تبلیغات

مزایای استفاده از فناوری و خدمات امنیت شبکه

securesoft

در شبکه های امروزی از چند سیستم کامپیوتری و محاسباتی در کنار هم استفاده شده که حفظ امنیت آن ها برای حراست از داده ها و اطلاعات موجود اهمیت دارد. به همین خاطر خدمات امنیت شبکه مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته اند. با گسترش فناوری های مدرن دنیای امروز، نیاز به پشتیبانی و نگهداری از شبکه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در سال های اخیر هکرها و کلاهبرداران اینترنتی روش های متعددی برای نفوذ به شبکه های سازمانی و شرکتی ابداع کرده اند. به همین خاطر استفاده از انواع ابزارها و تکنیک های امنیتی شبکه مورد نیاز هستند. 

 

امنیت شبکه

مهمترین وظایف تیم امنیت شبکه

برای ارتقای سطح امنیت شبکه چند وظیفه مهم بر عهده تیم امنیتی مربوطه گذاشته می شود:

  1. حفظ امنیت شبکه از هر گونه حمله سایبری بر عهده این تیم قرار دارد. 
  2. تیم امنیتی شبکه موظف است از اطلاعات و داده های موجود مراقبت کرده و از پاک نشدن آن ها اطمینان حاصل کند. 
  3. در بخش امنیت باید حتما به ورودی و خروجی های مربوطه توجه شود و تا حد امکان از نفوذ عوامل بیگانه پیشگیری شود. 
  4. تیم امنیتی شبکه باید با انواع تهدیدهای امنیتی در شبکه های امروزی آشنایی داشته باشند؛ این تهدیدها شامل انواع تروجان ها، هکرها، بدافزارها، ویروس ها و کرم های رایانه ای هستند که هر یک با روش های به خصوصی قابل پیشگیری خواهند بود. 

مهمترین مزایای خدمات امنیت شبکه

امروزه بسیاری از شرکت های پشتیبانی، خدمات امنیت شبکه را در سطح ایده آل کاربران ارائه می دهند. استفاده از این خدمات مزایای بی شماری به همراه دارد و نیازهای مختلف سازمان ها و شرکت ها را برآورده می کند. توسعه و اجرای این راهکارهای امنیتی برای پیشگیری از ایجاد هر گونه خسارت در ساختار کسب و کارهای امروزی حائز اهمیت خواهد بود. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این خدمات از قرار زیر هستند:

 

مزایای استفاده از خدمات امنیت شبکه

محافظت از اطلاعات حساس 

در سیستم امنیت شبکه، محافظت از اطلاعات حساس و امنیتی به عنوان مهمترین هدف خدمات پشتیبانی معرفی می شود. داده ها و اطلاعات حساس سازمانی و شرکت مهمترین سرمایه هر کسب و کاری محسوب می شوند و بیشتر خدمات امنیتی شبکه برای پیشگیری از سرقت و دسترسی غیر مجاز به آن ها ارائه خواهند شد. این داده ها شامل اطلاعات مالی، تجاری و… کسب و کارها هستند. در صورتی که این اطلاعات مهم در دسترس افراد غیر مجاز قرار بگیرند، ریسک کلاهبرداری و سو استفاده برای کسب و کارها به وجود می آید. در سیستم امنیتی شبکه برای جلوگیری از این مشکلات از سیستم رمزگذاری اطلاعات استفاده می شود. 

همچنین بخوانید  نکاتی که قبل از خرید پرده خانه باید رعایت کنید

بهبود تجربه کاربری

امنیت بیشتر تجربه کاربری یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات امنیت شبکه محسوب می شود. در صورت ایجاد خطرات سایبری و حملات امنیتی، سرعت عمل شبکه شما به شدت افت می کند. در صورتی که امنیت شبکه به خوبی تامین شود، تجربه کاربری افراد حاضر در سامانه بهبود می یابد و مشتریان بیشتری وارد شبکه مورد نظر خواهند شد. خطراتی مانند کاهش سرعت و حوادث ناخوشایند، همواره نارضایتی مشتریان شما را در پی دارند. 

حفاظت از اعتبار کسب و کارها

با ارتقای امنیت شبکه های امروزی، از اعتبار کسب و کارها به خوبی حراست می شود. در صورتی که سیستم شبکه یک سازمان را هک کنند، دسترسی کاربران به شبکه مورد نظر قطع می شود و این مسئله اعتبار تجارت مربوطه را خطر می اندازد. این مسئله هزینه های مالی و اعتباری بالایی برای کسب و کارها به همراه دارد. برای ادامه یک تجارت پرسود و معتبر باید حتما به حفظ امنیت سیستم موجود توجه داشته باشید. 

 

خدمات امنیت شبکه ایمن نت

انواع بخش های امنیت شبکه

برای آشنایی بیشتر با سیستم امنیت شبکه باید به بخش بندی های مختلف آن دقت داشته باشید. در راستای برقراری امنیت و حفظ اعتبار و تجارت برندها و کسب وکارهای امروزی باید به همه بخش های امنیت شبکه رسیدگی شود. این بخش بندی ها شامل موارد زیر هستند:

  1. امنیت فیزیکی برای رسیدگی به بخش های سخت افزاری سیستم مانند روترها، سوییچ ها و…
  2. امنیت لایه ای شبکه برای حفظ اطلاعات، نقشه بندی های زیر شبکه، فایروال ها و…
  3. امنیت لایه حمل و نقل در شبکه؛ در این بخش از سیستم امنیت شبکه به برقراری ارتباطات امن در میان سیستم ها و دستگاه های موجود پرداخته می شود. 
  4. خدمات امنیت لایه برنامه که برای رسیدگی به وضعیت نرم افزارها و محافظت از آن ها ارائه می شود. در این بخش انواع آسیب پذیری های نرم افزاری سیستم نیز ارزیابی خواهند شد. 
  5. اقدامات امنیتی برای کنترل دسترسی به اطلاعات شبکه
  6. امنیت شبکه های بی سیم که سبب حذف دستگاه های نفوذی به سیستم شبکه مورد نظر خواهند شد. 
  7. خدمات امنیت شبکه های ابری که با استفاده از تکنیک های احراز هویت ارائه خواهند شد. 
  8. امنیت رویدادها و مدیریت تهدیدهای موجود
  9. امنیت بخش انسانی 

خدمات امنیت شبکه با چه چالش هایی روبرو می شود؟

شرکت های پشتیبانی از امنیت شبکه  همواره با برخی چالش ها در این زمینه روبرو می شوند. با رفع این مشکلات، ایمنی شبکه مورد نظر نیز تامین خواهد شد. بی شک افراد عادی و کارمندان سازمان ها و کسب و کارها مهارت کافی برای رویارویی با این مشکلات را نخواهند داشت:

  1. حملات نفوذی برای دسترسی به منابع شبکه
  2. حملاتی برای تخریب دسترسی های مجاز به شبکه 
  3. حملات داخلی که توسط یکی از اعضا و کاربران شبکه انجام شده و از اطلاعات و منابع موجود سو استفاده می کنند. 
  4. نفوذ به بخش های نرم افزاری برای سرقت اطلاعات کاربران
  5. نقض حریم شخصی کاربران با دسترسی غیر مجاز به اطلاعات آن ها
  6. مشکلات رمزنگاری فایل ها و دسترسی به آن ها
همچنین بخوانید  آشنایی با رزین

جمع بندی

در این بخش در رابطه با برخی از پارامترهای مرتبط با امنیت شبکه، اطلاعاتی را ارائه کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن مزایای استفاده از این خدمات، از یک شرکت قابل اعتماد برای پشتیبانی از امنیت شبکه خود استفاده کنید. کارشناسان تیم امنیتی همواره با برخی چالش ها و اختلالات در بخش های داخلی و خارجی سیستم شبکه روبرو هستند که برخی از آن ها را در این مطلب معرفی کردیم. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *