تبلیغات

تبلیغات

انویدیا CUDA Cores چیست ؟ و چه نقشی در پردازش بازی دارد

what-cuda-cores

هسته های CUDA معادل هسته پردازنده Nvidia GPU هستند. آنها برای اجرای تعداد زیادی محاسبات به طور همزمان بهینه شده اند ، چیزی که برای گرافیک های مدرن بسیار مهم است. به طور طبیعی ، تنظیمات گرافیکی بیشترین تأثیر را در مورد هسته CUDA GPU دارند . مواردی که بیشترین استفاده را از یک پردازنده گرافیکی می برند سایه ها و روشنایی هستند .

 

CUDAمدت ها است که یکی از مهمترین مطالب موجود در برگه مشخصات کارت گرافیک GeForce است. با این حال ، برخی از افراد با هسته های CUDA آشنا نیستند.

در این مقاله ، ما قصد داریم به سؤالات شما در مورد هسته CUDA پاسخ دهیم.

 

انویدیا CUDA Cores چیست؟

 

CUDA مخفف یکی از فناوری های اختصاصی انویدیا است:  Compute Unified Device Architecture .

هدفش؟ محاسبات برابر .

 


بیشتر بدانید :

نحوه فعال کردن حالت Ultra Low Latency برای بهبود گرافیک NVIDIA


 

یک هسته CUDA تفاوت هایی با هسته CPU دارد و تفاوت اصلی آن این است که کمتر پیشرفته است اما در تعداد بیشتری از سیستم ها اجرا می شود. یک پردازنده بازی مشترک بین 2 تا 16 هسته وجود دارد ، اما هسته های CUDA حتی در پایین ترین GPU های Nvidia مدرن ،در صدها سیستم قرار دارند. در همین حال ، کارت های رده بالا اکنون هزاران مورد از آن را دارند.

 

انویدیا CUDA Cores چیست؟

 

هسته های CUDA در بازی چه کار انجام میدهد ؟

 

یک پردازنده گرافیکی از بسیاری جهات با یک پردازنده مرکزی متفاوت است . یک CPU بیشتر یک سرپرست است و وظیفه کنترل رایانه را به صورت کلی دارد ، در حالی که یک GPU برای انجام لیفت سنگین بهترین کارایی را دارد .

 

پردازش گرافیک نیاز به محاسبات پیچیده متعددی دارد که بطور همزمان انجام شود ، به همین دلیل هسته های CUDA در GPU ها پیاده سازی می شوند.با دیدن اینکه چگونه GPU ها به طور خاص برای این منظور طراحی و بهینه شده اند ، هسته های آنها می توانند بسیار کوچکتر از پردازنده های بسیار متنوع تر باشند.

 

چگونه هسته های CUDA بر عملکرد بازی تأثیر می گذارد؟

 

چگونه هسته های CUDA بر عملکرد بازی تأثیر می گذارد؟

 

در اصل ، هر تنظیمات گرافیکی که نیاز به انجام محاسبات بطور همزمان داشته باشد ، از تعداد بیشتری هسته CUDA بهره مند می شود. واضح ترین آنها روشنایی و سایه ها است ، اما شامل فیزیک نیز می شود ، همچنین در برخی از انواع ضد آلایشی و انسداد محیط نیز وجود دارد.

 


پیشنهادی :

آموزش بهبود گرافیک بازی در ویندوز با تنظیمات Nvidia

همچنین بخوانید  آیپد پرو در برابر آیپد ایر ؛ کدامیک تبلت اپل بهتر است؟

 

پردازنده های CUDA در مقابل Stream

 

انویدیا دارای هسته های CUDA است ، رقیب اصلی آنها AMD نیز دارای پردازنده های Stream است .

این دو فناوری و همچنین معماری GPU مربوطه هر شرکت، کاملاً متفاوت است. با این وجود ، هسته های CUDA و پردازنده های Stream اساساً عملکردی کاملا یکسان دارند.

هسته های CUDA بهینه تر هستند ، زیرا معمولاً سخت افزار Nvidia با AMD مقایسه می شود ، اما از نظر عملکرد یا کیفیت گرافیکی تفاوت چشمگیری وجود ندارد.

 

به چه تعداد هسته CUDA نیاز دارید؟

 

این سؤال سختی است.همانطور که اغلب مشخصات روی کاغذ وجود دارد ، اما کافی نیست شما باید مشخصات دیگر را نیز بررسی کنید.

بسیاری از مشخصات دیگر مانند ظرفیت VRAM برای تعداد هسته CUDA در نظر گرفته می شوند و همچنین مسئله بهینه سازی نرم افزار نیز وجود دارد.

به همین دلیل ، بهترین راه برای تعیین عملکرد GPU ، بررسی تعدادی از معیار ها است. از این طریق می توانید دقیقاً بدانید که در یک بازی خاص چه نوع عملکردی را می توان انتظار داشت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *