حرفه ای و رایگان در حوزه ویرایش تصاویر را گرداوری کرده ایم، برای مطالعه در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

نرم افزار Gimp

نرم افزار Gimp

مزایا

  • ابزار های ویرایش پیشرفته
  • پشتیبانی از پلتفرم های مختلف

معایب

  • ندارد

GIMP یکی از بهترین نرم افزار های رایگان در حوزه ویرایش تصاویر محسوب می شود. این نرم افزار شامل بسیاری از ابزار های ویژه برای ویرایش تصاویر است که شاید تنها در برخی از نرم افزار های ممتاز مانند فتوشاپ یافت شود.

یکی از نقاط قوت این برنامه، جعبه ابزار آن است که لایه ها، ماسک ها و ابزار پیشرفته ای را در خود جای داده است. برای مثال شما می توانید با استفاده از ابزار “Clone Stamp” عیب ها و اشکالات موجود در تصویر را بهینه کنید، براش های سفارشی ایجاد نمایید، تغییراتی در پرسپکتیو اعمال کنید و یا چندین فیلتر را برای ویرایش تصویر خود در لایه های مختلف ایجاد نمایید.

Gimp یک نرم افزار رایگان Open Source است که کاربران و توسعه دهندگان آن، مجموعه عظیمی از پلاگین ها را ایجاد کرده اند تا افراد بتوانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر خود را ویرایش نمایند. بسیاری از این پلاگین ها به طور خودکار همراه برنامه نصب می شوند، اما در صورت نیاز می توانید ابزار های بیشتری را از وب سایت رسمی نرم افزار، دانلود نمایید.

نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer

نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer

مزایا

  • رابط کاربری ساده
  • بهینه سازی تصویر با استفاده از یک کلیک
  • ابزار های پیشرفته

معایب

  • ندارد

اگر تصاویر زیادی دارید که باید سریعا آنها را ویرایش کنید، Ashampoo Photo Optimizer می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده و بدون تبلیغات می باشد که به افراد اجازه می دهد به راحتی با نرم افزار کار کنند (البته باید به این نکته نیز توجه کرد که قبل استفاده از نرم افزار، می بایست یک آدرس ایمیل برای فعال سازی آن وارد نمایید).

همچنین بخوانید  نحوه استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ

وارد کردن تصاویر به برنامه بسیار ساده می باشد، شما می توانید با استفاده از Drag and Drop و یا از منوی File تصاویر خود را وارد برنامه نمایید. پس از اضافه شدن تصاویر می توانید چندین عکس را به طور همزمان با استفاده از فیلتر های موجود در برنامه ویرایش و در وقت خود صرفه جویی نمایید. علاوه بر این می توانید به صورت دستی با استفاده از نوار های لغزنده، رنگ ها و نور دهی تصاویر خود را ویرایش نمایید.

نرم افزار Canva

نرم افزار Canva

مزایا

  • ایجاد قالب های حرفه ای در تصاویر
  • فضای ذخیره سازی ابری رایگان
  • دارای برنامه موبایل

معایب

  • بدون ابزار ویرایش دستی حرفه ای

همانطور که می دانید کانوا یکی از شناخته شده ترین نرم افزار ها در حوزه ویرایش تصویر می باشد. این برنامه در نسخه های وب، اندروید و ویندوز در دسترس قرار گرفته است، کاربران می توانند با استفاده از این برنامه تصاویر خود را به کارت پستال، پوستر، دعوت نامه ها و یا پست های رسانه های اجتماعی تبدیل نمایند.

این برنامه دارای دو سطح رایگان و پولی است. کاربران خانگی می توانند در سطح رایگان آن فقط با ثبت یک ایمیل، 1 گیگابایت فضای ابری رایگان برای ثبت تصاویر و 8000 قالب آماده برای ویرایش تصاویر خود استفاده نمایند.

در این برنامه از ابزار های Brush و یا Effect های حرفه ای پیدا نخواهید کرد، اما مجموعه ای از ابزار های مفید برای اعمال رنگ ها، جلوه های بصری زیبا، وضوح، تنظیم روشنایی و کنتراست وجود دارد که هر کاربر می تواند بر روی تصویر خود اعمال نماید.

نرم افزار Fotor

نرم افزار Fotor

مزایا

  • فیلتر های عالی
  • پردازش دسته ای تصاویر
  • گزینه های متعدد در خروجی گرفتن تصاویر
  • پشتیبانی از فرمت RAW

معایب

  • بدون پشتیبانی از پلاگین ها
  • ویژگی های کمتر نسبت به نرم افزار Gimp

Forot یک ویرایشگر عکس رایگان است که برای ویرایش تصاویر شما ایده آل به نظر می رسد. اگرچه توانایی های حرفه ای مانند رتوش و حذف شیء از تصویر را ندارد، با این حال می تواند نیاز های ساده کاربران را بر طرف نماید.

بر خلاف نرم افزار قدرتمند Gimp، فتور نمی تواند با طیف وسیعی از ابزار ها، براش ها و افزونه های فتوشاپ رقابت کند، اما مزیت آن این است که استفاده از این نرم افزار بسیار ساده تر است. Fotor دارای فیلتر های از پیش آماده است که به کاربران اجازه می دهد بر اساس شرایطی که در آن قرار گرفته اند تصاویر خود را ویرایش نمایند، به عنوان مثال می توان به فیلتر نور مصنوعی، غروب خورشید، پرتره، منظره و تئاتر اشاره کرد.

همچنین بخوانید  نرم افزار ساخت استوری اینستاگرام برای کامپیوتر

نرم افزار Paint.NET

نرم افزار Paint.NET

مزایا

  • رابط کاربری هوشمند
  • حالت های مبتدی و پیشرفته

معایب

  • فقط برای ویندوز

Paint.Net یک ویرایشگر عکس رایگان است که ویژگی هایی شبیه به آنچه در Adobe Photoshop و GIMP است را ارائه می دهد. این نرم افزار دارای لایه هایی است که به شما امکان می دهدقسمت های خاصی از تصویر خود را ویرایش کنید. علاوه بر این با استفاده از ابزار Paint.NET می توانید میزان روشنایی، رنگ ها، کنتراست و اشباع در تصاویر خود را ویرایش نمایید.

رابط کاربری Paint.NET برای کسانی که از فتوشاپ استفاده می کنند آشنا خواهد بود، با این تفاوت که به اندازه کافی ساده است و اکثر تازه واردان می توانند با استفاده از این نرم افزار تصاویر خود را ویرایش نمایند.

نرم افزار Adobe Photoshop Express Editor

نرم افزار Adobe Photoshop Express Editor

مزایا

  • فیلتر های پیشرفته
  • طراحی شیک

معایب

  • پشتیبانی از فرمت JPG

همانطور که از نامش پیداست، Adobe Photoshop Express Editor یک نسخه کم حجم شده مبتنی بر وب است که برای ویرایش تصاویر به کار گرفته می شود. شاید برای شما نیز تعجب آور باشد که این برنامه دارای جعبه ابزار گسترده تری نسبت به نسخه اندرویدی باشد، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که نسخه وب تنها از فرمت های JPG با حجم کمتر از 16 مگابایت پشتیبانی می کند.

با استفاده از این ابزار تمام توانایی هایی که از Adobe انتظار دارید را پاسخ می دهد. از این رو می توان با استفاده از این ابزار تصاویر خود را به بهترین نحو ممکن ویرایش نمود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *