تبلیغات

برای خرید گوشی در سال 2024 این 7 ویژگی را در نظر بگیرید

To-buy-a-phone-in-2024-consider-these-7-features-5

با توجه به سرعت بالای تکنولوژی، انتخاب یک تلفن هوشمند می تواند کار دشواری باشد.مدل های جدید، دائما با ویژگی های جدید به بازار عرضه می شوند و همین امر شاید کمی شما را در انتخاب گوشی هوشمند دچار تردید کند.

با این حال، جای نگرانی نیست. ما در این مقاله سعی کرده ایم 7 مورد از مهم ترین ویژگی هایی که می بایست در خرید یک گوشی هوشمند در سال 2024 در نظر بگیرید را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین، قبل از هر تصمیمی، توصیه می کنیم ادامه مقاله را برای دریافت برخی از اطلاعات و داده های مهم دنبال کنید.

نمایشگر با پنل OLED

تلفن هوشمند با صفحه نمایش روشن

چه به دنبال یک گوشی میان رده و یا یک پرچمدار هستید، استفاده از یک نمایشگر با کیفیت می تواند تضمین کند که تصاویر و ویدیو ها را به بهترین شکل ممکن دریافت کنید. در این میان صفحه نمایش های OLED و AMOLED از دیگر پنل های موجود برتری دارند، زیرا می توانند برخلاف پنل LED روشنایی را به صورت جداگانه در هر پیکسل کنترل و در بهترین حالت به نمایش بگذارند.

دوربین هایی با لنز چند گانه

قاب پشتی آیفون

امروزه، همه ما از گوشی ها برای ثبت تصاویر و ویدیو ها استفاده می کنیم. بنابراین، شاید بهتر است از تلفن هوشمندی بهره ببریم که مجموعه ای از دوربین های پیشرو را دارد تا بتوان با استفاده از آن در سناروی های مختلف عکاسی کنیم.

در تلفن های پرچمدار، از حداقل سه لنز در قاب پشتی استفاده شده است که عملا دوربین اصلی آن تصاویر باکیفیتی را ثبت می کنند، اما باید از این موضوع نیز مطمئن شوید که آیا ماژول های اولتراواید و تله فوتو نیز ارزش پرداخت این همه پول را دارند یا خیر. اگرچه، انتظار می رود زمانی که هزینه زیادی را برای خرید گوشی می پردازید، باید بهترین لنز ها را نیز در اختیار داشته باشید، اما این می تواند در مورد همه یکسان نباشد.

با این حال، اگر به دنبال خرید گوشی میان رده هستید، باید بدانید که اغلب این موارد از دو ماژول دوربین برخوردار هستند که اولی دوربین اصلی و دیگری دوربین اولتراواید است. در این بخش، توجه داشته باشید که مقدار پیکسل قطعا نشان دهنده کیفیت دوربین نخواهد بود و شما می بایست به دیگر ویژگی های دوربین توجه کنید و یا حتی تصاویر گرفته شده از آن را با سایر گوشی های هوشمند مقایسه کنید.

پردازنده قدرتمند

پردازنده a17 اپل

پردازنده مرکزی، قلب تپنده هر تلفن هوشمند است و نقش مهمی در عملکرد کلی دستگاه دارد. این موضوع از آن جایی اهمیت پیدا می کند که بازی، نرم افزار و ابزار های داخلی هر تلفن هوشمند روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند. بنابراین، شاید داشتن یک پردازنده عالی بتواند دستگاه شما را تا چند سال آینده از اجرای چنین برنامه هایی تضمین کند.

همچنین بخوانید  خانواده آنر Magic 3 در سه مدل پرچمدار رونمایی شد

پس، اگر به دنبال یک تلفن هوشمند پرچمدار هستید، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و یا اگر به دنبال تلفن های هوشمند شرکت اپل هستید، تراشه A15 (با توجه به قانونی بودن نسخه 13 اپل در ایران) و یا A17 می تواند بسیار کارآمد باشد. در غیر این صورت، می توانید همچنان از پردازنده هایی چون اسنپدراگون 8 نسل 2 و یا A14 استفاده کنید.

استفاده از حداقل 8 گیگابایت رم

روزهایی که با استفاده از 4 گیگابایت رم می توانستید، از تلفن هوشمند برای استفاده های روزانه بهره ببرید، گذشته است. اکنون می بایست برای عملکرد صحیح دستگاه، از تلفنی استفاده کنید که دارای حداقل رم 8 گیگابایتی است. اگرچه، 6 گیگابایت رم برای آیفون خوب است، زیرا iOS مدیریت بهتری را در حافظه انجام می دهد.

تقریبا، اکثر گوشی های پرچمدار اندروید، دارای 12 گیگابایت رم هستند، اما اگر شما همچنان قادر به پرداخت چنین هزینه ای نیستید، تلفن های هوشمند میان رده می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. آنها اغلب حداقل از 8 گیگابایت رم بهره می برند.

حجم باتری بالا

تلفن هوشمند شیائومی در حال شارژ شدن

مهم نیست که چه مودل از گوشی های هشومند را انتخاب کرده اید، مهم این است، زمانی که از دستگاه استفاده می کنید، بتواند به طور معمول یک روز تمام را دوام بی آورد. قطعا هیچ کس نمی خواهد، در طی چندین ساعت مجبور شود تلفن هوشمند خود را مجددا به شارژ متصل کند. طبق تجربه، در یک تلفن اندرویدی با ظرفیت باتری حداقل 5,000 میل آمپر، می تواند در استفاده های معمولی بیش از یک روز را دوام بیآورد که می تواند گزینه مناسبی باشد.

حافظه داخلی 256 گیگابایتی

تلفن های هوشمند امروزی می توانند تصاویر و ویدیو هایی با حجم بسیار بالا را ذخیره کنند، برنامه ها و بازی ها نیز هر روز که می گذرد به حجمشان اضافه می شود و کیفیتشان نیز بهتر می شود. از این رو، باید مطمئن شوید که می توانید سال ها بدون نگرانی از فضای ذخیره سازی خود استفاده کنید.

در حال حاضر، استفاده از یک فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی، می تواند برای شما مناسب باشد. در این شرایط، اگر گوشی هوشمند امکان اضافه کردن کارت حافظه را نیز بدهد، می توان امیدوار بود تا دیگر مجبور به حذف اطلاعات و داده های خود نباشید. با این حال، اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به ندرت عکس می گیرد و یا به چندین برنامه پیشفرض گوشی بسنده می کند، می توان گفت که استفاده از حافظه داخلی 128 گیگابایتی می تواند مناسب باشد.

همچنین بخوانید  چگونه فورتنایت را در کامپیوتر با دسته بازی کنیم

پشتیبانی بلند مدت از سیستم عامل

اگر برای خرید گوشی هوشمند، هزینه زیادی می کنیم، قطعا این انتظار را نیز داریم که به روزرسانی چندین ساله نرم افزاری را نیز دریافت کند. اگر قصد خرید گوشی اندرویدی را دارید، تلفن های هوشمند پیکسل گوگل و سامسونگ در این بخش بسیار بهتر عمل کرده اند. به این صورت که این شرکت ها وعده داده اند تا هفت سال به روزرسانی را برای گوشی های پرچمدار ارائه دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *