تبلیغات

تبلیغات

پلی کربنات ، قیمت و خصوصیات ورق پلی کربنات

plaxiglas

پلی کربنات یک ماده ترموپلاستیک است که به تولیدکنندگان و طراحان فرصت های آزادی طراحی ، زیبایی شناسی و کاهش هزینه ها را می دهد. پلی کربنات  به دلیل حفظ رنگ و قدرت در طول زمان ، حتی در شرایط استرس زا نیز مشهور است.

با این راهنمای جامع قیمت پلی کربنات متخصص شوید و تمام موارد ضروری را که باید در مورد این پلیمر پرکاربرد بدانید بیاموزید.

معرفی ورق های پلی کربنات در دو مدل دو جداره و تخت و لانه زنبوری می باشد که این ورق ها نشکن هستند.

پلی کربنات چیست؟

پلی کربنات یک پلیمر ترموپلاستیک سخت ، بی شکل و شفاف با عملکرد بالا است که دارای گروه های عملکردی آلی است که توسط گروه های کربنات (–O– (C = O) –O–) به یکدیگر متصل شده اند و ترکیبی خاص از خواص را ارائه می دهد. پلی کربنات  به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد خود که شامل موارد زیر است:

  • مقاومت در برابر ضربه بالا
  • پایداری ابعادی بالا
  • خواص الکتریکی خوب در میان دیگران

اگرچه خصوصیات پلی کربنات شبیه پلی متیل متاکریلات (PMMA ، اکریلیک) است ، اما پلی کربنات قویتر است ، در دامنه دمای وسیع تری قابل استفاده است (نقطه ذوب: 155 درجه سانتیگراد) اما گران تر است. از آنجا که PC سازگاری بسیار خوبی با پلیمرهای خاص نشان می دهد ، به طور گسترده ای در ترکیباتی مانند PC / ABS ، PC / PET ، PC / PMMA استفاده می شود. برخی از برنامه های رایج دیسک فشرده ، کلاه ایمنی ، شیشه ضد گلوله ، لنزهای چراغ جلو اتومبیل ، بطری های تغذیه کودک ، سقف و شیشه و غیره است.

برخی از تامین کنندگان پلی کربنات عبارتند از:
SABIC (LEXAN ™ ، CYCOLOY)
شرکت RTP (PermaStat®)
LG Chem (Lupoy® ، Lupox®)
کووسترو (Makrolon® ، Bayblend® ، Makroblend® ، Apec®)
PolyOne (Edgetek ™ ، LubriOne)
ترینسئو (EMERGE ™ ، CALIBER)

پلی کربنات

خصوصیات و خصوصیات اصلی پلی کربنات

پلی کربنات  یک ماده ایده آل است که به دلیل ویژگیهای متنوع ، پردازش سازگار با محیط زیست و قابلیت بازیافت در صنعت شناخته شده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه ای منحصر به فرد از ویژگی های شیمیایی و فیزیکی ، آن را نسبت به شیشه ، PMMA و PE مناسب می کند.

بیایید جزئیات خصوصیات رایانه را مورد بحث قرار دهیم:

مقاومت و مقاومت در برابر ضربه بالا – پلی کربنات از مقاومت بالایی برخوردار است و آن را در برابر ضربه و شکستگی مقاوم می کند و همچنین باعث ایجاد ایمنی و راحتی در کاربردهایی می شود که قابلیت اطمینان و عملکرد بالا را می طلبند. این پلیمر دارای چگالی 1.2 – 1.22 گرم در سانتی متر مکعب است ، تا 140 درجه سانتیگراد و تا 20- درجه سانتیگراد را حفظ می کند. همچنین ، رایانه های شخصی عملاً نشکن نیستند.

همچنین بخوانید  قبل از سی سالگی با تولید کتانی ثروتمند شدم

انتقال – PC یک پلاستیک کاملاً شفاف است که می تواند بیش از 90٪ نور به اندازه شیشه را انتقال دهد. ورق های پلی کربنات در طیف گسترده ای از سایه ها موجود است که بسته به برنامه کاربر نهایی قابل شخصی سازی است.

سبک – این ویژگی امکان طراحی تقریباً نامحدود OEM ها را در مقایسه با شیشه فراهم می کند. این ویژگی همچنین امکان افزایش کارایی ، سهولت روند نصب و کاهش هزینه های حمل و نقل را فراهم می کند.

محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش – پلی کربنات ها می توانند برای جلوگیری از اشعه ماوراlet بنفش و محافظت 100٪ در برابر اشعه های مضر UV طراحی شوند.

طبیعت نوری – برای داشتن ساختار آمورف ، PC ویژگی های نوری بسیار خوبی ارائه می دهد. ضریب شکست پلی کربنات شفاف 1.584 است.

مقاومت شیمیایی – پلی کربنات مقاومت شیمیایی خوبی در برابر اسیدهای رقیق ، هیدروکربنهای آلیفاتیک و الکلها از خود نشان می دهد. مقاومت شیمیایی متوسط ​​در برابر روغن ها و گریس ها. پلی کربنات  به راحتی توسط قلیاهای رقیق ، هیدروکربن های معطر و هالوژنه مورد حمله قرار می گیرد. تولیدکنندگان توصیه می کنند ورق های پلی کربنات  را با مواد پاک کننده خاصی تمیز کنند که بر ماهیت شیمیایی آن تأثیری ندارد به پاک کننده های قلیایی ساینده حساس است.

مقاومت در برابر حرارت – با ارائه مقاومت در برابر حرارت خوب ، پلی کربنات ها از نظر حرارتی تا 135 درجه سانتیگراد پایدار هستند. مقاومت در برابر حرارت بیشتر را می توان با افزودن مواد بازدارنده شعله بدون تأثیر بر خصوصیات مواد بهبود بخشید.

سایر خصوصیات پلی کربنات پلی کربنات تخت-پلی کربنات دو جداره-پلی کربنات لانه زنبوری:
ویژگی های خوب عایق الکتریکی ، که تحت تأثیر آب و دما نیستند
مقاومت در برابر سایش
مقاوم در برابر عقیم سازی مکرر بخار
کارآمد نسبت به سایر ترموپلاستیک های مهندسی

ایران پلکسی با پیش از چند دهه فعالیت در حوزه تامین محصولات پلی کربنات توانسته سهم بزرگی از بازار واردات این محصول را کسب کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از قیمت پلی کربنات به سایت ایران پلکسی مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *