تبلیغات

تبلیغات

اپلیکیشن VSCO چیست و چرا عکاس ها برای ویرایش عکس استفاده می‌کنند؟

What-Is-VSCO-Edit-Pic-Application

اپلیکیشن VSCO ! شاید تابحال نامش را شنیده باشید و یا چشمتان به آن در استور های اندرویدی یا iOS خورده باشد. حتی ممکن است در اینستاگرام هنگام مشاهده پست ها و گشت و گذار لوگو برنامه ویرایش عکس VSCO را دیده باشید. اما واقعا این VSCO چیست ؟ چرا باید ما هم از آن استفاده کنیم؟

 

در این مقاله قصد داریم به بررسی اپلیکیشن ویرایش عکس VSCO بپردازیم. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به راحتی عکس مورد نظر خود را ویرایش کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با تک تیپ همراه باشید.

 

برنامه VSCO چیست؟

 

VSCO که در ابتدا با نام VSCO Cam عرضه شد ، برنامه ای برای ویرایش عکس می باشد که در بین عکاس ها توانسته طرفرداران زیادی به خود جذب کند. این برنامه بطور همزمان برای کاربران اندرویدی و iOS قابل دسترس است. علاوه بر ویرایش عکس می توانید در لحظه از دوربین داخل برنامه و همچنین استفاده از شبکه اجتماعی داخلی خود برنامه تصاویر خود را در بین کاربران اپلیکیشن VSCO به اشتراک بگذارید.

 

جالب است بدانید در اینستاگرام اگر هشتگ #vsco را سرچ کنید با 189000000 میلیون پست روبرو خواهید شد! البته این برنامه زمانی که عکسی را بعد از ادیت به اشتراک می گذارید این هشتگ را بصورت اتوماتیک قرار می دهد ، از طرف دیگری هم خیلی از افرادی هستند که به دلیل محبوب بودن این هشتگ خودشان هشتگ VSCO را در زیر پست هایشان برای دیده شدن قرار می دهند.

 

VSCO بطور کلی برنامه کاملی برای ویرایش و ادیت عکس می باشد که با داشتن قابلیت های مختلف باعث شده است تا کاربران زیادی به سمت آن جذب شوند. شما می توانید با عضویت در شبکه اجتماعی این اپلیکیشن تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

 

معنی کلمه VSCO چیست؟

 

VSCO خلاصه شده عبارت Visual Supply Company یا شرکت عرضه بصری می باشد. همانطور که مشخص است نام این کمپانی در این اپلیکیشن گنجاده شده است. شرکت Visual Supply Company از سال 2011 فعالیت خود را در کالیفرنیا آغاز کرده تا به امروز که در حال پیشرفت است.

 

اپلیکیشن ویرایش عکس VSCO اندروید و آیفون

 

اپلیکیشن VSCO ویرایش عکس

 

VSCO همراه با خود شامل برنامه دوربینی است که امکانات بیشتری نسبت به برنامه دوربین گوشی دارد. متاسفانه در حال حاضر برخی از ویژگی های دوربین این برنامه تنها در نسخه iOS در دسترس است. VSCO اعلام کرده است به دلیل محدودیت هایی که برخی نسخه های اندروید دارد نمی تواند روی این سیستم عامل اجرا کند. بدین منظور اگر گوشی آیفون دارید و VSCO را نصب کردید ، پس از اینکه وارد برنامه شوید و به دوربین بروید از قابلیت های زیر بهره مند خواهید شد :

همچنین بخوانید  بهترین ابزار های ساخت کادر تصویر یا فریم عکس در گوشی و کامپیوتر

 

  • تصویر برداری با فرمت RAW
  • تصویر برداری با افکت Exposure
  • تعادل رنگ بندی سفید (White Balance)
  • پشتیبانی از ISO
  • قابلیت مشخص کردن سرعت شاتر
  • DSCO برای ساختن گیف

 

این ها تنها ویژگی های بخش دوربین داخلی برنامه است که با توجه به نیاز هایی که دارید می توانید از دوربین برنامه بجای دوربین پیشفرض گوشی استفاده کنید.

 

ویرایشگر عکس VSCO

 

اپلیکیشن VSCO ویرایش عکس

 

به عنوان یک ویرایشگر عکس ، اپلیکیشن VSCO را می توان توانمند نامید. شاید از ابزار مهمی مانند براش (قلم) ، رتوش و curves بهره مند نباشد ، اما برای اینکه نورپردازی عکس را تغییر دهید بهترین انتخاب است.

 

VSCO شامل ابزار های استاندارد ویرایش عکس می باشد که برخی از آن ها Exposure ، Contrast و Saturation می باشد. همچنین ابزاری با نام Split Tone وجود دارد که به شما اجازه می دهد رنگ ها و سایه های برجسته تری در عکس داشته باشید. علاوه بر این با ابزار HSL می توانید رنگبندی عکس را تغییر دهید.

 

اما تنها بخشی که VSCO واقعا در آن می درخشد وجود فیلتر های متعدد آن است. آنقدری فیلتر دارد که شاید حتی نتوانید فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید و گیج می شوید.

 

شبکه اجتماعی برنامه VSCO

 

اپلیکیشن VSCO ویرایش عکس

 

بعد از اینکه عکس مورد نظر را با استفاده از برنامه VSCO گرفتید می توانید در خود برنامه شبکه اجتماعی ای که دارد عکستان را به اشتراک بگذارید. در این شبکه اجتماعی معمولا عکاس هایی هستند که تصاویرشان را به اشتراک می گذارند. شما همچنین می توانید تصاویر خام عکاسان را در این شبکه اجتماعی پیدا کرده و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید. شما می توانید به راحتی از خلاقیت خود استفاده کرده و تصاویرتان را به اشتراک بگذارید.

 

همانند شبکه های اجتماعی VSCO شامل تب های زیر می شود :

 

1- Your Profile : در این قسمت می توانید پروفایل خود را داشته باشید و پست های خود را با هشتگ ها و کپشن های مورد نظر قرار دهید. علاوه بر این می توانید پست هایی که دوست دارید در Collections ذخیره کنید (مانند اینستاگرام) . در گوشی های آیفون و نسخه iOS می توانید با ساخت Journals از استوری های شامل عکس و متن استفاده کنید.

 

2- Your Feed : جایی که می توانید تمامی فعالیت ها ، پست های خودتان ، تصاویری از افرادی که شما دنبال کرده اید و تمامی چیزهایی که می توانید فعالیت های روزانه را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید  چگونه از به روزرسانی خودکار آفیس در ویندوز جلوگیری کنیم؟

 

3- Discover : در این تب می توانید پست ها و چالش های پیشنهادی VSCO را مشاهده کنید. علاوه بر این می توانید پست های رندوم را مشاهده کنید. دقیقا مانند بخش جستجوی اینستاگرام.

 

VSCO در برابر Instagram

 

به عنوان یک پلتفرم تصویر محور و اشتراک ویدیو VSCO ممکن است شباهت زیادی با اینستاگرام داشته باشد. بطور خلاصه ، VSCO بیشتر برای عکاسان استفاده می شود و علاوه بر این کاربران بسیار کمتری نسبت به اینستاگرام دارد. همچنین در این اپلیکیشن بیشتر به اشتراک گذاری خلاقیت استفاده می شود تا اینکه مانند اینستاگرام بخواهیم کار های روزانه خود را به اشتراک بگذاریم.

 

بطور کلی VSCO به دلایل زیر از اینستاگرام متمایز است :

 

1- تعداد فالوور ها و لایک ها برای کاربران شمرده نمی شود ، شما می توانید کاربری را فالو کرده و یا پست مورد نظری را به عنوان محبوب یا Favorite انتخاب کنید. این فرآیند به گونه ای است که فرد مقابل هم متوجه Favorite کردن پست مورد نظر خواهد بود.

 

2- شما همچنین می توانید پست هایی را که لایک کردید و یا در Collections قرار دارید دوباره در اکانت خود به عنوان پست به اشتراک بگذارید ، به گونه عملیات Reshare را انجام دهید.

 

3- شما نمی توانید استوری بگذارید ، اما بجای آن می توانید با ساخت Journal اقدام به اشتراک گذاری تصاویر با متن ها مختلف کنید.

 

4- هیچ تبلیغی در این اپلیکیشن وجود ندارد ، البته برخی برند ها دارای اکانت و پیج در VSCO دارند که بیشتر جنبه تبلیغات رایگان در این شبکه اجتماعی دارد.

 

این ها تنها دلایلی هستند که می توانید از برنامه VSCO برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنید.

 

آیا وی اس سی او برای استفاده کردن امن است؟

 

این اپلیکیشن دارای کاربران جوان و نوجوان است ، که برای افراد بالای 13 سال می توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. از آنجایی که والدین از این برنامه استفاده نمی کنند ، چت آنلاین VSCO باعث شده است تا به نگرانی خانواده ها تبدیل شود.

 

اما بطور کلی و مقایسه با اپلیکیشن های دیگر مانند اینستاگرام و فیس بوک ، VSCO امن تر می باشد. شما زمانی می توانید از فردی پیام دریافت کنید که آن شخص را دنبال کرده باشید. بنابراین کمتر پیش می آید که یک فرد ناشناس بخواهد با فرزند شما در ارتباط بوده و چت کند.

 

در همین حال این ویژگی ها باعث شده است تا به کاربرانی که حتی سن کمی دارند حداقل امنیت را بدهد. اما نکته ی قابل توجهی که وجود دارد این است که مانند اینستاگرام نمی توانید اکانت خود را Private یا خصوصی کنید. به همین دلیل پیشنهاد می شود زمانی که فرزندان شما در حال استفاده از این اپلیکیشن هستند موقعیت مکانی خود را برای امنیت بیشتر غیرفعال کنند.

همچنین بخوانید  آموزش بازیابی فایل های حذف شده در iCloud Drive

 

آیا VSCO نیاز به هزینه کردن دارد؟

 

این اپلیکیشن ویرایش عکس برای استفاده رایگان بوده اما می توانید با پرداخت $19.99 در سال همراه با 7 روز تست رایگان می توانید از برخی ابزار های پولی این برنامه بهره مند شوید. همانطور که گفته شد شما می توانید بصورت رایگان از برنامه استفاده کنید اما برخی از فیلتر ها و ابزار هایی که خاص هستند نیاز مند خرید اکانت پولی هستند.

 

چرا VSCO در بین برنامه های ویرایش عکس محبوب است؟

 

برخی افراد می گویند که برای شروع و ویرایش تصاویر بهترین گزینه VSCO است ، برخی از دلایلی که وی اس سی او باعث می شود تا برنامه مناسب عکاس ها شود بصورت زیر است :

 

1- این اپلیکیشن کاملا یکتاه است

2- دارای تعداد بسیاری از فیلتر ها و رنگبندی برای تصاویر است

3- یک پلتفرم صمیمانه و اجتماعی تر

 

اگر احساس می کنید از این برنامه خوشتان آمده است ، می توانید برای شروع از 7 روز تست رایگان استفاده کنید.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *