تبلیغات

تبلیغات

چگونه خطای Rockalldll.dll Not Found یا Missing را در ویندوز رفع کنیم؟

How-to-fix-Rockalldll.dll-Not-Found-or-Missing-error-in-Windows

خطا های DLL یکی از رایج ترین مشکلات رایانه ای محسوب می شود که در بسیاری از انجمن های مربوط به ویندوز گزارش شده است. اگرچه رفع این مشکلات اغلب به سرعت انجام می گیرد، اما در مواقعی ممکن است چندین راه کار را برای حل آن مورد بررسی قرار دهید.

ما در این مقاله قصد داریم، روش های مختلفی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی در از بین بردن خطای Rockalldll.dll در ویندوز کمک کند. با ما در ادامه همراه باشید.

نحوه رفع خطای Rockalldll.dll Not Found در ویندوز

قبل از اینکه به بررسی رفع خطا بپردازیم، بهتر است پیش زمینه ای از فایل Rockalldll.dll داشته باشیم. فایل DLL مخفف کلمه dynamic-link library و کتابخانه ای است که نیازهای بازی هایی که برای اجرا احتیاج به یک فایل DLL دارند را فراهم می کند.

Rockalldll.dll نیز به عنوان زیر مجموعه ای از فایل DLL محسوب می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که فایل و یا برنامه ای را از استیم، اپیک گیمز و یا گزینه های مشابه دانلود کرده باشید. در ادامه می توانید نحوه اجرای خطای Rockalldll.dll را مشاهده کنید.

  • The program can’t start because rockalldll.dll is missing from your computer
  • Rockalldll.dll Not Found
  • The file rockalldll.dll is missing

اگر شما نیز با چنین خطاهایی مواجه هستید، توصیه می کنیم مطالب ارائه شده در ادامه مقاله را برای رفع هرچه سریع تر مشکل خود مورد بررسی قرار دهید. با این حال، قبل از هر اقدامی توصیه می کنیم رایانه خود را راه اندازی مجدد کنید تا در صورت بروز یک مشکل موقت خطای rockalldll.dll به طور کامل حذف شود.

ابزار DirectX را مجددا نصب کنید

DirectX مجموعه ای از API ها است که برای یکپارچه سازی رایانه مورد استفاده قرار می گیرد. این مورد شامل Rockalldll.dll نیز می شود. بنابراین نصب مجدد آن می تواند به شما کمک به سزایی کند.

برای انجام این کار، نرم افزار دایرکس را از یک وب سایت معتبر دانلود نمایید. پوشه را از حالت زیپ خارج کرده و سپس به جستجوی فایلی با نام DXSETUP بپردازید. روی آن دوبار کلیک کرده و اجازه دهید تا فایل Rockalldll.dll را مجددا نصب کند. اکنون رایانه خود را ریستارت نموده و بازی مورد نظر خود را اجرا کنید.

ویندوز به روزرسانی کنید

به روزرسانی ویندوز 11

اگر زمان زیادی از آخرین به روزرسانی ویندوز شما می گذرد، ممکن است با خطای DLL مواجه شوید. از این رو، چه از ویندوز 10 و یا 11 استفاده می کنید، توصیه می کنیم همواره برای جلوگیری از چنین مشکلاتی رایانه خود را به روز نگه دارید. در این بخش می توانید نحوه انجام این کار را مطالعه کنید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + I تنظیمات ویندوز را باز کنید.
  • از پنل سمت چپ بر روی گزینه Windows Update کلیک کنید.
  • Check for updates را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا به روزرسانی کامل شود.
همچنین بخوانید  چگونه ویندوز 10 را نصب کنیم ؟ آموزش نصب کردن ویندوز 10

پس از دانلود و نصب به روزرسانی ویندوز، رایانه خود را مجددا راه اندازی کرده و به اجرای بازی خود بپردازید. اگر همچنان با این مشکل مواجه بودید، توصیه می کنیم ادامه مراحل ارائه شده در مقاله را دنبال کنید.

رایانه خود را از وجود هر گونه بد افزار پاکسازی کنید

ویروس یابی ویندوز 11

اگر خطای Rockalldll.dll برای چندمین بار شما رخ می دهد، ممکن است رایانه شما توسط بد افزار آلوده شده باشد. در این صورت، توصیه می کنیم با استفاده از نرم افزار Windows Security رایانه خود را از هر گونه بد افزار پاکسازی کنید. برای شروع می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + X منوی Power User را باز کنید.
  • از منوی زمینه بر روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر Privacy & Security > Windows Security بروید.
  • بر روی گزینه Open Windows Security کلیک کنید.
  • در پنجره Windows Security گزینه Virus & threat protection را انتخاب کنید.
  • در نهایت بر روی گزینه Quick scan کلیک کرده تا آنتی ویروس شروع به اسکن رایانه کند.

با انجام این فرایند، Windows Security شروع به اسکن رایانه می کند. از آنجایی که این فرایند یک اسکن سریع محسوب می شود لازم نیست زمان بسیاری را منتظر بمانید. پس از اتمام، اگر ویروسی را پیدا کرد، آن را به صورت خودکار حذف و یا قرنطینه می کند و به احتمال فراوان خطای rockalldll.dll نیز حل خواهد شد.

برنامه مشکل ساز را دوباره نصب کنید

یکی دیگر از مواردی که ممکن است باعث ایجاد خطای Rockalldll.dll در رایانه شما شود، خراب بودن برخی از فایل ها و داده های اصلی برنامه است. از این رو اگر هیچ یک از موارد ارائه شده مشکل شما در این زمینه را حل نکرد، توصیه می کنیم نرم افزار و یا بازی مورد نظر خود را مجددا نصب کنید.

اسکن SFC را اجرا کنید

رابط خط فرمان ویندوز 11

آخرین پیشنهاد ما برای رفع خطای Rockalldll.dll استفاده از ویژگی System File Checker (SFC) است که برای رفع فایل های خراب ویندوز از جمله داده های DLL طراحی شده است. اگرچه تضمینی برای رفع این مشکل نیست اما می تواند تنها راه کار شما در این زمینه باشد.

برای اجرای اسکن SFC می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + R کادر محاوره ای Run را اجرا کنید.
  • عبارت CMD را در کادر مورد نظر تایپ کرده و سپس کلید های Shift + Enter را بفشارید.
  • در نهایت عبارت SFC /scannow را در رابط خط فرمان تایپ کرده و سپس کلید  Enter را بزنید.
همچنین بخوانید  نحوه ایجاد اکانت مهمان در ویندوز 11

با استفاده از این روش، ابزار خط فرمان، به جستجو و تعمیر فایل ها و داده های خراب ویندوز می پردازد. این فرایند ممکن است کمی زمان بر باشد اما به شما اطمینان می دهد تا در صورت بروز مشکل در رایانه آنها را به طور کامل رفع کند.

خطای Rockalldll.dll Not Found در ویندوز را برطرف کنید

خطای Rockalldll.dll Not Found در ویندوز، می تواند گردش کار شما را مختل کند. در صورتی که شما نیز با چنین مشکلی مواجه شده اید، توصیه می کنیم ابتدا رایانه خود را ریستارت کرده و در صورت عدم حل آن مراحلی چون به روزرسانی ویندوز و سپس اجرای اسکن SFC را مورد بررسی قرار دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *