تبلیغات

تبلیغات

آموزش ادغام مخاطبین تکراری در گوشی های اندرویدی

How-to-merge-duplicate-contacts-in-Android-phones

اگرچه وجود مخاطبین تکراری در تلفن همراه مسئله چندان بزرگی نیست، اما وجود آن نیز می تواند تجربه ناخوشایندی را حین تماس با دوستان خود به همراه داشته باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که از تلفن هوشمند جدید استفاده می کنید، و به دلیل فرایند انتقال مخاطبین، تعدادی از آنها دارای ورودی های تماس تکراری می شوند.

خوشبختانه گوگل راه حلی را برای این موضوع ارائه داده است. به این صورت که برنامه مخاطبین از ویژگی Merge & Fix بهره می برد و به شما در شناسایی و تعمیر مخاطبین تکراری کمک می کند. اگر شما نیز به دنبال چنین ویژگی در تلفن های اندرویدی خود هستید، مطالعه این مقاله می تواند به شما در ادغام مخاطبین خود کمک کند.

ابزار Google Contacts را دانلود کنید

برای استفاده از ویژگی Merge & Fix، احتیاج به برنامه ای چون Google Contact دارید. اگر از تلفن هوشمندی مانند Google Pixle استفاده می کنید، این ابزار به صورت پیشفرض در دستگاه شما نصب شده است و شما اجازه می دهد بدون فرایند خاص دیگری از آن استفاده کنید.

نکته: اگرچه امروزه تقریبا تمامی تلفن های هوشمند اندرویدی از برنامه ای چون Google Contact برای مدیریت مخاطبین خود استفاده می کنند، اما این موضوع برای تمامی آنها صدق نمی کند. زیرا با توجه به استفاده از نسخه های متفاوت اندروید و رابط کاربری مختلف آنها ممکن است برنامه های مشابه دیگری را در این زمینه ارائه دهند.

با این حال، اگر ابزار Google Contact در تلفن هوشمند شما وجود ندارد، توصیه می کنیم آن را با استفاده از پلتفرم Google Play دانلود کرده و سپس به مطالعه این مقاله برای ادغام مخاطبین تکراری بپردازید.

ادغام مخاطبین تکراری با استفاده از برنامه Contact

ادغام مخاطبین در تلفن هوسمند اندرویدی

پس از دانلود و نصب برنامه Contact، اکنون می توانید با استفاده از مراحل زیر نحوه استفاده از آن برای ادغام مخاطبین تکراری خود را مطالعه کنید.

  • برنامه Contact را اجرا کرده و سپس مطمئن شوید که به حساب صحیح گوگل خود متصل شده اید. شما می توانید با فرایند نگاه کردن بر روی نمایه خود در گوشه سمت راست برنامه این موضوع را بررسی کنید. اگر از چندین اکانت بهره می برید، می توانید با ضربه زدن بر روی آن حساب اصلی خود را اضافه کنید.
  • در پایین صفحه به تب Fix and management بروید.
  • بر روی گزینه Merge & fix ضربه بزنید.
  • اگر دفترچه تلفن شما دارای مخاطبینی تکراری باشد، Merge & fix آنها را پیدا کرده و سپس در زیر مجموعه ای با نام Merge duplicates برجسته می کند. در غیر این صورت، به شما خواهد گفت که هیچ مخاطب تکراری در تلفن هوشمند شما وجود ندارد.
  • برای مشاهده همه پیشنهادات، بر روی گزینه Merge Duplicates ضربه بزنید.
  • اکنون برای پذیرش پیشنهاد می توانید گزینه Merge را انتخاب کنید. اگر چندین گزینه وجود دارد، می توانید تمامی آنها را مورد بررسی قرار داده و سپس بر روی گزینه Merge All ضربه بزنید.
  • یا اگر پیشنهادی را به عنوان گزینه نادرست تشخیص دادید، می توانید گزینه Dismiss را انتخاب کرده تا برای همیشه نادیده گرفته شود.
همچنین بخوانید  حالت USB Debugging را چگونه در اندروید فعال کنیم؟

چند ثانیه صبر کنید، تا فرایند ادغام مخاطبین به اتمام برسد. اکنون می توانید با مراجعه به تب Contact مخاطبین به روز شده خود را مرور کنید.

ادغام مخاطبین تکراری به صورت دستی

ادغام مخاطبین تکراری به صورت دستی

اگرچه ویژگی Merge & Fix در برنامه Contact به خوبی عمل می کند، اما شما همچنان می توانید مخاطبین تکراری خود را به صورت دستی نیز ادغام کنید. با این حال، استفاده از این روش در صورتی پیشنهاد می شود که شماره های تکراری خود را شناسایی کرده، و یا چندین مخاطب نیمه کامل داشته باشید

برای ادغام مخاطبین تکراری خود در اندروید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بر روی نماد سه نقطه در نوار جستجو ضربه بزنید و سپس از منوی زمینه گزینه Select را انتخاب کنید.
  • در ایست مخاطبین خود پیمایش کرده و سپس بر روی مخاطبینی که می خواهید ادغام شوند ضربه بزنید.
  • پس از انتخاب، مجددا بر روی نماد سه نقطه در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه Merge را انتخاب کنید.

لیست مخاطبین خود را از شلختگی نجات دهید

همانطور که مطالعه کردید، قابلیت Merge & Fix به شما امکان می دهد تا مخاطبین تکراری خود را ادغام کرده و از شلختگی لیست ارائه شده جلوگیری کنید. از این رو، اگر همواره با تعداد افراد زیادی در تماس هستید و شماره تماس های زیادی را در تلفن هوشمند خود ذخیره می کنید، از این روش برای جلوگیری از مخاطبین تکراری استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *