تبلیغات

تبلیغات

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

canadamohajerat

کشور کانادا یکی از کشور های پیشرفته و دارای کیفیت بالای زندگی، اقتصاد پویا و قوی و سیستم آموزشی با کیفیت می باشد که سالانه متقاضیان بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند. به دلیل اینکه هر متقاضی هدف خاصی برای مهاجرت دارد، بنابراین ارزانترین راه مهاجرت به کانادا برای هر متقاضی متفاوت خواهد بود. از همین رو هر متقاضی باید با توجه به شرایط و اهدافی که دارد مناسب‌ترین راه برای مهاجرت ارزان به کانادا را انتخاب کند، چرا که تصمیم به مهاجرت تاثیر مستقیم بر روی آینده تحصیلی و کاری متقاضی داشته و به همین دلیل اهمیت زیادی دارد.

میزان دقیق هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت به عوامل مختلفی بستگی دارد که همیشه متغییر است. البته هریک از روش‌های مهاجرتی، ممکن است مزایا و معایبی را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا به همراه داشته باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، بهتر است ابتدا تمامی شرایط هریک از روش‌های مهاجرت به این کشور را مطالعه کنید و با توجه‌ به شرایط کاری و شغلی و توانایی‌های خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

 

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش های محبوب مهاجرت است که یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. در حال حاضر تحصیل در تمامی مقاطع برای دانشجویان و یا دانش آموزان خارجی در کانادا امکان پذیر می باشد. با تحصیل در کشور کانادا این امکان را خواهید داشت که بتوانید به راحتی، اقامت موقت خود را به دائم تبدیل کنید، اما نکته‌ای که باید در این میان در نظر داشته باشید، این است که با داشتن ویزای تحصیلی این کشور، می‌توانید اقامت همراهی خانواده را هم دریافت کنید.

برخورداری از مدرک زبان و داشتن مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی، مدرک تحصیلی، ارائه دعوتنامه یا نامه پذیرش از سوی دانشگاه های کانادا، تمکن مالی، ارائه گواهی سلامت پزشکی، ارائه فرم های پر شده مربوط به پذیرش از شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کانادا می باشد.

 در کشور کانادا علاوه بر مناسب بودن هزینه تحصیل، دانشجویان بین‌المللی با استفاده از بورسیه‌های متنوع تحصیلی می توانند هزینه های تحصیلی و زندگی خود را به کم ترین مقدار برسانند. بورسیه‌های تحصیلی در کشور کانادا بسیار متنوع است و دانشگاه ‌ها و شهر‌های مختلف با توجه به رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، امکانات و بورسیه‌های خوبی برای دانشجویان ارائه می‌دهند که به طور مفصل در این مقاله شرح خواهیم داد.

مهاجرت به کانادا

بورسیه های تحصیلی در کانادا

کشور کانادا یکی از پرطرفدار ترین مقاصد تحصیلی جهان برای دانشجویان بین‌المللی است، در سال‌های اخیر به ویژه از سوی کشورهای در حال توسعه تبدیل به گزینه اول برای تحصیل گردیده است. با وجود هزینه پایین تحصیل در این کشور نسبت به کشور های پیشرفته، کشور کانادا با اعطای بورسیه های تحصیلی متفاوت در مقاطع مختلف سعی در کاهش هزینه های متقاضیان تحصیل در این کشور را دارد.

همچنین بخوانید  آیا مهاجرت به سوئیس و آلمان عاقلانه است؟

این بورسیه‌ ها شامل کمک‌های بلاعوض مالی، کمک ‌هزینه تحصیلی و یا وام‌ های دانشجویی است. برخی از این بورسیه ‌ها تنها بخشی از هزینه ‌های تحصیل را پرداخت می‌کنند، اما برخی دیگر شامل هزینه کامل زندگی و تحصیل دانشجو می‌شود. بر این اساس اخذ ویزای تحصیلی، ارزان ترین روش مهاجرت به کانادا خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی علاوه بر دریافت بورسیه، در صورت تمایل و پیدا کردن کاری مناسب، می‌توانند در حین تحصیل، مجوز کار دانشجویی دریافت کنند. کارهای دانشجویی به صورت نیمه وقت و با تعیین حداکثر زمان کار در هفته خواهد بود.

به‌طور اجمالی به معرفی انواع بورسیه تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

 

انواع بورسیه تحصیلی

برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا این مورد مهم است که بدانید چه نقاط قوتی برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا دارید.

  • اسکولارشیپ (Scholarship)این نوع بورسیه با توجه به دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و کاری به افراد واجد شرایط اختصاص داده می‌شود، اسکولارشیپ یا شایسته محوری کمکی است که به دانشجویان ممتاز تعلق می‌گیرد و می‌تواند تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی و زندگی دانشجو را تامین کند.
  • بورسیه تحصیلی (Bursaries and Grants)برخلاف مورد قبل، ملاک اصلی برای دریافت این نوع بورسیه نیاز مالی دانشجو بوده و صلاحیت های علمی دانشجو مد نظر قرار نمی‌گیرد.
  • وام‌های دانشجویی (Loan)کمک‌هزینه‌ای است که با توجه به داشتن شرایطی با همان نرخ سود مشابه شهروندان کانادایی ، امکان دریافت آن وجود خواهد داشت، البته وام برخلاف بورسیه به بازپرداخت نیاز دارد.
  • فعالیت به عنوان دستیار استاد (Teaching Assistantمتقاضیان تحصیل در کانادا، در مقاطع دکتری و ارشد می‌توانند، در مقاطع پایین‌تر تدریس کنند و از این طریق درآمدی برای کمک به هزینه تحصیل در کانادا دریافت نمایند.
  • فعالیت به عنوان دستیار تحقیقاتی (Research Assistant) کسانی که سابقه فعالیت در کارهای تحقیقاتی را داشته باشند، می‌توانند در دانشگاه محل تحصیل به عنوان دستیار فعالیت کنند به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است، به‌همین دلیل بخش زیادی از نیاز خود به نیروی کار را از طریق مهاجران تامین می‌کند. کشور کانادا برای متقاضیانی که شرایط لازم را دارند گزینه بسیار مناسبی می‌تواند باشد، چرا که هزینه زیادی ندارد و یکی روش های ارزان مهاجرتی است.

مهم‌ترین مولفه برای مهاجرت کاری به هر کشوری نرخ بیکاری آن کشور است. کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، بیشتر فرصت‌های شغلی را در اختیار کارجویان بومی خود قرار می‌دهند. از همین رو شانس کارجویان خارجی بسیار پایین خواهد بود. کشور کانادا به دلیل داشتن فرصت‌های شغلی فراوان و سطح آموزشی بالا همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا بوده است. به عبارتی با داشتن هر شغل، تخصص و مهارتی می توان در این کشور با توجه به نیاز گسترده این کشور به نیروی کار صاحب حرفه شد.

همچنین بخوانید  ماژول فیبرنوری چیست؟

افراد متقاضی در این روش باید توجه داشته باشند که در این روش شرایطی مثل سن، وضعیت تاهل، مدرک تحصیلی و شغلی، مدرک زبان و گواهی سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند. مهاجرت کاری معمولا  جزء انتخاب کسانی است که سابقه کاری مناسب و قابل ارائه ای را داشته باشند. روش های دریافت ویزای کار کانادا انواع مختلفی دارد که متقاضی با توجه به مهارت و شرایط خود گزینه مناسب خود را انتخاب می کند.

 

پیشنهاد شغلی (Job Offer)  و دریافت ویزای کار

جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی مدرکی است که یک کار فرمای کانادایی آن را برای یک متقاضی خارجی واجد شرایط برای کار مورد نظر میفرستد.که شامل جزئیات کار مانند حقوق و مزایا و ساعت کاری و … می باشد.

LMIA به معنای بررسی تاثیر بازار کار می باشد به عبارتی مدرکی است که نشان می دهد تا چه اندازه شغل نیروی کار ماهر خارجی می تواند برای اقتصاد و بازار کار کانادا مفید و مثمر ثمر باشد. کارفرمایان کانادایی برای اثبات این که به یک نیروی کار خارجی ماهر برای شغل مورد نظر خود احتیاج دارند به دنبال تهیه LMIA می روند. درصورتی که نتیجه LMIA  مثبت باشد، سازمان کار و توسعه ی نیروی انسانی کانادا جاب آفر ارائه شده از طرف کارفرما را تایید می کند.

هنگامی که کارفرما سند LMIA را دریافت می کند، کارجو می تواند برای اخذ اجازه ی کار (Work Permit) ثبت نام کند و برای این منظور به مدارکی همچون نامه ی پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، یک نسخه ی کپی از سند LMIA و شماره ی LMIA نیازمند است.

 

اسکیل ورکر و دریافت ویزای کار

ویزای skilled worker کانادا یکی از ارزانترین روش های مهاجرت به کانادا و یک نوع ویزای تخصصی کارگران ماهر فدرال است که بر اساس توانایی نیروهای کار به منظور رفع کمبود کارگر متخصص در کانادا صادر می شود. کشور کانادا برای جذب نیروی ماهر و متخصص از سراسر جهان، برنامه اسکیل ورکر را ارائه داده است. اگر تجربه و تخصص کافی در زمینه ی شغلی خود دارید و فکر می کنید که جز افراد ماهر زمینه ی شغلی خود به حساب می آیید می توانید برای اسکیل ورکر کانادا اقدام نمایید. بهتر است قبل از هر اقدامی جهت دریافت ویزای کاری کانادا، به بررسی دقیق نرخ بیکاری در کشور کانادا بپردازید.

 برنامه اسکیل ورکر کانادا یک سیستم امتیاز بندی می باشد که متقاضی متناسب با شرایط خود مثل سن، تحصیلات، سطح زبان و تجربه کاری، امتیاز کسب می کند و در صورتی که به امتیاز مورد نظر دست یابد، می تواند اقامت کانادا را اخذ نماید.

همچنین بخوانید  نقشه راه صفر تا صد آموزش شبکه های کامپیوتری در قالب 10 گام ساده

داشتن سابقه ی کاری مفید و مرتبط، داشتن مهارت زبانی خوب، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط ارزیابی شده توسط دولت کانادا، تجربه و سابقه کاری، تمکن مالی و گواهی سلامت از شرایط و الزامات پذیرش در برنامه اسکیل ورکر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت https://dornamigration.com/fa

مراجعه کنید

ادرس: نیاوران، اطلس مال، طبقه A۸ واحد ۱۱

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9 تا 17
پنجشنبه 9 تا 13

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *