تبلیغات

تبلیغات

چگونه واتس اپ خود را غیر فعال و یا برای همیشه حذف کنیم؟

How-to-deactivate-or-permanently-delete-your-WhatsApp

برنامه واتس اپ یکی از محبوب ترین پیام رسان های حال حاظر دنیا محسوب می شود که تحت مالکیت متا قرار دارد. با این حال، علی رغم محبوبیت آن گاهی اوقات ممکن است لازم باشد برای حفظ حریم خصوصی خود، از شبکه های اجتماعی اینچنینی دوری کرد.

از این رو، اگر واتس اپ را دوست ندارید و یا می خواهید برای مدتی از این نرم افزار دوری کنید، توصیه می کنیم ادامه این مقاله را برای غیر فعال کردن و یا حذف دائم واتس اپ مورد بررسی قرار دهید.

آیا باید اکانت واتس اپ خود را حذف و یا غیر فعال کنیم؟

اگر می خواهید از برنامه خارج شوید، واتس اپ تنها یک گزینه را برای شما ارائه می دهد، حذف حساب خود. با استفاده از این روش تمامی اطلاعات حساب، سابقه پیام ها، گروه هایی که در آن عضویت داشتید و در نهایت نسخه پشتیبان گوگل درایو شما حذف خواهد شد.

در حالی که با حذف حساب تمامی اطلاعات شما از بین می رود، همچنان شما می توانید برای مدت محدود استفاده از این پلتفرم را غیر فعال کنید. اگرچه به صورت رسمی این ویژگی در واتس اپ وجود ندارد، اما همچنان می توانید با استفاده از راه حل های مختلف به آن دست یابید.

اکنون انتخاب با شماست، چه بخواهید به صورت موقت استفاده از پلتفرم را متوقف کنید و یا بخواهید آن را به صورت دائم حذف کنید، می توانید یک گزینه را بر دیگری ترجیح دهید.

چگونه به طور موقت حساب واتس اپ خود را غیر فعال کنیم؟

از آنجایی که یک روش رسمی برای غیر فعال کردن حساب واتس اپ وجود ندارد، تنها می توانید با استفاده از مراحل زیر واتس اپ خود را بدون حذف کامل، ناپدید کنید. این ویژگی به شما اطمینان می دهد در واتس اپ فعال نیستید.، اما بعد ها بنا به صلاحدید خود مجددا می توانید به آن ورود کنید.

واتس اپ خود را متوقف کنید

توقف اجباری نرم افزار واتس اپ در اندروید

force stop یکی از بهترین ویژگی های اندروید در عدم اجرای واتس اپ محسوب می شود که به شما کمک می کند تا این نرم افزار در پس زمینه اجرا نشود. با استفاده از این روش، چه به وای فای و یا داده های موبایل متصل شوید، هیچ فعالیتی در حساب شما محصوب نمی شود. به گونه ای که به نظر می رسد آفلاین هستید.

  • وارد تنظیمات (settings) گوشی شوید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و سپس بر روی گزینه Apps ضربه بزنید.
  • WhatsApp را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Force Stop را انتخاب کنید.
همچنین بخوانید  چگونگی بازیابی اکانت تلگرام هک شده

با استفاده از این روش، هیچ گونه پیامی در پس زمینه تلفن شما نمایش داده نمی شود. بنابراین می توانید مطمئن شوید که حساب شما همواره آفلاین نمایش داده می شود.

نحوه حذف اکانت واتس اپ

اگر می خواهید حساب کاربری خود در واتس اپ را برای همیشه حذف کنید، بسته به اینکه از چه پلتفرمی استفاده می کنید، ممکن است کمی متفاوت باشد. در ادامه مقاله می توانید نحوه حذف دائم حساب کاربری واتس اپ در نسخه های اندروید و آی او اس را مطالعه کنید.

حذف اکانت واتس اپ در اندروید

حذف اکانت واتساپ در اندروید

  • برنامه را باز کرده و سپس بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست برنامه ضربه بزنید.
  • در منوی زمینه گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • به مسیر Account > Delete My Account بروید.
  • در بخش Country نام کشور را انتخاب کنید.
  • شماره همراه خود را در بخش Phone وارد کنید.
  • بر روی گزینه Delete My Account ضربه بزنید.
  • برای تایید مجددا گزینه Delete My Account را انتخاب کنید.

حذف اکانت واتس اپ در آی او اس iOS

حذف اکانت واتس اپ در آیفون

  • برنامه Whats App را اجرا کرده و سپس بر روی گزینه Settings در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • در پنجره جدید به مسیر Account > Delete My Account بروید.
  • کشور را مورد بررسی قرار داده و سپس شماره همراه خود را وارد کنید.
  • بر روی گزینه Delete My Account ضربه بزنید. در این بخش واتس اپ از شما می پرسد به چه دلیل می خواهید حساب خود را حذف کنید. اگر می خواهید دلیلی بیاورید، در غیر این صورت تنها می توانید بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • مجددا بر روی گزینه Delete My Account ضربه بزنید تا حساب کاربری شما برای همیشه حذف شود.

با انجام این فرایند، حساب کاربری شما حذف خواهد شد و سپس واتس اپ شما را از سیستم خارج خواهد نمود.

وقتی حساب کاربری واتس اپ خود را حذف می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

طبق گفته های واتس اپ پس از اعمال این ویژگی، این پلتفرم داده های شما و هر چیزی که مربوط به اطلاعات حساب شما می شود را ظرف 90 روز آینده حذف خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که این شرایط اطلاعاتی مربوط به گروه هایی که ایجاد کرده اید و یا پیام هایی که با سایر کاربران به اشتراک گذاشته اید نمی شود.

واتس اپ را غیر فعال و یا حذف کنید

چه بخواهید برای مدتی از این پلتفرم فاصله بگیرید و یا بخواهید جایگزینی بهتر از آن را استفاده کنید، موارد اشاره شده در این مقاله می توانند به شما کمک به سزایی کنند. با این حال، توجه داشته باشید که غیر فعال کردن واتس اپ در واقع امری غیر ممکن است، اما شما همچنان می توانید از راه هایی برای نمایش آفلاین خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید  سایز پست اینستاگرام — ابعاد ها و اندازه‌ های استاندار پست اینستاگرام چند است؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *