تبلیغات

تبلیغات

چقدر درباره مزایای تحصیل در انگلیس می‌دانید؟

tahsildarenglis

مدت‌هاست که دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر دنیا انگلستان را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد جهت ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. آموزش باکیفیت، شهرهای دانشجویی شلوغ، تنوع زیاد و حضور افراد با فرهنگ‌های مختلف از اولین توصیفاتی هستند که برای بریتانیا به ذهن می‌رسد و کیست که چنین کشوری را دوست نداشته باشد. تحصیل در انگلیس نه تنها به لحاظ علمی فرد را به پیشرفت قابل توجهی می‌رساند، بلکه آینده شغلی و شخصی درخشانی را به او هدیه خواهد داد. در سال‌های گذشته دولت بریتانیا شرایط تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین‌المللی منعطف‌تر کرده است تا افراد مستعد و توانمند بیشتری فرصت ورود به سیستم آموزشی آن را داشته باشند. مای آرمان در این مقاله سعی دارد تا شما را بیشتر با شرایط و مزایای تحصیل در انگلیس آشنا کند، پس همراه ما بمانید.

چرا تحصیل در انگلستان پیشنهاد می‌شود؟

علاوه‌بر موسسات مهاجرتی بسیاری از اساتید و افراد علمی تحصیل در انگلیس را یک برگ برنده برای فرد می‌دانند و آن را پیشنهاد می‌دهند. اما چرا تحصیل در این کشور به یک رویای بزرگ برای افراد علاقه‌مند به علم و دانش تبدیل شده است؟ در ادامه با دلیل آن و شش مزیت مهم تحصیل در انگلیس آشنا خواهید شد:

انگلیس، مرکز برترین دانشگاه‌های دنیا

دانشگاه‌های این کشور از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ در واقع بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 هشت دانشگاه انگلیس در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بهترین دانشگاه‌های این کشور شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
  • امپریال کالج لندن (Imperial College London)
  • دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh)
  • دانشگاه منچستر (The University of Manchester)
  • کینگز کالج لندن (King’s College London)
  • دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)

این دانشگاه‌ها به‌دلیل قابلیت تحقیق و توسعه، پژوهش و وجود دوره‌های بسیار پیشرفته پزشکی، علوم انسانی و هنر از مرتبه بالایی برخوردارند و به رویای اغلب جوانان در سراسر جهان تبدیل شده‌اند. بیش ‌از 100 دانشگاه برای انتخاب در این کشور وجود دارد که هر کدام از سیستم آموزشی باکیفیتی تغذیه می‌شوند، تنها کافیست دانشگاهی را که با رشته، حرفه و اهداف شما مطابقت دارد انتخاب کنید.    

حمایت از دانشجویان بین‌المللی

دولت بریتانیا طرح‌های حمایتی قابل توجهی برای دانشجویان بین‌المللی تصویب کرده است تا شرایط تحصیل در انگلیس برای آن‌ها راحت‌تر شود. این طرح‌ها به سه صورت آنلاین، از طریق دانشگاه و یا توسط دولت محلی برای دانشجویان قابل دسترسی هستند. به‌عنوان مثال در هر دانشگاه دفتر ویژه‌ای جهت رسیدگی به امور دانشجویان خارجی وجود دارد و به مشکلات آن‌ها در زمینه شهریه، وام، مسکن یا پشتیبانی تحصیلی رسیدگی می‌کند. شورای امور دانشجویان بین‌المللی انگلیس که یک نهاد مشورتی است در وبسایت رسمی خود اطلاعات بسیار خوب و جامعی را درخصوص حمایت از سلامت روان، مسکن، کار و مهاجرت به این دانشجویان ارائه می‌دهد. این یکی از مزایای تحصیل در انگلستان است که به دانشجویان خارجی احساس ارزشمند ‌بودن خواهد داد.

همچنین بخوانید  سامسونگ گوشی Galaxy A52s 5G را با پردازنده اسنپدراگون 778جی رونمایی کرد

بهبود مهارت زبان انگلیسی

برای بهبود زبان انگلیسی چه جایی را بهتر از انگلیس سراغ دارید؟ کشورِ خواستگاه این زبان جهانی، که زندگی در آن تمرین خوب و رایگانی برای کسب مهارت‌های بیشتر در زبان انگلیسی است. کافیست از افرادی که حداقل دو سال در این کشور زندگی و تحصیل کرده‌اند بپرسید تا این ادعا برای شما ثابت شود. تحصیل در بریتانیا این فرصت جذاب را به شما خواهد داد تا با انواع لهجه‌های این کشور مانند انگلیسی، ایرلندی، اسکاتلندی و ولزی آشنا شوید. از آن‌جا‌ که انگلیس سرشار از تنوع لهجه است با یادگیری آن‌ها به هر یک از کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید دیگر مشکل برقراری ارتباط نخواهید داشت.

تحصیل در انگلیس

 

وجود فرصت‌های شغلی پس‌از فارغ‌التحصیلی

محال است در انگلیس درس بخوانید و پس‌از فارغ‌التحصیلی شغلی مناسب با توانایی خود پیدا نکنید، مگر این‌که قصد برگشت به کشور خود را داشته باشید. طبق آخرین آپدیت‌های قوانین مهاجرتی، دانشجویان بین‌المللی در مقاطع لیسانس و فوق‌ لیسانس پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به مدت 2 سال و دانشجویان دکترا تا 3 سال درخواست اقامت دهند و در این مدت کار کنند. پس یکی از مزایای جذاب تحصیل در انگلیس دریافت اقامت و یافتن یک شغل در این کشور است؛ در واقع فرد می‌تواند از مهارت‌های به‌دست آمده‌اش استفاده و از طرفی هم به برنامه‌های توسعه دولت انگلیس کمک کند. فرصت‌های شغلی در بریتانیا زیاد هستند، به‌خصوص اگر به‌دنبال مشاغل با کمبود نیروی کار مانند پرستاری، داروسازی، دبیری و … باشید.

انگلیس، مکانی عالی برای زندگی

زندگی در انگلیس به معنای ایجاد تغییراتی بزرگ و مثبت در زندگی دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. با توجه به شاخص زندگی بهتر OECD بریتانیا یکی از کشورهای توسعه‌یافته با امید به زندگی بالا است. این شاخص نشان دهنده رضایت ساکنان از زندگی در انگلیس است؛ چرا که دولت این کشور تمام تلاش خود برای کسب رضایت شهروندان را به‌کار می‌گیرد. طبق بررسی‌های انجام شده میانگین رضایت مردم از زندگی در انگلیس 6.8 از 10 (بیشتر از میانگین شاخص OECD) است. این کشور علاوه‌بر رضایت‌مندی بالای مردم، در فاکتورهایی مانند شغل، تحصیلات، مهارت‌ها و ارتباطات اجتماعی هم رتبه بالایی به‌دست آورده است. بدون شک این موارد برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مهم است و دلیل واضحی جهت انتخاب انگلیس برای ادامه تحصیلشان خواهد بود.  

تجربه لحظاتی لذت‌بخش و شاد

زندگی تحصیلی شما در انگلیس تنها منحصر به دانشگاه و موسسات تحقیقاتی نیست، بلکه می‌توانید از فرصت‌های زیادی برای لذت بردن و ساختن لحظاتی شاد برای خود استفاده کنید. مکان‌های تفریحی مانند شهربازی، کلاب‌های شبانه، باشگاه‌های مجهز به تجهیزات پیشرفته، نشستن کنار صخره‌های جذاب و پر تلاطم، گردش در فروشگاه‌های برندهای مطرح دنیا، رفتن به دشت‌های سرسبز و معرکه خارج از شهر و… همگی فرصت‌هایی هستند تا از زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرید. به‌علاوه شما فرصت زیادی برای آشنا‌ شدن با افرادی از فرهنگ‌های مختلف خواهید داشت که این عامل خود دریچه‌های جدیدی از زندگی را به رویتان باز خواهد کرد. با تحصیل در انگلیس علاوه‌بر ترقی در علم، چیزهای جدید و به‌روزی را تجربه خواهید کرد.

همچنین بخوانید  تاریخ انتشار ویندوز 11 | نسخه عمومی | چرا احتمالا ماه اکتبر؟

تحصیل در انگلیس

 

با تحصیل در انگلیس یک زندگی پرهیجان را تجربه کنید

هر چه از زیبایی انگلستان گفته شود کم است، اما تحصیل در این کشور چیز دیگری است. با ورود به یک دانشگاه، کالج یا مدرسه در انگلیس باید سخت تلاش کنید و منتظر اتفاقات درخشانی در زندگی خود باشید. سطح علمی بسیار بالا، تضمین شغلی، شرایط زندگی عالی، کسب مهارت‌های جدید و… از جمله مزایای تحصیل در انگلیس هستند که آن را به یک مکان رویایی برای اغلب دانشجویان سراسر دنیا تبدیل کرده‌اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه‌های انگلیس و شرایط زندگی در این کشور می‌توانید از موسسه مهاجرتی مای آرمان کمک بگیرید. مای آرمان به شما کمک خواهد کرد تا با یک انتخاب منطقی و درست زندگی تازه‌ای را برای خود بسازید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *