تبلیغات

تبلیغات

علت نوسان قیمت بالا در بازار کریپتوکارنسی چیست؟

cryptocurency

بازار کریپتوکارنسی توجهٔ خیلی‌ها را به خود جلب کرده‌است و سرمایه‌گذاران بسیاری در این حوزه اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند که درنهایت نیز سودهای کلانی از آن به‌دست آورده‌اند. یکی دیگر از فعالیت‌های سودآور در حوزهٔ ارز دیجیتال، ترید است. علت این امر هم ماهیت این بازار و نوسان‌های شدید در قیمت رمزارزهاست. معامله‌گران ماهر از این نوسان‌ها استفاده کرده و در بازه‌های زمانی متفاوت، سودهای مختلفی از نوسان‌ها به‌دست می‌آورند. در ادامه علت نوسانی بودن این بازار را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی یا رمزارز به یک نوع ارزش دیجیتالی گفته می‌شود که با استفاده از رمزنگاری برای کنترل ساخت، انتقال و مدیریت معاملات با ارزش‌های مختلف، به‌کار برده می‌شود. این ارزها در پلتفرم‌های مبادلات آنلاین خرید و فروش می‌شوند. بدون دخالت مؤسسات مالی و بانکی و با استفاده از فناوری بلاک‌چین، کاربران به‌صورت مستقیم می‌توانند برای خرید و فروش این ارزها به‌شکل آنلاین اقدام کنند. ارزش این نوع ارزها قابل تغییر است و به محض شناخته‌شدن یک رمزارز جدید، عرضه و تقاضای آن تعیین می‌کند که چه ارزشی برای آن تعلق می‌گیرد.

کریپتوکارنسی

 

کاربرد انواع ارزهای دیجیتال

رمزارزها ازجمله پدیده‌های نوین اقتصادی هستند که در چند سال اخیر، به شدت مورد بحث و توجه بوده و تأثیرات گسترده‌ای در اقتصاد جهانی داشته‌اند. برخلاف ارز‌های فیات که دارای یک بانک مرکزی و نهاد دولتی هستند، رمزارز‌ها مستقل از هرگونه نظارت دولتی بوده و براساس تکنولوژی بلاکچین کار می‌کنند.

به‌طورکلی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و تتر در بیشتر موارد به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند و ممکن است به‌عنوان یک جایگزین برای ارزهای معمولی برای پرداخت برخی از خدمات یا کالاها به‌کار روند. همچنین برخی از شرکت‌ها از رمزارزها برای جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر نیز آن‌ها را برای پرداخت هزینه‌ها و… نیز به‌کار می‌برند.

بیشتر برنامه‌های کاربردی ارزهای دیجیتال در حوزهٔ تکنولوژی بلاکچین جای می‌گیرند و شامل مواردی مانند شبکه‌های پرداخت، تجارت الکترونیک، تبادلات بین‌المللی، ارائه خدمات بانکی و بیمه و… می‌شوند. با درنظر گرفتن این‌که اقتصاد سراسر جهان به سمت دیجیتالی شدن پول، افزایش کاربرد رمزارزها و به‌کارگیری آن‌ها در حوزه‌های مختلف سوق می‌یابد، این کاربردها در آینده بسیار بیشتر نیز خواهد شد.

قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت ارز دیجیتال توسط عوامل مختلف تعیین می‌شود. برای مثال، عرضه و تقاضا برای ارزها، عوامل اقتصادی، جنبه‌های فنی ارز و اخبار بازار می‌توانند روی ارزش یک ارز تأثیر بگذارند. بعضی از وب‌سایت‌ها و صرافی‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، قیمت‌های روزانه را از طریق تحلیل بازار و با استفاده از نرخ ارز بین‌المللی و معاملات گذشته تعیین می‌کنند. توصیه می‌شود رویدادها و اخباری را که ممکن است روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارند، پیگیری کنید تا بتوانید بهترین تصمیمات را درمورد خرید ارز دیجیتال یا فروش آن بگیرید.

همچنین بخوانید  قوانین اخذ شهروندی ترکیه با خرید خانه

کریپتوکارنسی

 

نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال معمولاً نوسانات شدیدی دارد. این نوسانات به دلایل مختلفی ازجمله تغییرات در بازار و استفاده از این ارزها برای معاملات مختلف، تغییرات در کنفرانس‌ها و رویدادها و حتی اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ای ایجاد می‌گردند. ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک صنعت جدید در حال شکل‌گیری هستند و هنوز بسیار پویا (متغیربازمان) هستند. این پویایی همراه با نوسان قیمت‌ها بوده و این ارزها را به یک فرصت سرمایه‌گذاری برای کاربران تبدیل می‌کند.

علت نوسانات شدید در بازار کریپتو

دلایل نوسانات قیمت در بازار کریپتو بسیار گسترده هستند و شامل عوامل مختلفی مانند موارد زیر می‌شوند:

  • عرضه و تقاضا؛

  • تغییر قوانین و مقررات؛

  • شایعات و اخبار؛

  • نوآوری‌های فناوری؛

  • عوامل جغرافیایی و اقتصادی.

تعیین قیمت در بازار کریپتو بسیار پویا و پیچیده است و تحلیلگران از این نوسانات به‌عنوان یکی از چالش‌های این صنعت یاد می‌کنند. علت برخی از این نوسانات می‌تواند آگاهی ناکافی و نبود تحلیل کافی از بازار، تعریف استانداردهای صحیح، کاهش یا افزایش عرضه، وضعیت اقتصادی و حتی عدم پذیرش توسط موسسات مالی بزرگ و برخی دولت‌ها هم باشد.

کریپتوکارنسی

 

عوامل تاثیرگذار در نوسان قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال

نوسانات قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی بستگی دارد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

1. عرضه و تقاضا: بیشترین عامل تأثیرگذار بر قیمت خرید ارز دیجیتال یا فروش آن، میزان عرضه و تقاضاست. علاقهٔ مردم برای خرید و فروش ارزها تعیین‌کنندهٔ نرخ آن‌ها خواهد بود.

2. تغییرات در بازارهای دیگر: تغییرات در بازارهای سرمایه و بازارهای مالی دیگر نظیر بازار طلا و دلار، می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیرگذار باشد.

3. اطلاعیه‌های حکومت‌ها و سازمان‌های مربوطه: اطلاعیه‌ها و اخباری که از سوی حکومت‌ها و سازمان‌های مربوطه از طریق بیانیه‌ها، قوانین جدید و مقررات و دیگر ابزارهای قانونی صادر می‌شوند، موجب تأثیر بر قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌شوند.

4. تغییرات تکنولوژیکی: تراکنش‌های ارزهای دیجیتال از طریق فناوری بلاکچین صورت می‌گیرد که قابلیت ایجاد تغییرات تکنولوژیکی زیادی در کارکرد ارزهای دیجیتال و در نتیجه تأثیر بر روی نرخ آن‌ها را دارد.

5. رقابت با محصولات جدید: عرضه ارزهای دیجیتال جدید می‌تواند روی قیمت ارزهای قدیمی و رایج تأثیر بگذارد و برعکس قضیه هم صادق است.

6. هزینه‌های مربوط به استخراج (ماینینگ) ارزها: برای استخراج بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، هزینه‌هایی ازجمله هزینهٔ برق مصرف می‌شود. میزان این هزینه‌ها بر روی ارزش رمزارزها تأثیر می‌گذارد.

7. تبادلات بازار بر تقاضای ارزها و نوسانات قیمت آن‌ها.

توجه داشته باشید که این برخی از عوامل تأثیرگذار بر نوسانات قیمت ارز دیجیتال هستند و عوامل دیگری هم ممکن است بر این امر اثرگذار باشند.

همچنین بخوانید  Irspeedy | خرید آی پی ثابت irspeedy برای پشتیبانی بهتر DNS در مقابل آیپی پویا

بررسی نوسانات بازار کریپتو قبل از خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بررسی و تحلیل نوسانات بازار کریپتو برای تصمیم‌گیری قبل از خرید و فروش رمزارزها بسیار مهم است. بدون تجزیه‌و‌تحلیل کامل و دقیق بازار و شرایط حاکم بر آن، هیجانات خرید و فروش می‌تواند به عواقبی ناخوشایند منجر شود. در بررسی نوسانات بازار کریپتو می‌توانید به این نکات توجه کنید:

  • بررسی تغییرات محصول/خدماتی که ارزهای دیجیتال برای پرداخت در مورد آن‌ها به‌کار می‌روند.

  • بررسی تغییرات قوانین و مقررات دولتی مرتبط با ارزهای دیجیتال.

  • بررسی روند اخبار درمورد ارزهای دیجیتال و شرایط سیاسی و اقتصادی جهان و به دنبال آن تأثیر آن‌ها بر تقاضا و عرضهٔ ارزهای دیجیتال.

  • بررسی شرایط رشد و توسعهٔ فناوری بلاک‌چین.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، بازار کریپتوکارنسی‌ها در چند سال گذشته بسیار داغ بوده است و در سال‌های آینده نیز این بازار رویدادهای زیادی را شاهد خواهد بود. تغییرات زیادی که در قیمت رمزارزها رخ می‌دهد، به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری برای کاربران شمرده می‌شود. با داشتن مهارت معامله‌گری، می‌توانید از نوسان قیمت‌ها استفاده کرده و با خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین و فروش آن در قیمت‌های بالاتر، سود قابل‌توجهی به‌دست بیاورید.

منبع : chikav / kaspersky

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *