تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی موتورولا اج 40 پرو: یک پرچمدار واقعی با چند نقص کوچک

Motorola-Edge-40-Pro-review-A-true-flagship-with-a-few-minor-flaws

موتورولا با معرفی اج 40 پرو بار دیگر گوشی خود را به عنوان یک پرچمدار واقعی تبدیل کرده است. این شرکت تمامی ویژگی های یک گوشی پرچمدار را در خود جای داده است، بنابراین شما با خرید آن به بهترین پردازنده، آخرین استاندارد های اتصال، نرخ تازه سازی بالا و شارژر فوق سریع با عمر باتری طولانی دسترسی پیدا کنید. با این حال، تنها اگر موتورولا، در ارائه به روزرسانی های سیستم عامل به اندازه گوگل خوب عمل می کرد، یک تلفن هوشمند فوق العاده در این زمینه محسوب می شد.

بررسی کلی

اج 40 پرو کاربران خود را در تمامی زمینه ها تحت تاثیر قرار می دهد. طراحی، سخت افزار، صفحه نمایش و حتی رنگ مشکی ساده اش نیز افراد را تا ساعت ها جذب خود می کند. لبه های گرد، قرار گرفتن آن در دست را راحت تر می کند و به دلیل استفاده از فریم آلمینیومی و قاب پشتی با متریال شیشه ای حس خوبی را نیز در لمس آن به همراه دارد.

دوربین ها به دلیل سرعت شاتر بالا به سرعت عکس می گیرند و سنسور ها محدوده داینامیکی خوبی را ثبت می کنند. اگرچه دوربین ها کمی از حد متوسط بالاتر هستند، اما می توانند به راحتی در مکان هایی با نور کم تصاویر با کیفیت تری را نسبت به رقبای پرچم دار خود ثبت کنند.

به لطف قرار گرفتن پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 گوشی اج 40 پرو توان اجرای بازی و نرم افزار های سنگین روز دنیا را دارد. این ویژگی در کنار فناوری شارژر سریع 125 واتی خود، در بخش عمر باتری عالی عمل کرده است و این مژده را به کاربران خود می دهد که با چنین تکنولوژی می توانند به راحتی تنها در کمتر از نیم ساعت بیش از 95 درصد از حجم باتری (از 0 تا 95 درصد) را در اختیار داشته باشند.

تنها نکته منفی این سری از گوشی های موتورولا، عدم پشتیبانی کامل آنها از نسخه سیستم عاملشان است. به عنوان مثال اج 20 و اج 30 در حالی از اندروید 12 استفاده می کنند که گوگل در حال آماده سازی از سیستم عامل اندروید 14 است. اگرچه موتورولا قول پشتیبانی سه ساله را در اج 40 پرو (با اندروید 13 در زمان عرضه) داده است، اما به طور کلی، این فرایند دیگر ویژگی های خوب آن را زیر سوال می برد.

بررسی قیمت و در دسترس بودن موتورولا اج 40 پرو

موتورولا اج 40

  • چیزی بالغ بر 995 دلار آمریکا
  • از 4 ام آپریل در دسترس است
همچنین بخوانید  بررسی مشخصات شیائومی 13 پرو - یک پرچمدار واقعی با دوربین فوق العاده

قیمت این گوشی در بریتانیا چیزی بالغ بر 799.99دلار آمریکا است که با تلفن های هوشمندی چون آیفون، سامسونگ و گوگل قابل مقایسه است. با این حال، قیمتی بالاتر از OnePlus 11 دارد که با توجه به قابلیت ها و نام برند معتبر خود طبیعی به نظر می رسد. البته جای این نکته نیز خالی از لطف نیست که موتورولا همچنان نسخه های اج 40، 40 نئو و 40 فیوژن خود را معرفی نکرده است. زیرا هر یک از آنها با سخت افزار معمولی و قیمت مقرون به صرفه تری عرضه خواهند شد.

در 4 ام آپریل 2023 عرضه این گوشی در کشور های غربی اروپا من جمله انگلستان و فرانسه شروع شده است و پیشبینی می شود تا اوایل ماه سپتامبر (شهریور سال جاری) در اکثر کشور های آسیایی همچون ایران با مبلغی در محدوده 50 میلیون تومان در دسترس کاربران قرار بگیرد. (این مبلغ ممکن است تا زمان عرضه واقعی اج 40 پرو تغییرات قابل توجهی را به خود ببیند)

مشخصات سخت افزاری موتورولا اج 40 پرو

بخش پایینی موتورولا اج 40 مشکی

  • ابعاد (Dimensions): 161.2 x 74 x 8.6 میلی متر
  • وزن (Weight): 199 گرم
  • صفحه نمایش (display): 6.7 اینچی با تکنولوژی آمولد
  • پردازنده (Chipset): اسنپدراگون 8 نسخه 2
  • رم (RAM): 12 گیگابایت از نوع LPDDR5X
  • حافظه داخلی (Storage): 256 گیگابایت از نوع UFS 3.2
  • سیستم عامل (OS): اندروید 13
  • دوربین اصلی (camera): 50/50/12 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی (Front Camera): 60 مگاپیکسل
  • باتری (Battery): 4,600 میلی آمپر ساعتی

با توجه به مشخصات ارائه شده، موتورولا اج 40 پرو را می توان به عنوان یکی از بهترین پرچمداران حال حاظر تلفن های هوشمند اندرویدی دانست، که با بهترین محصولات سامسونگ، اوپو و شیائومی قابل مقایسه است. این بدان معناست که اج 40 پرو بهترین مشخصات یک تلفن هوشمند اندرویدی همچون اسنپدراگون 8 نسخه 2، 12 گیگابایت از نوع LPDDR5X و حافظه داخلی 256 گیگابایت از نوع UFS4.0 را دارا می باشد.

طراحی بدنه و صفحه نمایش موتورولا اج 40 پرو

دو گوشی موتورولا اج در دست یک مرد

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی POLED با کیفیت +FullHD
  • صفحه نمایش لبه خمیده
  • طراحی بدون حاشیه
  • لبه های گرد
  • شیشه مات با تکنولوژی Victus
  • نرخ نوسازی 165 هرتزی

 موتورولا اج 40 پرو با ابعادی برابر با 161.2 * 74 * 8.6 میلی متر و وزن تقریبی 199 گرم طراحی شده است که در مقایسه با نسخه پرچمدار آیفون کمی سبک و ابعادی کوچک تر از آن دارد.

برخلاف نسخه قبلی “اج 40 پرو” دارای صفحه نمایش و قاب پشتی از شیشه با تکنولوژی Gorilla Glass Victus به همراه یک قاب فلزی از جنس آلمینیوم IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار/آب (تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه) تشکیل شده است که این اطمینان را به کاربران می دهد در کمتر مواردی نیاز به تعویض و یا تعمیر قطعات بیرونی داشته باشد.

همچنین بخوانید  کدام آیپد را باید خریداری کنید؟ پیدا کردن بهترین آیپد برای شما

نکته: اج 40 پرو از یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر، قابلیت NFC، بلندگو های استروی در دو بخش بالا و پایین به همراه یک شیار سیم کارت در بخش پایینی گوشی پشتیبانی می کند. موتورولا اج 40 پرو تنها در رنگ های مشکی، آبی و یک حافظه داخلی 256 گیگابایت به عنوان نسخه گلوبال قابل عرضه است.

موتورولا اج 40 پرو از یک پنل 6.67 اینچی فریم لس با کیفیت +FullHD تشکیل شده است که تنها یک دوربین 60 مگاپیکسلی درون آن قرار گرفته است. این برای پیمایش در شبکه های اجتماعی، تماشای ویدیو و اجرای بازی ها بسیار عالی به نظر می رسد. نسبت تصویر باریک و بلندتر، نسبت تصویر 20:9 و فرم گرد صفحه نمایشگر همراه شده است که در دست گرفتن آن به مدت طولانی را نسبت به سایر همتایان خود آسان تر می کند.

40 پرو از نرخ نوسازی باورنکردنی 165 هرتز بهره می برد که در مقایسه با رقبای خود یک سر و گردن بالا تر است. با این حال، نرخ تازه سازی به صورت پیشفرض بر روی عدد 120 ثابت مانده است و شما می توانید بر حسب نیاز خود به صورت دستی آن را بر روی 60 و یا 165 تنظیم کنید.

بررسی دوربین موتورولا اج 40 پرو

صفحه نمایش موتورولا اج 40 پرو

  • دوربین عقب سه گانه 50/50/12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی
  • پشتیبانی از فرمت RAW

Motorola Edge 40 از لنز سه گانه که شامل سنسور اصلی 50 کگاپیکسلی f/1.8، سنسور 50 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 با میدان دید 114 درجه و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می برد. علاوه بر این یک دوربین سلفی پیشرفته نیز در صفحه نمایش گوشی قرار داده شده است که علاوه بر پشتیبانی از فرمت RAW کیفیت قابل قبولی را نیز در شرایط نور کم ارائه می دهد.

بررسی باتری موتورولا اج 40 پرو

قاب پشتی به همراه لنز های موتورولا اج 40 پرو

  • باتری 4600 میلی آمپری
  • پشتیبانی از شارژر 125 واتی
  • عمر باتری بادوام

موتورولا اج 40 پرو از یک منبع تغذیه 4600 میلی آمپری ساعتی بهره می برد. این شاید در مقایسه با دیگر پرچمداران آیفون یا سامسونگ آنقدر بزرگ نباشد، اما به دلیل وجود پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 و شارژر 125 واتی، به گونه ای هماهنگ شده اند که باعث صرفه جویی در مصرف باتری می شوند. (با توجه به تست های به عمل آمده اج 40 پرو یک روز تمام را در حالت گیمینگ، بازدید از صفحات وب و پخش ویدیو را دوام آورد)

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *