تبلیغات

نحوه پنهان کردن شماره در سیگنال و استفاده از نام کاربری به جای آن

Hide-your-number-in-the-Signal-app-and-use-a-username-to-increase-privacy

سیگنال، یک برنامه پیام رسان است که امروزه به دلیل تمرکز بر روی حریم خصوصی توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

در حالی که بسیاری از این پلتفرم های ارتباطی حساب کاربری شما را مستقیما به شماره تلفن شما متصل می کنند، سیگنال ویژگی خاصی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد چه کسانی به اطلاعات شماره تماس شما دسترسی داشته باشند. در واقع، این برنامه باعث می شود شماره تماس خود را در برنامه مخفی کرده و سپس به جای آن نام کاربری برنامه باعث ایجاد ارتباط با سایر افراد شود. بنابراین، اگر شما نیز به چنین ویژگی اهمیت می دهید، توصیه می کنیم ادامه مقاله را برای مخفی کردن شماره تلفن خود در برنامه سیگنال بپردازید.

استفاده از نام کاربری در سیگنال

برنامه سیگنال، در 20 فوریه 2024 اعلام کرد، ویژگی جدیدی را به منظور تنظیمات حریم خصوصی، به برنامه اضافه خواهد کرد، که در آن به جای استفاده از شماره تلفن، از یک نام کاربری برای ساخت حساب کاربری جدید استفاده کنید.

این شرکت در بلاگ خود چنین عنوان کرد: ” اگر نمی خواهید هنگام چت کردن با شخص دیگر در سیگنال شماره تلفن شما برای آن نمایش داده شود، اکنون، می توانید یک نام کاربری منحصر به فرد ایجاد کنید که به جای شماره از آن استفاده کنید. در واقع به جای نمایش شماره تماس، نام کاربری شما جایگزین شده و کاربران نمی توانند به شماره تماس شما دسترسی داشته باشند.”

برای استفاده از این ویژگی، می بایست یک نام کاربری (username) ایجاد کنید که با نام نمایش داده شده (display name) در چت ها متفاوت است. این ویژگی که اکنون در نسخه بتا سیگنال وجود دارد، به زودی برای تمام کاربران ارائه خواهد شد و کاربران عمومی نیز می توانند از این مورد استفاده کنند. با این حال، اگر می خواهید این ویژگی را زود تر از موعد دریافت کنید، می توانید در Signal beta ثبت نام کنید.

چگونه نام کاربری را در برنامه سیگنال ایجاد کنیم؟

ایجاد نام کاربری در برنامه سیگنال

برای دریافت نام کاربری خود در سیگنال، باید مطمئن شوید که برنامه سیگنال شما به روز است. اگر به این ویژگی دسترسی دارید، می توانید نام کاربری خود را در تنظیمات نمایه (Profile) پیکربندی کنید. بنابراین، برای انجام این فرایند، بیایید مراحل زیر را دنبال کنیم:

  • در تلفن هوشمند خود برنامه Signal را باز کنید.
  • بر روی پروفایل خود در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  • در صفحه تنظیمات بر روی گزینه display name ضربه بزنید.
  • در پایین صفحه بر روی گزینه Username تاچ کنید.
  • نام کاربری خود را وارد کرده و سپس گزینه Save را انتخاب کنید.
همچنین بخوانید  آموزش کار با Your Activity (فعالیت شما) برای کاهش اعتیاد در اینستاگرام

اکنون، می توانید برای به اشتراک گذاری نام کاربری خود از QR code or link استفاده کنید. توجه داشته باشید که نام کاربری شما یا Username نام ورود شما به برنامه نیست و همچنان باید از شماره تلفن خود برای انجام این فرایند استفاده کنید.

شماره خود را در سیگنال پنهان کنید

پنهان کردن شماره  تلفن در برنامه سیگنال

در واقع، در برنامه سیگنال دو حالت برای مخفی کردن شماره شما وجود دارد: مورد اول، شامل گزینه ای می شود که شماره شما را از کسانی که با آنها در ارتباط هستید، پنهان می کند، و دیگری مانع از اینکه با استفاده از شماره شما بتوانند شما را در برنامه پیدا کنند. بنابراین، اگر قصد دارید، هر یک از این موارد را برای پنهان کردن شماره تماس خود داشته باشید، توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در منوی Settings به مسیر Privacy > Phone number بروید.
  • در بخش Who can see my number گزینه Nobody را انتخاب کنید.
  • مجددا در بخش Who can find me by my number بر روی گزینه Nobody تاچ کنید.

پس از فعال شدن این تنظیمات، می توانید از نام کاربری خود به عنوان تنها راه ارتباط با شما استفاده کنید.

محدودیت های حریم خصوصی سیگنال

در حالی که ویژگی های حفظ حریم خصوصی سیگنال، باعث می شود، شماره تماس شما از بسیاری از افراد پنهان بماند، اما همچنان محدودیت هایی وجود دارد که در انتهای همین مقاله به آن اشاره کرده ایم.

برای ورود و استفاده از برنامه سیگنال، همچنان می بایست از شماره تماس خود استفاده کنید. و یا اگر کاربران قبلا شماره تماس شما را در قسمت مخاطبین خود ذخیره کرده باشند، (طبق پست وبلاگ این شرکت) همچنان می توانند شما را در این برنامه پیدا کنند.

از طرفی، نام کاربری (Username) شما با نام نمایشی (display name) تفاوتی اندک دارد. به این صورت که نام نمایشی در تنظیمات پروفایل شما قرار دارد که قابل تغییر است. از این رو، اگر بخواهید با کسی در ارتباط باشید می بایست Username خود را که دارای اعداد است به اشتراک بگذارید.

در پایان نیز باید به این نکته اشاره داشته باشیم، در حالی که برای ثبت نام در برنامه همچنان می بایست از یک شماره همراه استفاده کنید، همچنان می توانید با استفاده از این تنظیمات برای مخفی کردن آن و ارسال درخواست پیام توسط افراد تصادفی که شماره شما را دارند جلوگیری کنید. بنابراین، اگر از کاربرانی هستید که علاقه مند به استفاده از حفظ حریم خصوصی خود هستید، توصیه می کنیم موارد ارائه شده در مقاله را به طور کامل در برنامه سیگنال فعال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *