تبلیغات

تبلیغات

سونی اکسپریا 5 معرفی شد : کوچیکتر و بلند تر

Sony-Xperia-5

جدید ترین تلفن هوشمند سونی ، اکسپریا 5 ، سزاوار بهترین است. این گوشی بسیار توانمند و بسیار خوش قیافه است ، و از بعضی جهات نسبت به نسخه های قبلی بهتر است . با وجود شرکت های عرضه تلفن هوشمند امریکا کار برای سونی سخت می شود .

این خیلی بد است زیرا سونی اسکپریا 5 دارای کمی مشکلات است و احتمالاً اولین توصیه من به اکثر مردم نخواهد بود ، مطمئناً عده ای هستند که به همین گوشی راضی باشند . اکسپریا 5 روشی تقریباً منحصر به فرد برای حل مشکلی دارد که اکثر افراد با گوشی ها بزرگ دارند . ما تلفن هایی با صفحه نمایش بزرگ می خواهیم ، اما آنها برای استفاده با یک دست خیلی بزرگ هستند، راه حل سونی این است که تلفن را بسیار باریک و بلند کند .

من می گویم “تقریباً منحصر به فرد” زیرا سونی اکسپریا 5 نسبت به اسکپریا 1 کمی کوچکتر است . وقتی اوایل امسال سونی اکسپریا 1 را که بررسی کردیم ، متوجه شدیم که این یک گوشی جذاب است که عملکرد بهتری را نسبت به آنچه که انتظار داشتم در کارهایی که سونی معمولاً بد عمل می کند ارائه می دهد مانند دوربین و نرم افزار.


بیشتر بدانید :

آیفون پرو 11 در مقابل گلکسی نوت 10 : کدام گوشی برتر است؟


متأسفانه ، اکسپریا 1 دقیقاً همان کاری را که از سونی انتظار داشتم انجام داد: هزینه بیش از حد. اکسپریا 5 خوشبختانه ، هزینه زیادی ندارد . قیمت آن در ایالات متحده حدود 750 دلار است .

مشخصات صفحه نمایش سونی اکسپریا 5

مشخصات صفحه نمایش سونی اکسپریا 5

اکسپریا 5 دارای صفحه نمایش OLED با اندازه 6.1 اینچی است ، اما با نسبت تصویر 21:9 ، به طوری که صفحه نمایش تا حدودی کوچکتر از آن چیزی است که شما از اندازه گیری ذهنی انتظار دارید. این تلفن باریک و بلند است. این بدان معنی است که کار کردن با یک دست بسیار راحت تر است ، حداقل در برخی موارد .

یکی از مزایای صفحه بزرگ ، محتوای بزرگ با محتوای اضافی کمتر دریافت می کنید . نکته مهم سونی این است که برای تماشای فیلم بهتر است . حتی اگر باریک باشد ، هیچ کس در مورد این تلفن کوچک اشتباه نمی کند. به این خاطر در جیب های کوچک جای نمی گیرد. در واقع ، این خیلی کوچکتر از اکسپریا 1 نیست .

کیفیت ساخت خوب است . متناسب بودن و تمام شدن سطح سامسونگ یا آیفون کاملاً مناسب نیست ، اما فکر می کنم سونی اکسپریا 5 خوشایند تر و با کیفیت ساخت بهتر از اکثر تلفن های OnePlus باشد .

همچنین بخوانید  معرفی و بررسی مشخصات بهترین تلویزیون های 65 اینچی 4K

نکات مثبت اکسپریا 5 :

  • دوربین شایسته
  • عمر باتری خوبی دارد
  • صفحه بزرگ در بدنه ای که راحت است

نکات منفی اسکپریا 5 :

  • نرم افزار سونی هنوز نیاز به کار دارد
  • بدون شارژ بی سیم
مشخصات فیزیکی اکسپریا 5

مشخصات فیزیکی اکسپریا 5

سونی تمام دکمه های خود را در سمت راست گوشی قرار می دهد که عجیب است زیرا از آنها در نسل های گذشته هم استفاده شده است . علاوه بر حجم و قدرت ، یک سنسور اثر انگشت جداگانه در کنار آن و یک دکمه دوربین اختصاصی برای بهبود عکس برداری وجود دارد.

بیشتر این دکمه ها دقیقاً همان چیزی را که می خواهید انجام می دهند و من مخصوصاً فکر می کنم دکمه دوربین عالی است ، با یک شاتر دو مرحله ای برای فوکوس خودکار . متأسفانه ، سنسور اثر انگشت عجیب است که به خود دکمه پاور متصل نیست .

سونی در پشت اکسپریا 5 سه لنز قرار داده است : یک لنز تله معمولی ، یک لنز گسترده (Wide) و لنز یک زوم 2X . کیفیت تصویر کاملاً مشخص است ، در واقع ستایش بالاتر از حد انتظار است. من هنوز تصاویر از پیکسل 4 ، سامسونگ یا حتی آیفون 11 را ترجیح می دهم ، اما اکسپریا 5 می تواند با تمام این پرچمداران ، وارد مبارزه شود حتی در برابر OnePlus 7T .

سونی با ایجاد یک ویژگی سفارشی که در آن می توانید لبه صفحه دستگاه را لمس کنید ، که باعث می شود گوشی دستورالعمل های تنظیم شده را انجام دهد . در حیقیت می توان گفت فعال کردن این قابلیت وقتی می خواهید و وقتی نمی خواهید همیشه ظاهر می شود . بهترین قسمت در مورد آن این است که می توانید آن را خاموش کنید .

اندروید 10 سونی اکسپریا 5

از طرفی سونی ، اندروید 10 را در این گوشی به موقع تحویل داده است . اندروید را به خوبی اجرا می کند و با با هیچ کندی مواجه نشده ایم . ماندگاری باتری نیز به اندازه کافی برای حداقل یک روز کافی بوده است و گاهی اوقات وقتی که صرفه جویی می کردیم ، گاه به دو روز افزایش یافته است .

اکسپریا 5 بسیار خوش دست است و استفاده از آن لذت می برید ، اما فقط نسبت به سایر تلفن های بزرگ بسیار جم و جور است.

اگر می خواهید یک گوشی اندرویدی کوچک داشته باشید ، گلکسی S10E گزینه مناسبی است و معمولاً با همان قیمت سونی یا حتی کمتر در دسترس است . OnePlus 7T با قیمت 599 دلار شروع می شود. آیفون 11 از دوربین و باتری بسیار بهتری با 50 دلار کمتر برخوردار است .

همچنین بخوانید  نحوه بررسی قدرت سیگنال وای فای مودم

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *