تبلیغات

تبلیغات

پلی آمید چیست؟ + خرید میلگرد پلی آمید، ویژگی و کاربردهای آن

poliaaamid2

پلی آمید، ماده‌ای متشکل از مولکول‌های بلند و چند واحدی است که در آن واحدهای تکرار شونده در زنجیره مولکولی توسط گروه‌های آمیدی به هم متصل شده‌اند. گروه‌های آمید دارای فرمول شیمیایی عمومی CO-NH هستند. این محصولات ممکن است از برهم­کنش یک گروه آمین (NH2) و یک گروه کربوکسیل (CO2H) تولید شوند، یا ممکن است از پلیمریزاسیون اسیدهای آمینه یا مشتقات آمینو اسیدی ایجاد شوند. از پلی آمید می‌توان محصولات مختلفی تولید کرد؛ به‌ خصوص برخی از محصولات شبه فولادی مانند میلگرد یا ورق. به دلیل ویژگی‌های مفید این ماده، خرید میلگرد پلی آمید برای بسیاری از افراد فعال در حوزه صنعت اهمیت دارد. در ادامه در مورد این نوع ورق‌ها صحبت خواهیم کرد.

پلی آمید چیست؟

قبل از اینکه در مورد خرید میلگردهای پلی آمید صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به تعریف دقیق پلی آمید داشته باشیم. به طور کلی، پلی آمیدها شامل پروتئین‌ها و پپتیدها هستند که به طور طبیعی پلیمرهایی هستند که از واحدهای تکرارشونده اسید آمینه تشکیل شده‌اند.

با تعریف دقیق‌تر، پلی آمیدها گروه مهمی از پلیمرهای مصنوعی تولیدشده در صنعت هستند. ورق پلی آمید در برابر سایش، کشش، ضربه و همچنین تراکم بسیار بالای مقاوم است. خرید ورق پلی آمید برای بسیاری از افراد فعال در حوزه فولاد دقیقا به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها اهمیت بالایی دارد.

خرید ورق پلی آمید

خرید ورق پلی آمید

خرید ورق پلی آمید

ورق نایلون که معمولاً به عنوان ورق پلی آمید یا ورق PA شناخته می شود، از پلیمرهای نیمه­کریستالی با خواص مکانیکی بسیار خوب، چقرمگی فوق­العاده و لغزش عالی است. این محصول سخت و بسیار مقاوم در برابر بار خواهد بود. از مهم­ترین کاربردهای ورق پلی آمید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات ماشینکاری شده
  • قطعات مهندسی
  • بلبرینگ
  • فلنج سوپاپ
  • بوش
  • چرخ دنده‌ها
  • و…

به طور کلی خرید ورق پلی آمید هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی در بازار وجود دارد. برای خرید ورق پلی آمید لازم است که در مورد ویژگی‌ها و خواص منحصربه­فرد این محصول اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید. می­توانید برای خرید میلگرد پلی آمید نیز با کارشناسان ما در تماس باشید.

انواع ورق پلی آمید

انواع ورق پلی آمید

انواع ورق پلی آمید

این محصول معمولا در دو نوع تولید می‌شود که هرکدام کارائی و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

ورق پلی آمید 6

ورق پلی امید 6، یکی از مهم­ترین نوع این محصولات است که در بازار فولاد حتی با نام ورق پلی امید استخوانی معروف است. در مقایسه با انواع پرکننده، ورق‌های PA 6 جذب رطوبت بالاتری دارند، مقاومت کمتری در برابر سایش دارند و از نظر ابعادی کمی پایدارتر هستند.

همچنین بخوانید  تفاوت های اصلی منبع کویل دار با منبع دوجداره + راهنمای خرید مستقیم از تولید کننده

به دلیل چگالی بسیار کم پلیمر قطعه تمام­شده، می‌تواند تا 50 درصد صرفه­جویی بیشتر در مقایسه با محصولات فلزی (فولاد و برنز) را داشته باشد. ضمن آنکه خواص مکانیکی پلی آمید 6 نزدیک به فلزات است. ورق‌های پلی آمید 6 با آسیاب­کردن، تراشکاری و… بسیار خوب پردازش می‌شوند. آنها غیر سمی و مقاوم در برابر حرارت هستند. می­توانید برای دریافت قیمت ورق و قیمت میلگرد پلی آمید، از شمس پلاستیک آزادی اقدام کنید.

مشخصات اصلی آنها عبارتند از:

  • مقاومت در برابر پیری در دماهای بالا و در دوره‌های طولانی.
  • استحکام بالا و سفتی بالا.
  • چقرمگی عملکردی حتی در دماهای پایین.
  • مقاومت ذاتی در اشتعال.
  • خواص دی الکتریک عالی.
  • مقاومت در برابر سایش خوب.
  • مقاومت شیمیایی برجسته.
  • مقاومت بالا در برابر بنزین شیمیایی، چربی یا مواد معطر.
  • مانع اکسیژن بالا.

ورق پلی آمید 12

یکی دیگر از انواع این محصولات، ورق پلی آمید 12 است. ورق‌های پلی آمید 12 دارای مقاومت سایش خوب و خواص لغزشی خوبی هستند. آنها چگالی بسیار کمی دارند. (1.02 گرم بر سانتی­متر مکعب). این محصول پلیمری بسیار بادوام است که می‌تواند بارهای استاتیکی و دینامیکی بالا را تحمل کند.

ویژگی متمایز صفحات پلی آمید 12، جذب آب کم است که به طور معمول ویژگی‌های مکانیکی، الکتریکی و حرارتی را کاهش می‌دهد. آنها نیز در مقایسه با پلی آمید 6 عملکرد حرارتی بهتری دارند. فقط این نوع از ورق پلی آمید می‌توانند بدون تغییر قابل توجهی در خواص مکانیکی در محیط مرطوب، از جمله در دماهای بالا، کار کنند. این خواص باعث شده است که خرید میلگرد پلی آمید مورد توجه باشد.

همچنین، به راحتی ماشین­کاری، چسب و حتی جوش­داده می‌شود. این پلیمر و همچنین تمامی پلی آمیدها در برابر مواد شیمیایی مختلف از جمله قرارگرفتن در معرض روغن، چربی، روغن و بنزین مقاومت خوبی دارد. نکته مهم این است که مدول الاستیسیته پلی آمید 12، دو تا سه برابر کمتر از مدول الاستیسیته سایر پلی آمیدها است که نشان دهنده “پلاستیسیته” بالا است.

پلی آمید 12 کاملاً تنش‌ها را جذب می‌کند، دارای مقاومت ضربه‌ای بالا از جمله بریدگی است. آنها در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند. پلی آمید 12 را می‌توان به صورت ورق و حتی میلگرد درآورد. این ورق­ها را می‌توان با اکستروژن تولید کرد، اما در صورت درخواست خاص، قابل تولید به روش ریخته‌گری است.

خرید ورق پلی اتیلن

خرید ورق پلی اتیلن

خرید ورق پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن یکی از محصولاتی است که از پلیمر پلی اتیلن ساخته شده است. این محصول در ساخت­وساز به عنوان کندکننده بخار، کفپوش و محافظ صفحه و حتی در سقف استفاده می‌شود. از ورق پلی اتیلن می‌توان برای درزگیری اتاق‌ها و پوشش مصالح ساختمانی کرد.  

همچنین بخوانید  اخذ اقامت آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

حتی اگر ورق‌های پلی اتیلن به دلیل سرعت تجزیه آهسته خود مورد توجه کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند، اما محصولی همه کاره است که در تمام جنبه‌های زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید ورق پلی اتیلن و خرید میلگرد پلی آمید با توجه به انواع مختلف این محصول در بازار انجام می‌شود.

چرا که شما می‌توانید انواع مختلفی از این محصول را با نام پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن با دانسیته پایین، پلی اتیلن سبک و حتی پلی اتیلن متوسط خریداری کنید.

ویژگی‌های ورق پلی اتیلن

پلی اتیلن تقریباً کاملاً ضدآب است، اگرچه اجازه می دهد تا اکسیژن، دی­اکسیدکربن و طعم­دهنده‌ها از آن عبور کنند. این نوع ورق می‌تواند شفاف، نیمه­شفاف یا مات باشد که آن را برای انواع عملکردها مفید می‌کند. ورق‌های پلی اتیلن معمولاً به صورت رول فروخته می‌شوند. توجه داشته باشید خرید میلگرد پلی آمید و ورق پلی اتیلن در شمس پلاستیک آزادی مناسب است.

اگرچه در برخی از موارد، می‌توان افزودنی­­های مختلفی برای تغییر عملکرد به آن اضافه کرد. به عنوان مثال آن را ضدحریق یا ضد الکتریسیته ساکن نمود که (مناسب استفاده بر روی بردهای مدار چاپی می شود. این محصول، ضخامت­های مختلفی دارد که بر حسب گیج یا میکرون (استاندارد متریک اروپایی) اندازه­گیری می‌شود.

هر چه گیج یا میکرون بالاتر باشد، ورق ضخیم‌تر است. ضخامت‌های مختلف بیشتر برای کاربردهای مختلف مناسب است. ورق پلی اتیلن سبک بسیار نازک (حدود 86 میکرون) است و اغلب به عنوان پوشش گرد و غبار یا برای محافظت در هنگام رنگ آمیزی یا اسپری استفاده می‌شود.

ورق پلی اتیلن متوسط حدود 125 میکرون است و برای محافظت عمومی و پوشاندن وسایل بزرگ مانند مبلمان مفید است. همچنین به عنوان محافظ کف هنگام رنگ­آمیزی و تزئین، برای بسته­بندی عمومی هنگام نگهداری یا جابجایی وسایل نیز خوب است.

ورق‌های سنگین حدود 250 میکرون است و در مواقعی که به حفاظت قوی‌تری نیاز است، معمولاً در کاربردهای ساختمانی یا صنعتی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد خرید میلگرد پلی آمید و همچنین خرید ورق پلی آمید صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد، ورق­های نایلون که معمولاً به عنوان ورق پلی آمید شناخته می‌شود، پلیمرهای نیمه­کریستالی با خواص مکانیکی بسیار خوب، چقرمگی فوق­العاده و لغزش عالی و خواص بسیار مفید هستند. ورق نایلون سخت و بسیار مقاوم در برابر بار است.

مجموعه شمش پلاستیک آزادی تولیدکننده انواع ورق و میلگرد پلی آمید، پلی اتیلن، زلامید، فایبرگلاس، اکریلیک، زلامید، پی وی سی، پلی پروپیلن و … است. برای خرید میلگرد پلی آمید و همچنین ورق پلی آمید و سفارش می‌توانید با ما تماس بگیرید.

همچنین بخوانید  هارد اکسترنال مناسب عکاسی چه ویژگی هایی دارد؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *