تبلیغات

تبلیغات

سئو کلمات کلیدی سایت

seo-kalamatkelidi1

مهم ترین مسئله در شروع فرآیند سئو این است که بدانیم کاربران چه چیزی را جستجو می کنند و بر اساس آن پیش برویم. چرا که اگر ما عباراتی را هدف خود قرار دهیم که توسط کاربر جستجو نمی شوند، عملا هیچ بازدید مفیدی را از کلمات کسب نخواهیم کرد. پس پیدا کردن عباراتی که توسط کاربر جستجو می شوند، از مهم ترین مراحلی است که ما در سئو (اگر نمی دانید سئو چیست؟ این مقاله را بخوانید!) انجام می دهیم. در ادامه به طور مفصل در مورد سئو کلمات کلیدی سایت صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

به عبارتی که کاربر در موتورهای جستجو (مانند گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس و…) جستجو می کند، کلمه کلیدی گفته می شود. کلمات کلیدی در سئو سایت به فعالیت های ما جهت می دهد و با وجود آنها به طور مشخص می دانیم باید چه محتواهایی را تولید کنیم؟ وقتی ما محتوای صفحه ای را می نویسیم، بر اساس کلمات کلیدی این کار را انجام می دهیم و کل محتوای صفحه حول آن کلمه کلیدی است؛ در واقع کلمه کلیدی هر صفحه، ما را از محتوای کلی صفحه آگاه می کند. اگر به دنبال پاسخ جامع تری برای کلمه کلیدی چیست هستید، مطلب آن در سایت مرتضی مهرابی را پیشنهاد می دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

 

سئو کلمات کلیدی

ما از طریق ابزارهای مختلف، کلماتی که کاربر آنها را جستجو می کند را استخراج می کنیم؛ به استخراج کلمات کلیدی تحقیق کلمات کلیدی گفته می شود.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

خوشبختانه ابزارهای زیادی برای کیورد ریسرچ در اختیار داریم؛ ساده ترین و در دسترس ترین ابزار، خود گوگل است؛ هنگام سرچ کردن، گوگل کلمات پیشنهادی را به ما نمایش می دهد؛ این کلمات عبارات پر سرچی هستند که کاربران آنها را جستجو کرده اند، علاوه بر کلمات پیشنهادی، گوگل در انتهای صفحه نتایج، عبارات مرتبطی را هم به ما نمایش می دهد.

به جز سایت گوگل، سایت ها و ابزارهای دیگری هم وجود دارند که به ما در استخراج کلمات کلیدی کمک می کنند.

به صورت کلی لیست زیر مهم ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی سایت به حساب می آیند:

  • پیشنهادات گوگل (Auto Completes / Google Suggests)

  • Search Related

  • People Also Ask

  • سایت KW Finder

  • سایت تحقیق کلمات کلیدی KeywordTool.io

  • استفاده از Google Search Console برای استخراج کلمات کلیدی

  • استفاده از ابزار Keyword Planner گوگل

انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی انواع مختلفی دارند که هر کدام هدف متفاوتی نیز دارد؛ توجه به هدف هر کیورد و استفاده درست از آن، یکی از چالش هایی است که ما با آن مواجه می شویم. انواع کلمات کلیدی که داریم عبارتند از:

  • کلمات کلیدی Informational

  • کلمات کلیدی Transactional

  • کیوردهای تجاری (Commercial)

  • کیوردهای Navigational

  • کلمات کلیدی متناسب با موقعیت جغرافیایی (Local Keywords)

  • کلمات کلیدی ترند (Trends Keywords)

  • عبارات همیشه سبز (EverGreen Keywords)

  • و…

همچنین بخوانید  تولید محتوای با کیفیت با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی

چگونه کلمات کلیدی را سئو کنیم؟

بعد از اینکه لیستی از کلمات کلیدی را در اختیار داشتیم، باید مشخص کنیم کاربر با جستجوی هر کلمه چه نوع صفحه ای را نیاز دارد؛ در واقع بر اساس ماهیت کلمات به سایت مان ساختار دهیم و دسته بندی ها و صفحات سایت مان را با توجه به آنها ایجاد می کنیم.

سئو کلمات کلیدی

 

سئو کلمات کلیدی و چگونگی به کار بردن آن در سایت مان، بسیار پر اهمیت است؛ ما باید به درستی کلمات کلیدی را در صفحات خود (صفحه دسته بندی، محصول، محتوا و…) مورد استفاده قرار دهیم و از استفاده بیش از حد از آن دوری کنیم. کلمات کلیدی که مرتبط با هم هستند و یک موضوع را پوشش می دهند را در یک صفحه به کار ببریم و هیچ وقت کلمات کلیدی که هدف های متفاوتی دارند را در یک صفحه پوشش نمی دهیم. با توجه به اهمیت کلمات کلیدی پیشنهاد می کنیم قبل از پیاده سازی ساختار وب سایت خود، از خدمات مشاوره سئو حرفه ای وب سایت مرتضی مهرابی استفاده کنید.

کلمات کلیدی برای سئو باید در کجاها استفاده شوند؟

 

سئو کلمات کلیدی

مهم ترین بخش هایی که باید در آنها از کلمات کلیدی استفاده کنیم:

  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان خصوصا ابتدای عنوان

  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوای اصلی (پرهیز از کیورد استافینگ)

  • استفاده از کلمات کلیدی در تایتل اصلی صفحه

  • استفاده از کلمات کلیدی در زیرعنوان ها

  • استفاده از کلمه کلیدی در دیسکریپشن صفحه

  • استفاده از کلمات کلیدی در Alt تصاویر

  • استفاده از کلمه کلیدی در URL صفحه

  • و…

سئو کلمات کلیدی نیازمند کسب تجربه است! ما در این مقاله موارد مهم در مورد سئو کلمه کلیدی را شرح دادیم ولی برای رسیدن به نتایج مناسب، باید با تمرین و آموزش روش های مختلف، به تسلط کافی در استفاده از عبارات کلیدی دست پیدا کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *