تبلیغات

تبلیغات

تلویزیون سامسونگ چی خوبه بخریم؟

tv-samsung2

مقدمه

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم برقی هر خانه ای است. در میان یکی از با کیفیت ترین و پرطرفدارترین برندها، برند سامسونگ است. مدل‌های تلویزیون سامسونگ بسیار متنوع هستند و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. در این جا به بررسی بهترین تلویزیون‌های سامسونگ می‌پردازیم و ویژگی‌های مختلف آنها را بررسی می‌کنیم.

تلویزیون سامسونگ مدل QN90A QLED

تلویزیون سامسونگ

اولین تلویزیونی که به بررسی آن می‌پردازیم سامسونگ QN90A QLED است. این مدل یک تلویزیون LED است که کیفیت 4k را ارائه می‌کند. تکنولوژی استفاده شده در این تلویزیون به این صورت است که از ترکیب لایه کوانتومی با نور پس زمینه Mini LED استفاده می‌کند که باعث ایجاد گسترده و بسیار طبیعی از رنگ‌ها می‌شود. در واقع نقش نور پس زمینه Mini LED نشان دادن رنگ‌ها به صورت عمیق‌تر است. همچنین این مدل تلویزیون انتخاب خوبی برای گیمر هاست زیرا از نرخ نوسازی متغیر VRR و پهنای باند HDMI 2.1 بهره مند است. به لطف پنل 120 هرتزی زمان پاسخگویی آن بسیار سریع است که باعث حرکت نرم و تاخیر ورودی بسیار کم می‌شود. کنتراست طبیعی نیز آن را به انتخابی مناسب برای اتاق تاریک تبدیل می‌کند. یکی از ویژگی‌های که باعث قرار گیری این تلویزیون در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد طراحی ممتاز آن است که شامل صفحه بدون انحنا و با حاشیه‌های بسیار نازک است. قیمت تلویزیون سامسونگ مدل QN90A QLED حدود 1500 دلار است.

تلویزیون سامسونگ مدل Q70/Q70A QLED

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون سامسونگ مدل Q70/Q70A QLED یکی از بهترین مدل‌های این برند است. قیمت تلویزیون سامسونگ نسبت به ویژگی‌های آن بسیار باصرفه است. چنین امکاناتی معمولا در تلویزیون‌هایی با قیمت‌های بیشتر ارائه می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پهنای باند HDMI 2.1 ، پنل 120 هرتز و توانایی پشتیبانی نوسازی متغیر اشاره کرد. البته این تلویزیون فاقد ویژگی‌هایی همچون کاهش خودکار نور و زاویه دید فوق العاده است. سیستم عامل این تلویزیون تایزن است که از آن به عنوان پلتفرم هوشمند خود استفاده می‌کند. تلویزیون هوشمند سامسونگ مدل Q70/Q70A QLED از ویژگی VA نیز بهره مند است که باعث ارائه عملکرد عالی در اتاق‌های تاریک می‌شود. البته لازم به ذکر است که استفاده از پنل VA باعث می‌شود تا زاویه دید باریک شود و در نتیجه انتخاب خوبی برای پذیرایی‌ها و نشیمن‌های بزرگ نیست.

تلویزیون سامسونگ au8000

یکی دیگر از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ، مدل au8000 است. این مدل جز سری‌های کریستالی است. قیمت تلویزیون سامسونگ au8000 پایین‌تر از پرچمدارن سامسونگ عنوان شده است. این سری تلویزیون‌ها جز دسته میان رده به شمار می‌روند و از نظر کیفیت پایین‌تر از QLED رتبه بندی می‌شوند. با اینکه نمی‌توان این تلویزیون را معادل تلویزیون‌های گران قیمت سامسونگ دانست اما باز با این حال از بسیاری مدل‌های میان رده موجود در بازار کیفیت بهتر و امکانات بیشتری دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی زیبا و شیک و ضخامت بسیار کم در بخش بدنه اشاره کرد. همچنین استفاده از پایه‌های جدید و زیبای سامسونگ جلوه ای دوچندان به آن بخشیده است. همچنین تصاویر نیز با کیفیت 4k و با فناوری کریستال در کیفیت و وضوحی بسیار بالا نمایش داده می‌شوند. به دلیل استفاده از پنل VA در تلویزیون au8000 این تلویزیون هوشمند سامسونگ انتخاب مناسب برای تماشای تلویزیون در محیط‌های تاریک است. این تلویزیون چندان به گیمرها پیشنهاد نمی‌شود اما یک انتخاب بسیار عالی برای تماشای فیلم و برنامه‌های ورزشی است. به طور کلی تلویزیون سامسونگ au8000 یکی از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ است. این تلویزیون عملکردی همه جانبه را به شما می‌دهد. با اینکه یک تلویزیون با قابلیت‌های اختصاصی برای بازی ویدیوئی نیست اما همچنان حرکات نرمی را ارائه می‌کند. همچنین از سیستم عامل تایزن نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین تلویزیون ال جی 2022 مدل NANO96

جمع بندی

تلویزیون سامسونگ

در این مطلب از زومیت به بررسی پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ پرداختیم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کردیم. در هنگام خرید باید نیاز و بودجه خود را در نظر بگیرد و با توجه به این دو فاکتور نسبت به خرید اقدام کنید. همچنین آپدیت قیمت تلویزیون برندهای مختلف از جمله قیمت تلویزیون سامسونگ می‌توانید در سایت زومیت مشاهده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *