تبلیغات

تبلیغات

سامسونگ یا شیائومی؟ بهترین گوشی‌های میان رده متعلق به کدام برند است؟

af536461-6a03-4182-928d-442c07c42809

گوشی سامسونگ بخریم یا شیائومی؟ مهمترین سؤالی است که تمامی طرفداران گوشی‌های میان رده با آن مواجه هستند. از زمان ورود انواع گوشی شیائومی به بازار، رقابت سختی بین این برند و سامسونگ وجود داشته است و از آنجایی که برند کره‌ای سامسونگ و برند چینی شیائومی، هر دو از لحاظ قیمت، کیفیت و کارایی بهترین برندهای گوشی‌های میان رده شناخته می‌شوند، انتخاب از میان آن‌ها تا حدودی دشوار است. به همین دلیل این مطلب را به بررسی تفاوت‌ها و معرفی بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ و شیائومی اختصاص داده‌ایم تا از این طریق مسیر انتخاب را برای کاربران آسان‌تر کنیم.

سامسونگ

گوشی سامسونگ از ابتدای گسترش گوشی‌های اندرویدی و هوشمند رواج داشته است. از این رو انواع تولیدات موبایل این برند امتحان خود را پس داده و رضایت تقریباً تمامی کاربران را به دست آورده‌اند. همچنین تنوع محصولات برند سامسونگ بسیار گسترده می‌باشد و تعدادی از بهترین و ارزان‌ترین گوشی‌های بازار را در کنار گران‌ترین مدل‌‌ها شامل می‌شود. به این ترتیب هر کاربر را با هر نوع استفاده و کاربری متفاوت راضی نگه می‌دارد.

در مجموع با بهره‌گیری از ویژگی‌های مهمی نظیر سریع‌ترین پردازنده‌ها، صفحه نمایش‌های امولد (AMOLED) و رابط کاربری جذاب انواع گوشی‌های سری A، S، M و مدل‌های جذاب تاشو Z را وارد بازار کرده است. گوشی‌های سری A و M سامسونگ تعدادی از بهترین میان رده‌های بازار جهانی را تشکیل داده‌اند و از جوانب گوناگونی از جمله سخت‌افزار، نرم‌افزار، دوربین، طراحی و عملکرد کلی رضایت کاربران را به دست آورده‌اند. البته گوشی‌های سری A به دلیل قیمت مناسب و ویژگی‌های کاربردی نسبت به سایر سری‌ها طرفداران بیشتری را جذب کرده و مدل‌هایی نظیر گوشی سامسونگ Galaxy A34 حافظه 128 رم 8 گیگابایت و گوشی سامسونگ Galaxy A54 حافظه 256 رم 8 گیگابایت جدیدترین مدل‌های آن هستند.

شیائومی

زمانی که بحث خرید بهترین گوشی‌های میان رده می‌شود، در اغلب موارد شیائومی است که مقابل سامسونگ می‌ایستد. به عبارتی می‌توان گفت پیش از ورود گوشی‌های شیائومی به بازار موبایل، برند کره‌ای سامسونگ محبوب‌ترین مدل‌های میان رده را به خود اختصاص داده بود و سپس با عرضه مدل‌های جدید از برند چینی شیائومی، به اصلی‌ترین رقبای یکدیگر در خصوص گوشی‌های میان رده تبدیل شدند. گوشی شیائومی حتی نظر بسیاری از افراد را نسبت به کیفیت محصولات چینی تغییر داد و حال پس از چندین سال روزبه‌روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

گوشی‌های این برند از لحاظ قیمت به صرفه توانستند توجه کاربران را جلب کرده و با برخورداری از ویژگی‌های مهم نظیر دوربین‌های باکیفیت و سرعت بالا رضایت آن‌ها را به دست آورد. انواع تولیدات شیائومی در سری‌های Redmi، Poco، Mi و BlackShark هستند و مدل‌های ردمی به خصوص ردمی نوت به همراه مدل‌های پوکو بهترین میان رده‌ها به حساب می‌آیند. سری پوکو بهترین میان رده برای گیمینگ و سری ردمی نوت بهترین میان رده به طور کلی است. از جدیدترین مدل‌ها می‌توان به گوشی شیائومی Poco X4 Pro حافظه 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت و گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro حافظه 256 رم 8 گیگابایت اشاره کرد که هر دو از بهترین گوشی‌های شیائومی به شمار می‌روند.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید کباب پز و باربیکیو

مقایسه سامسونگ و شیائومی

همان‌طور که اشاره کردیم، گوشی سامسونگ و شیائومی هر دو بهترین میان رده‌ها را تشکیل داده و با قیمت مناسب و خصوصیات کاربردی نیاز کاربران گوناگون را برآورده می‌کنند. با این حال تفاوت‌هایی از نظر دوربین، سخت‌افزار، قیمت، طراحی، رابط کاربری و ماندگاری میان آن‌ها وجود دارد و به این ترتیب به مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم.

دوربین

در کل هر دو برند انواعی از بهترین مدل‌های گوشی‌های میان رده را عرضه کرده‌اند که در هر یک از آن‌ها شاهد نوع خاصی از دوربین با ویژگی‌ها و کیفیت متفاوت هستیم. با این وجود اگرچه ممکن است در بعضی از مدل‌ها کیفیت دوربین شیائومی نسبت به سامسونگ بهتر باشد، مجموعاً گوشی سامسونگ بهترین دوربین را در بین میان رده‌ها دارد.

سخت‌افزار

بر اساس مقایسه‌های صورت گرفته ، از آنجایی که هر دو برندهای شیائومی و سامسونگ از پردازنده‌های مرغوب به ویژه جدیدترین پردازنده‌های Qualcomm Snapdragon در تولیدات خود استفاده می‌کنند، عملکرد مناسبی را از لحاظ سرعت و قدرت در اجرای برنامه‌ها یا پردازش‌های مختلف دارند که البته به مدل گوشی هم بستگی دارد. همچنین در تولیدات شیائومی از جمله تعدادی از بهترین گوشی‌های شیائومی پردازنده MediaTek هم به دلیل قیمت پایین‌تر استفاده شده است، در حالی که این پردازنده در گوشی‌های سامسونگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت

به طور کلی قیمت پایین را باید مهمترین دلیل اقبال بسیار بالای افراد به خرید گوشی شیائومی دانست. از آنجایی که این برند چینی سعی داشته تا از طریق تبلیغات میزان قابل توجهی از سود کمپانی را به دست آورد، تعرفه‌ها یا قیمت محصولات را نسبت به سایر برندها از جمله سامسونگ پایین‌تر در نظر می‌گیرد. به عبارتی قیمت گوشی‌های شیائومی در اکثر مدل‌های میان رده نسبت به قیمت گوشی‌های سامسونگ کمتر می‌باشد و البته با این حال به دلیل تنوع بالا تعدادی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های بازار را هم به خود اختصاص داده است.

رابط کاربری

در مجموع رابط کاربری گوشی‌های میان رده سامسونگ (One UI) نسبت به گوشی‌های میان رده شیائومی استفاده آسان‌تری را برای کاربران رقم می‌زند که باعث علاقمندی کاربران با سنین مختلف به گوشی‌های این برند کره‌ای شده است. در مقابل رابط کاربری گوشی‌های میان رده شیائومی (MIUI) دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی است که البته گاهاً شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون دارند.

ماندگاری

با توجه به قیمت بالای گوشی‌های هوشمند، بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین مدل از نظر میزان ماندگاری بالا هستند. اگرچه این مسئله به موارد مختلفی نظیر نوع استفاده، نگهداری و مدل گوشی بستگی دارد، به طور کلی اغلب گوشی‌های میان رده جدید سامسونگ تا پنج سال و شیائومی تا چهار سال آپدیت یا به‌روزرسانی دریافت خواهند کرد. به عبارتی تا این مدت عملکرد و ماندگاری مطلوب خواهند داشت و البته با نگهداری صحیح بیشتر از این زمان هم مورد استفاده خواهند بود.

همچنین بخوانید  چند پرسش و پاسخ در مورد آسانسور کارگاهی و تاور کرین

در نهایت اگر به دنبال گوشی ارزان قیمت با درجه کیفی مطلوب هستید، گوشی‌های شیائومی انتخاب مناسبی خواهند بود اما اگر به دنبال خرید گوشی‌های میان رده با ضمانت قطعی و دوام بیشتر هستید، می‌توانید به گوشی‌های سری A سامسونگ اعتماد کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *