تبلیغات

تبلیغات

راهنمای تولید محتوا سایت + {سئو محتوا}

seo-mohtava

تولید محتوا سایت یکی از مهم ترین عناصر در راه‌اندازی سایت به شمار می رود؛ رعایت اصول سئو در تهیه محتوا می تواند نقش اساسی را در پیشی گرفتن از رقبا و دیده شدن در صفحات ابتدایی سرچ گوگل داشته باشد. برای سئو محتوا باید نخست کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را پیدا کرد و سپس برای سایت ساخت مناسب و مبتنی بر سئو ایجاد نمود و در نهایت محتوایی بدون کپی و ارزشمند در سایت قرار داد. در این مقاله راهنمای جامعی را در مورد تولید محتوا سایت و سئو محتوا ارائه می کنیم.

اهمیت تولید محتوا سایت و سئو آن

براساس آمارهای به دست آمده روزانه به طور میانگین دو میلیون محتوا توسط وردپرس منتشر می شود و سهم کاربران ایرانی از این تعداد محتوا انتشار 175500 محتوای جدید است. البته با احتساب محتواهای منتشر شده از سایر کانال هایی به جز وردپرس این آمار به طور حتم خیلی بیشتر خواهد بود. به احتمال زیاد تقریبا 80 درصد این محتواها در گوگل اینکس می شوند؛ در نتیجه مدیران سایت ها باید محتوایی به روز، یونیک و سئو شده تولید کنند تا بتوانند در کلمات کلیدی مهم در موتورهای جستجو رتبه بگیرند.

سئو محتوا چیست؟

 

محتوا سایت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همان سئو سایت است که باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود. زمانی که در تولید محتوا سایت به صورت دقیقی اصول سئو رعایت شود می تواند بازدید از سایت را افزایش دهد. در حال حاضر سئو (SEO) یک روش بازاریابی مهم و ضروری و یک صنعت رو به رشد به شمار می رود که افراد بسیاری در این زمینه متخصص شده اند و توانسته اند از این شغل کسب درآمد بالایی داشته باشند.

برای آموزش سئو محتوا باید ابتدا مهارت خوبی در انجام کارهای خلاقانه، تحلیلی و فنی کسب کنید. به عبارت ساده می توان گفت سئو انجام فعالیت هایی بر روی سایت و محتوای آن برای نمایش سایت در بین برترین سایت های فعال مرتبط به کسب و کار شما در فضای اینترنت برای افراد مناسب است. محتوای بهینه شده سایت علاوه بر مسائل فنی و برنامه نویسی نقش مهمی در رفع نیاز مخاطبان دارند.

تولید محتوا سایت عامل مهم برای رتبه بندی گوگل

یکی از موثرترین فاکتورها در رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو، محتوای آن ها است؛ در حالی که اکثر بازاریاب ها برای تولید محتوا مناسب دچار مشکل می شوند. برای دریافت رتبه در SERP یا صفحه نتایج گوگل باید محتوایی با ارزش تهیه نمایید و برای تولید هر محتوایی هدفی را دنبال کنید. برای مثال می توان برای تحقق اهداف زیر اقدام به تولید محتوا سایت کرد.

  • برای کسب رتبه در SERP (صفحه نتایج سرچ موتورهای جستجو)
  • برای به‌ دست ‌آوردن لینک از سایر سایت ها
  • برای آموزش به مخاطبان
  • برای به دست آوردن مشتریان احتمالی
همچنین بخوانید  سانیکس , ارزانترین روش خرید یوسی

مراحل تولید محتوا سایت

 

محتوا سایت

یکی از قسمت های مهم و کلیدی کسب و کارهای آنلاین فرآیند تولید و سئو محتوا است و برای بهره گیری بهتر از مهارت و تخصص تولید محتوا باید بتوان مخاطب هدف خود را شناسایی کرد. برای تولید محتوا سایت متناسب با مخاطب هدف باید مراحل زیر انجام شود.

مرحله اول – تعیین هدف از تولید محتوا

قبل از آغاز به کار تولید محتوا سایت باید مشخص کنید که این محتوا برای چه مخاطبانی مناسب است و هدف از تولید آن چیست؟ زمانی می توان محتوایی اثرگذار و خوب تولید کرد که به طور صحیح و دقیق مخاطبان شناسایی شده باشند. داشتن اهداف واضح و روشن در مسیر فرآیند تولید محتوا باعث می شود کاربران هدف به راحتی به سمت سایت و کسب و کار شما هدایت شوند.

مرحله دوم – مشخص کردن مخاطبین هدف

تمام محتواهایی که در سایت گذاشته می شود باید حول محور مخاطبان هدف تولید شوند و اصول سئو محتوا در آن ها رعایت شده باشد. برای جذب کاربران جدید می توان از ابزارهای تحلیلی مثل سایت الکسا استفاده کرد؛ از طریق اطلاعات و گزارش‌های دقیق این سایت می توان به موضوعات مورد علاقه کاربران پی برد و متوجه شد که فرآیند تولید محتوا چگونه باید باشد. برای جذب مخاطبان هدف باید دو نکته مهم را که در ادامه توضیح می دهیم در فرآیند تولید محتوا سایت مدنظر قرار داد.

نکته اول – میزان آشنایی خوانندگان با محتوای سایت

هنگام تولید محتوا باید شیوه خاصی را برای نوشتن انتخاب کنید که با نحوه بیان محتواهای سایت های رقیب تفاوت اساسی داشته باشد؛ در این صورت می توان کاربران و مخاطبان متخصص در زمینه کسب و کار خود را جذب سایت نمایید.

نکته دوم – پاسخ دهی به موقع به سوالات مخاطبان

نکته مهم دیگر برای مشخص کردن مخاطبان هدف با تولید محتوای جذاب، نگه داشتن کاربران قدیمی و جذب مخاطبین جدید است. یکی از کارهایی که می تواند مخاطبان بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند پاسخگویی به سوالات کاربران است که باید خیلی بهتر از رقبا به آن ها پاسخ داده شود.

مرحله سوم – مشخص کردن اجزای محتوا

در این مرحله از راهنمای تولید محتوا سایت توضیحاتی را در مورد اجزای داخلی محتوا ارائه می دهیم. در این گام باید اطمینان حاصل کرد که هر بخش از محتوای تولید شده براساس اصول سئو تولید و بهینه سازی شده تا بتواند در جهت پاسخگویی به سوال مخاطب و رفع نیاز او موثر باشد. در فرآیند تولید محتوا استاندارد و سئو محتوا اجزای مختلفی به شرح زیر وجود دارد که هر یک برای هدف خاصی در محتوا گذاشته می شوند.

  • عنوان یا تیتر مقاله
  • بدنه محتوا
  • مشخص کردن جزء به جزء محتوا
  • نتیجه ‌گیری
همچنین بخوانید  خرید VPN آی پی ثابت برای ترید و بایننس

مرحله چهارم – به روز رسانی مرتب محتوا

محتواهای تولید شده باید به صورت مداوم به روزرسانی شوند و با مطالب تازه ای تکمیل شوند؛ زیرا بعد از مدت زمانی محتواها قدیمی شده و برای کاربر مفید نخواهد بود. در صورتی که کاربر به تاریخ نوشته در سایت توجه کند به کهنه و قدیمی بودن محتوا پی برده و از سایت خارج می شود؛ بنابراین برای نگه داشتن کاربر در سایت باید همیشه محتواهای خود را به مطالب جدید به روزرسانی کنید.

مرحله پنجم – استفاده از کتاب ‌های الکترونیکی

بارگذاری کتاب های الکترونیکی در سایت برای دانلود می تواند تا سال ها سایت شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. این کتاب ها باید کم حجم و با تعداد صفحات کم و بین 0 تا 50 صفحه باشند تا کاربران در زمان اندکی بتوانند آن ها را دانلود و مطالعه کنند. همچنین برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد خود به مخاطب بدهید و از سرقت ادبی جلوگیری کنید می توانید تصویر لوگو وب سایت، لینک وب سایت و یا نام خود را در صفحه آغاز یا پایان آن درج نمایید.

مرحله ششم – بازبینی و اصلاح محتوا

در هنگام اتمام کار تولید محتوا سایت باید آن را از نظر سئو محتوا، نحوه نگارش و نوع املاء مورد بررسی قرار داد. با توجه به محتوایی که تولید می شود زمان بررسی و اصلاح متفاوت خواهد بود؛ ولی بازبینی و بازخوانی محتوا و اطمینان از بدون نقص بودن آن ارزش یک مرتبه مطالعه نوشته را دارد.

جمع بندی

بازاریابی محتوا از روش های معرفی کسب و کار و خدمات و محصولات به مشتریان و مخاطبان است؛ محتوا هنگامی می تواند اثربخش و ارزشمند باشد که طبق اصول سئو تولید شده باشد و در زمان مناسب به کاربران نمایش داده شود. برای اینکه محتوای سایت در معرض دید مخاطبان هدف قرار گیرد باید هنگامی که کاربر کلمه کلیدی مربوط به سایت خاصی را سرچ می کند گوگل محتوای آن سایت را به او نشان دهد. برای موفقیت در این کار باید با فرآیند تولید محتوا سایت و سئو محتوا به خوبی آشنا بود که در این مطلب راهنمای تولید محتوا سایت و سئو آن آورده شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *