تبلیغات

بهترین مادربرد های DDR5 در سال 2024 : مقرون به صرفه و قدرتمند

The-best-DDR5-motherboards-in-2024-affordable-and-powerful

انتخاب بهترین مادربرد DDR5 در سال 2024 به عوامل مختلفی از جمله، بودجه، اینکه سری پردازنده های AMD را ترجیح می دهید، یا Intel و در نهایت اینکه چه ویژگی های داخلی آن می تواند برای شما مهم باشد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از این رو، ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم، به بررسی 5 مورد از بهترین مادربرد های DDR5 در سال 2024 بپردازیم. هدف از نوشتن این مقاله انتخاب مادربردی بود که به بهترین وجه با نیاز ها و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

عواملی که باید در انتخاب مادربرد های DDR5 در نظر بگیرید

قبل از رفتن به معرفی بهترین مادربرد ها، توصیه می کنیم موارد زیر را برای انتخاب این نوع سخت افزار ها مورد بررسی قرار دهید.

  • سازگاری: می بایست اطمینان حاصل کنید که چیپست مادربرد، با پردازنده مرکزی رایانه (CPU) سازگاری داشته باشد.
  • فرم فاکتور: اگرچه ATX به عنوان رایج ترین فرم فاکتور و اندازه مادربرد شناخته می شود، اما همچنان مواردی چون Micro ATX و Mini-ITX گزینه های خوبی به نظر می رسد که می توان با توجه به ابعاد کیس، یکی از آنها را انتخاب کرد.
  • ویژگی ها: تصور کنید که چه ویژگی های داخلی برای شما مهم است. این موارد می تواند مانند، وای فای داخلی، تعداد خروجی های USB و یا چندین اسلات M.2 باشد.
  • اورکلاک: اگر پردازنده داخلی شما قادر به انجام اورکلاک است، پس باید این موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهید که مادربرد شما نیز از این ماژول پشتیبانی کند.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Hero

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Hero

مادربرد ROG Maximus Z790 Hero محصولی از شرکت ایسوس، با ابعاد ATX است که برای اسمبل رایانه های گیمینگ و اورکلاکینگ طراحی شده است. این محصول برای نسل 12 و 13ام پردازنده ها طراحی شده است که از  چیپست Intel Z790 بهره می برد.

حافظه رم: ROG Maximus Z790 Hero، از 4 اسلات رم با سرعت 5600 مگاهرتز در حالت عادی و حداکثر سرعت 7200 مگاهرتز در حالت اورکلاک بهره می برد. کل حافظه این مادربرد، تا 128 گیگابایت از نوع DDR5 می رسد که بدان معنا است می تواند بهترین بازی ها بدون از دست دادن یک فریم اجرا کند.

پردازنده داخلی: همانطور که اشاره کردیم، پردازنده داخلی این محصول ، با نسل 12 و 13ام شرکت اینتل سازگار است. پردازنده هایی که عملا دوبرابر نسل های قبلی خود قدرت دارند و باعث می شود بازی و نرم افزار های مورد نظر با سرعت بیشتری اجرا شوند.

طراحی برد: طراحی این برد، چیزی شبیه به Z690 Hero را دارد و تماما از جنس فلز با رنگ مات تشکیل شده است. دربرد اصلی از دو اسلات اسلات PCI Express x16، یک اسلات اسلات PCI Express x4، پنج اسلات m.2، چهار اسلات حافظه (و غیره) بهره می برد. در پنل پشتی نیز از دو پورت Thunderbolt ۴ USB Type-C، یک کابل HDMI، چهار عدد پورت 3.2 Gen 1، یک عدد درگاه اترنت 2.5G (و باقی موارد) خواهد بود.

همچنین بخوانید  مقایسه و نحوه نام گذاری پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و موبایل اینتل

توجه: توصیه می کنیم اطلاعات دقیق این دستگاه را در وب سایت اصلی آن مورد بررسی قرار دهید.

به طور کلی، ASUS ROG Maximus Z790 Hero یک مادربرد، حرفه ای با امکانات بالا برای گیمرها است که خواهان حداکثر کارایی و شخصی سازی امکانات در رایانه خود هستند. البته این مادربرد، جزو محصولات گران قیمت ایسوس قرار دارد و شاید افرادی که بودجه کافی برای خرید آن را ندارند، یک مادربرد میان رده گزینه مناسب تری برای آنها باشد.

مادربرد MSI B760 Gaming Plus Wi-Fi

مادربرد MSI B760 Gaming Plus Wi-Fi

اکثر مادربرد های DDR5 ممکن است گران باشند، با این حال، همچنان برخی نیز وجود دارند که در صورت مصالحه، می توانند گزینه مناسبی با بودجه شما باشند. MSI B760 Gaming Plus Wi-Fi یکی از آنها است. مادربردی که اگرچه، از اورکلاک پشتیبانی نمی کند، اما به دلیل داشتن ویژگی های سطح بالا همچون برد DDR5 و قیمتی برابر با 159.99 دلار می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

این مادربرد از اسلات PCIe 4.0 پشتیبانی می کند، اما باید گفت که همچنان به شما اجازه می دهد تا آخرین پتانسیل کارت گرافیک ها را دریافت کنید. استفاده این دستگاه از 4 اسلات رم تا 64 گیگابایت با ویژگی DDR5 و سرعت 6800 مگاهرتز، پشتیبانی از پردازنده های نسل 12 و 13ام در کنار استفاده از کارت های گرافیک مدرن می تواند برای زمانی که نیاز به اجرای بازی های روز داشته باشید مناسب باشد.

مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E Hero

مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E Hero

ASUS ROG Crosshair X670E Hero، یکی از بهترین مادربرد های AMD است که دارای اسلات کارت گرافیک از نوع PCIe Gen 5.0، چیپست AMD X670 که از جدید ترین نسل پردازنده های AMD ( نسل 7000) پشتیبانی می کند و 4 اسلات رم تا 128 گیگابایت، (که هر کدام از آنها تا 32 گیگابایت پشتیبانی می شوند) که می تواند یک رایانه را برای اجرای بهترین بازی های گیمینگ آماده کند.

در پنل عقبی نیز، به همان اندازه شگفتی وجود دارد، هشت عدد پورت USB-A  با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه، دو درگاه USB4 با سرعت 40 مگابیت بر ثانیه، یک عدد درگاه HDMI 2.1، اترنت 2.5G و مواردی مشابه که می تواند آن را به یک دستگاه ایده آل برای نصب سخت افزار های رده بالا تبدیل کند.

مادربرد MSI MPG Z790I Edge Wi-Fi

مادربرد MSI MPG Z790I Edge Wi-Fi

MSI MPG Z790I Edge Wi-Fi مادربری با فرم فاکتور Mini-ITX است که برای کیس هایی با فضای کم طراحی شده است. مادربردی که با پشتیبانی از حداکثر 96 گیگابایت رم از نوع DDR5 (تنها با استفاده از دو اسلات) و پردازنده ای از نسل 12 یا 13ام شرکت اینتل گیمپلی روان را برای عناوین مدرن امروزی امکان پذیر می کند. بنابراین، اگر بودجه ای برابر با 300 دلار را برای این نوع سخت افزار در نظر گرفته اید، MSI MPG Z790I Edge Wi-Fi می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین داک تاندربولت 4 برای لپ تاپ های ویندوزی

مادربرد GIGABYTE B650M AORUS Elite AX

مادربرد GIGABYTE B650M AORUS Elite AX

به طور کلی، مادردبرد های Micro ATX در بین کاربران جایگاه پایینی دارند، اما، شاید B650M AORUS Elite AX بتواند این شرایط را عوض کند. مادربردی که یکی از محصول های جدید شرکت گیگابایت دارای چیپست AM5 است. بدین معنا که می تواند از نسل هفتم پردازنده های AMD و فناوری حافظه رم DDR5 پشتیبانی و در نهایت باعث افزایش سرعت پردازش در کارهای سنگین شود.

هزینه این مادربرد چیزی در محدوده 169 دلار است، که به عنوان یک محصول مقرون به صرفه شناخته می شود. از این رو، اگر از بودجه کمی برای خرید چنین دستگاهی بهره می برید، شاید B650M AORUS Elite AX برای شما بهترین گزینه باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *