تبلیغات

تبلیغات

تلویزیون مینی ال ای دی (Mini LED) چیست و باید از Mini LED استفاده کنیم

What-Is-a-Mini-LED-TV

تلویزیون های مینی ال ای دی در حال عرضه به بازار هستند و قیمت مناسبی دارند . این فناوری جدید مناطق کم رنگ صفحه را برای تاریک و عمیق ترین نقاط ، کنتراست بهبود یافته ارائه می دهد ، بیاید بفهمیم مینی LED چیست ؟ (آموزش آپدیت کردن تلویزیون های اپل)

Mini LED یا مینی ای ای دی چیست؟

Mini LED یا مینی ای ای دی چیست؟

Mini LED یا مینی led فن آوری صفحه نمایش جدیدی است که نسبت به پنل های LCD که با LED منظم (دیودهای دارای تابش نور) روشن می شوند ، نسبت کنتراست بهبود یافته و نقاط تاریک عمیق را می دهد. همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، مینی LED ها نسبت به LED های معمولی بسیار کوچکتر هستند .

دیودهای کوچکتر از 0.2 میلی متر عموماً به عنوان مینی LED ها طبقه بندی می شوند. اینها برای روشن کردن یک پنل LCD معمولی ، دقیقاً مانند تلویزیون سنتی با LED-lit استفاده می شود. تفاوت اصلی در این است که مینی LED های بیشتری در مقایسه با تلویزیون های قدیمی تر وجود دارند.

در حالی که فن آوری مینی ال ای دی نمی تواند کاملاً مطابق با کیفیت تصویر یک صفحه نمایش OLED یا میکرو LED باشد ، مدل های مینی LED برای تولید بسیار ارزان تر هستند. هرچه پنل بزرگتر باشد ، پس انداز نیز بیشتر می شود. ساخت تلویزیون های بزرگ OLED هنوز مشکل و گران است.

مینی LED در تلویزیون های LED سنتی چگونه بهبود یافت ؟

اکثر مدل های مدرن تلویزیون LCD از LED برای نور پس زمینه استفاده می کنند. وقتی نقطه ای در صفحه پنل LCD سیاه یا تاریکی را نشان می دهد ، LED ها خاموش می شوند . فقط پانل LCD کار دارد تا بتواند چراغ LED را که در پشت آن تابیده است ، مسدود کند .

مینی LED در مقابل میکرو LED: تفاوت چیست؟

برای مقابله با این امر ، تولیدکنندگان تلویزیون به نور کم محلی روی آوردند . با کمرنگ شدن LED های خاص در پشت پنل LCD ، نقاط سیاه ها عمیق تر به نظر می رسند زیرا نور کمتری در تصویر دخالت می کند .

برای مقایسه ، مینی LED های سری 65Q825 8 TCL با اندازه متوسط ، تقریباً دارای 1000 منطقه کم نور محلی و ده ها هزار میکرو LED است. این امر باعث می شود نقاط تاریک عمیق تر و نقاط تاریک قطعه شه کمتر از آنجا که مناطق کم نور بسیار کوچکتر هستند و کنترل دانه ای به مراتب بیشتری روی تصویر ایجاد می کنند .

این باعث می شود فناوری Mini LED به فاصله قابل توجهی بین نمایشگرهای سنتی با چراغ LED و نمایشگرهای OLED یا میکرو LED در یک نقطه قیمت رقابتی تبدیل شود.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین مانیتور های LG در سال 2022

مینی LED در مقابل میکرو LED: تفاوت چیست؟

مینی LED در مقابل میکرو LED: تفاوت چیست؟

میکرو LED حتی از مینی LED ها نیز کوچکتر است و هر میکرو LED در یک پیکسل قرار می گیرد. سامسونگ که از مینی LED به لطف میکرو LED دور شده است ، در نمایشگرهای میکرو LED فعلی خود از سه LED کوچک در هر پیکسل استفاده می کند . این بدان معناست که می توان هر پیکسل را بصورت جداگانه روشن یا خاموش کرد و رنگی متفاوت را به پیکسل کنار آن نشان داد .

در نهایت ، این استاندارد را از نظر نسبت کنتراست و کنترل رنگ فراهم می کند. اشکال این است که نمایشگرهای میکرو LED هنوز هم بسیار گران قیمت هستند. یک تلویزیون میکرو LED با کیفیت 4K نیاز به 25 میلیون میکرو LED دارد ، و روند ساخت آن آسان نیست. این بدان معناست که فناوری به دلیل هزینه های مرتبط با تولید هنوز قابل استفاده نیست.

این ممکن است به زودی تغییر کند: موسسه تحقیقات بازار IHS Markit افت چشمگیر در هزینه تولید پانل های میکرو LED را پیش بینی می کند که باید منجر به حدود 15.5 میلیون نمایشگر سالانه تا سال 2026 شود (در مقایسه با فقط 1000 در سال 2019). این شماره فقط شامل تلویزیون بلکه تلفن های هوشمند ، پوشیدنی و سایر دستگاه ها نمی شود .

فناوری OLED (دیود تابش نور ارگانیک) یک فناوری نمایشگر مشابه با میکرو LED است به این دلیل که به هر پیکسل اجازه می دهد تا نور خود را منتشر کند. به همین دلیل است که نمایشگرهای OLED در حال حاضر عمیق ترین رنگ سیاه و دقیق ترین تضاد رنگ را در بازار مصرف کننده ارائه می دهند. آنها بسیار گران هستند ، اما قیمت تولید از زمان معرفی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

آیا تلویزیون های Mini LED برای خرید موجود است ؟

TCL اولین سازنده ای بود که تلویزیون های مینی LED را با مدل های 8 سری خود در اکتبر 2019 به بازار عرضه کرد. نمایشگر کوچکتر 65 ((65Q825) با قیمت 1999 دلار آغاز شد در حالی که مدل بزرگتر 75 ((75Q825) با قیمت 2999 دلار شروع به عرضه کرد . هر دو منحصرا از طریق بهترین خرید با تخفیف در دسترس هستند در CES 2020 ، TCL اعلام کرد که مینی ال ای دی نیز مدلهای 6 سری خود را آغاز خواهد کرد .

اگرچه مدل 65 اینج کوچکتر در مقایسه با نمایشگرهای OLED با اندازه نسبتاً مشابه ال جی ، صرفه جویی برق زیادی را ارائه نمی دهد ، مدل 75 اینچی با توجه به اینکه نمایشگرهای OLED بزرگ بسیار گران هستند ، ارزش بسیار خوبی را نشان می دهد .

همچنین بخوانید  صفحه نمایش LCD یا OLED : تفاوت LCD و OLED چیست ؟

به نظر می رسد TCL تنها شرکتی است که تاکنون نمایشگرهایی را با استفاده از این فناوری به بازار عرضه کرده است. تلویزیون های مینی LED جدید است ، بنابراین خرید در حال حاضر به طور خاص برای یک تلویزیون مینی LED سخت است . این امر با این واقعیت آشکار است که تلویزیونهای مینی LED در حال حاضر با خرید آنلاین ، برچسب های LED یا QLED معمولی را وارد بازار می کنند.

از کدام تکنولوژی تلویزیون Mini-LED ، OLED یا QLED بخریم ؟

کدام فناوری نمایشگر را انتخاب می کنید به چند عامل اصلی مانند قیمت ، اندازه صفحه ، روشنایی و کیفیت کلی تصویر تقسیم می شوند .

از کدام تکنولوژی تلویزیون Mini-LED ، OLED یا QLED بخریم ؟

اگر پول مسئله مهمی نباشد ، تلویزیون های میکرو LED انتخاب برتر هستند . آنها همه ی مزایای OLED را دارند ، با صفحه نمایشی روشن تر و هیچگونه حساسیت به سوختن صفحه نمایش ندارند. متأسفانه ، هیچ نمایشگر میکرو ال ای دی در حال حاضر برای فروش نیست و ممکن است هنوز یک سال دیگر عرضه شوند .

تلویزیون های OLED انتخاب منطقی بعدی است . هر پیکسل در یک نمایشگر OLED می تواند نور خود را تولید کند ، این یعنی تاریکی عمیق ، کنتراست دقیق و بدون اثری از “هاله” همانطور که در تلویزیون های LED کم نور سنتی دیده می شود . همچنین گران است ، اما قیمت ها همچنان در حال کاهش هستند. تلویزیون های OLED در اندازه های 55 ″ ، 65 ″ ، 77 ″ و 88 در دسترس هستند .

تلویزیون های مینی LED جایگزینی رقابتی برای OLED ارائه می دهد و برخی از مزایا را بدون هزینه مربوط به پنل های بزرگ به ارمغان می آورد. از آنجا که هر پیکسل رنگ خود را ایجاد نمی کند ، سیاه و عمیق و کنتراست دقیق با OLED کاملاً مطابقت ندارد ، اما نسبت به تلویزیون های LED های سنتی بسیار بهبود یافته اند . برای خرید تلویزیون های بزرگتر ، می توانید با انتخاب تلویزیون مینی LED ، مقدار زیادی صرفه جویی در هزینه کنید .

و سپس تلویزیون های QLED وجود دارد ، کلمه Q مخفف عبارت Quantum Dots است . در اصل ، این با نانوذرات کوچک نور در آن است که همچنین سعی در تقلید از فناوری OLED دارد . این کمتر از آنچه در مینی LED و OLED ممکن است نیست ، اما QLED قادر است تصویری روشن تر از OLED تولید کند . آنها همچنین نسبت به نمایشگرهای OLED بسیار ارزان هستند ، به خصوص برای صفحه های بزرگ ، زیرا تولید آنها بسیار آسان تر است .

همچنین بخوانید  بررسی تبلت تاشو جدید مایکروسافت سرفیس نئو ( Surface Neo )

سرانجام ، تلویزیون های LCD با روشنایی ال ای دی مستقیم وجود دارد که از ارزانترین تلویزیون های موجود در بازار هستند . ممکن است نور کم را نشان دهند ، اما اگر آماده باشید کمی بیشتر هزینه کنید ، پانل های LCD هنوز هم می توانند انتخاب مناسب باشند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *