تبلیغات

تبلیغات

جاذبه های دیدنی اطراف هتل بین المللی قصر مشهد را بشناسید

2ea9ddf6-9fbf-40e9-8a64-bf15e5337412

جاذبه های دیدنی اطراف هتل بین المللی قصر مشهد

در بدو ورود به شهر مذهبی مشهد، اولین چیزی که توجه مسافران را به خود جلب می‌کند، هتل‌های زیادی است که در کنار یکدیگر ردیف شده‌اند. شهر مشهد به‌واسطه آرامگاه امام رضا (ع) و جاذبه‌های تفریحی که دارد، یکی از پرترددترین شهرهای کشورمان است که سالانه میزبان قابل‌توجهی از مسافران می‌باشد و همین موضوع باعث شده در این شهر هتل‌ها و اقامتگاه‌های گوناگونی بنا شود. یکی از این بهترین اقامتگاه‌ها، هتل بین المللی قصر مشهد است.

هتل بین‌المللی قصر مشهد به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین هتل‌های 5 ستاره مشهد شناخته می‌شود. این هتل مجلل در کنار خدمات و امکانات عالی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است. فرقی ندارد هدفتان از سفر به مشهد، زیارت است یا تفریح و گشت‌وگذار درهرصورت با اقامت در هتل قصر دسترسی آسانی به سایر مراکز مهم شهر خواهند داشت. در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی اطراف هتل خواهیم پرداخت.

معرفی هتل بین‌المللی قصر

هتل مشهور قصر از هتل‌های قدیمی مشهد است. این هتل در سال 1356 با ظاهری لوکس و مجلل فعالیت خود را آغاز نمود و همچنین در سال 1396 به‌منظور نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این هتل 5 ستاره در کنار ظاهری لوکس و باشکوه، از خدمات و امکانات بی‌نظیری برخوردار است و همین موضوع باعث شده، هتل قصر اولین انتخاب مسافران باشد.

معرفی جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر

هتل قصر در خیابان امام رضا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) واقع‌شده است و فاصله نزدیکی با حرم مطهر دارد بنابراین مسافران مقیم هتل قصر تنها با کمی پیاده‌روی به حرم خواهند رسید. البته ابن هتل علاوه بر حرم به‌جاذبه‌های دیدنی مشهد نیز دسترسی آسانی دارد. در ادامه جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر را معرفی خواهیم کرد.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه یا باغ‌موزه نادری یکی از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر است که موردتوجه گردشگران قرارگرفته است. این مجموعه درواقع یادبودی برای نادرشاه است که بازدیدکنندگان را با گوشه‌ای از تاریخ آشنا می‌کند.

باغ‌موزه نادری از بخش‌های گوناگونی تشکیل‌شده است که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، موزه نادری است که در آن وسایل ارزشمند مربوط به دوره نادرشاه مثل سلاح‌های جنگی، تابلوهای نقاشی، ابزار سوارکار و… نگه‌داری می‌شود.

فاصله هتل تا آرامگاه نادرشاه: 13 دقیقه رانندگی

آرامگاه نادرشاه افشار

موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مجموعه‌های ارزشمند کشورمان است که در صحن کوثر، ضلع جنوبی حرم امام رضا (ع) واقع‌شده است و از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر بشمار می‌رود. اگر به تماشای آثار قدیمی علاقه‌مند هستید، موزه آستان قدس رضوی می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد. چراکه در این مجموعه بزرگ در طبقات مختلف، گنجینه‌های باارزشی را به نمایش گذاشته است که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

همچنین بخوانید  قیمت تلویزیون QLED سامسونگ در بازار

گنجینه‌های این موزه غنی و ارزشمند شامل گنجینه اسکناس و سکه، گنجینه تمبر و تاریخچه پست، آبزیان، نجوم، ساعت، سلاح و… می‌باشد. جالب است بدانید در کنار گنجینه‌ها قدیمی، آثار و اشیای مربوط به معماری و تاریخچه حرم نیز نگه‌داری می‌شود.

فاصله هتل تا موزه آستان قدس رضوی: 10 دقیقه رانندگی

مجموعه تفریحی و گردشگری باغ مشهد

باغ مشهد یا باغ گیاه‌شناسی مشهد یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف هتل قصر است؛ این مجموعه تفریحی و گردشگری در فضایی سرسبز و زیبا برای هر سن و سالی جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید یک روز از سفرتان را به دل طبیعت بزنید، بدون شک باغ گیاه‌شناسی مشهد یک روز متفاوت و خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند.

باغ مشهد علاوه بر درختان سرسبز و برکه آرام دارای بخش‌های تفریحی و سرگرمی زیادی است. یکی محبوب‌ترین بخش‌های این باغ، پارک ژوراسیک است که گونه‌های جانوری و دایناسورها به‌صورت ماکت‌های بزرگ شبیه‌سازی‌شده‌اند.

دهکده روستایی، باغ صخره‌ای، گلخانه، باغ میوه، دمنوش‌سرا، غرفه‌های صنایع‌دستی و… از بخش‌های دوست داشتی و محبوب باغ مشهد می‌باشد.

فاصله هتل تا باغ مشهد: 13 دقیقه رانندگی

خانه تاریخی داروغه

خانه‌های تاریخی داروغه یادگاری به‌جامانده از دوران قاجار، یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر است که معماری ایرانی بسیار زیبای آن توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

داستان خانه داروغه ازاین‌قرار است که این بنای تاریخی در زمان قاجار، ملکی شخصی برای ضیافت‌های عیانی استفاده می‌شده و مدتی وارثان در آن سکونت داشته‌اند؛ پس از چندین سال، در این خانه تاریخی مراسمات مذهبی برگزار می‌شده درنهایت پس از مرمت و بازسازی به‌عنوان جاذبه تاریخی مشهد، شهرت یافت. امروزه بازدید از خانه تاریخی داروغه برای عموم افراد آزاد است.

فاصله هتل تا خانه تاریخی داروغه: 15 دقیقه رانندگی

خانه تاریخی داروغه

پارک ملت

پارک ملت یکی از معروف‌ترین پارک‌های مشهد است؛ حتی اگر ساکن مشهد نباشید نام پارک ملت به‌ویژه چرخ‌وفلک مشهورش، احتمالاً به گوشتان خورده است. این پارک بزرگ با امکانات تفریحی و ورزشی متنوع، محدودیت سنی ندارد و همه افراد از کوچک تا بزرگ می‌توانند لحظات شادی را در پارک ملت تجربه کنند.

شهربازی پارک ملت ازجمله تفریحات محبوب مشهد است که در آن انواع وسایل سرگرمی مهیج وجود دارد. چرخ‌وفلک شهربازی ملت به قطر 80 متر بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه می‌باشد که فرصت تماشای شهر را از نمای بالا فراهم می‌کند.

پارک ملت به خاطر وجود امکانات تفریحی موردتوجه گردشگران و همچنین ساکنین مشهد قرارگرفته است. از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک می‌توان به حیات‌وحش، زمین ورزشی، استخر، رستوران، فودکورت، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد.

همچنین بخوانید  ویژگی‌های قطعات و لوازم یدکی تیبا ۲ اصل کدام‌اند؟

پارک ملت از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر مشهد است و مسافران مقیم هتل با طی کردن مسیری کوتاه، به پارک ملت قصر دسترسی خواهند داشت.

فاصله هتل تا پارک ملت: 25 دقیقه رانندگی

کاروانسرای بابا قدرت

کاروانسرای بابا قدرت ازجمله جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و فوق‌العاده زیبای مشهد است که کمتر کسی این بنای تاریخی را می‌شناسد. کاروانسرای بابا قدرت درواقع استراحتگاهی برای مسافران در مشهد بوده است که در زمان قاجار بناشده، اما امروزه این کاروانسرای تاریخی تغییر کاربری داده و به‌عنوان مکانی تفریحی گردشگری در اختیار مسافران قرارگرفته است.

اگر پس از گشت‌وگذار در کاروانسرا و بازارچه بابا قدرت حسابی خسته و گرسنه شدید، پیشنهاد می‌شود فرصت صرف کردن غذاهای خوشمزه رستوران بابا قدرت را از دست ندهد. این رستوران در فضایی تاریخی و متفاوت لذت غذا خوردن را دوچندان می‌کند.

اگر هتل قصر را برای اقامت انتخاب کرده‌اید، بهتر است بدانید کاروانسرای بابا قدرت از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر است و مهمانان هتل دسترسی آسانی به این بنای گردشگری تاریخی خواهند داشت.

فاصله هتل تا کاروانسرای بابا قدرت: 10 دقیقه رانندگی

بازار رضا

گشت‌وگذار در بازارهای مشهد و خرید سوغاتی یک امر جدانشدنی در سفر به مشهد است. یکی از بهترین بازارهای مشهد برای خرید سوغات، بازار معروف رضا است. بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مشهد است که در دهه 50 تأسیس شد و از همان سال‌های اولیه تأسیس تا به امروزه موردتوجه مسافران قرارگرفته است.

بازار رضا با موقعیت مکانی مناسب، از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر و دیگر هتل های مشهد ( /https://iranhotelonline.com/mashhad-hotels ) بشمار می‌رود. اگر در نزدیکی حرم اقامت داشته باشید با کمی پیاده‌روی به بازار رضا خواهید رسید.

فاصله هتل تا بازار رضا: 13 دقیقه پیاده‌روی

مرکز خرید آسمان

اگر به مراکز خرید لوکس و مدرن علاقه‌مند هستید و همیشه به دنبال اجناس شیک هستید، مرکز خرید آسمان از جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر یکی از بهترین مکان‌ها برای شما خواهد بود. این مرکز خرید مدرن علاوه بر فروشگاه‌های شیک، امکانات دیگری مثل پارکینگ، شهربازی، رستوران و… برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، قدم زدن در این مراکز خرید خالی از لطف نیست.

فاصله هتل تا مرکز خرید آسمان: 6 دقیقه رانندگی

بازار رضا

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم، جاذبه های دیدنی اطراف هتل قصر معرفی کنیم؛ تا مسافرانی که هتل قصر را برای اقامت در مشهد انتخاب کرده‌اند، با طی کردن مسیری کوتاه به تفریح و گشت‌وگذار بپردازند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *