تبلیغات

تبلیغات

بهترین روش‌های تبلیغات در سوشال مدیاها

social-media

اگر کمی به چیزهایی که می‌بینید، می‌شنوید و می‌خوانید فکر کنید، متوجه می‌شوید که درصد عظیمی از این اطلاعات ورودی، تبلیغات هستند. گاهی این تبلیغ‌ها به‌صورت مستقیم انجام می‌شوند و گاهی طوری هستند که شما متوجه تبلیغ‌بودن آن نمی شوید.

 

اگر کمی به گذشته نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تبلیغات تاریخچۀ بسیار طولانی و جالبی دارند و سوشال مدیاها به‌نوعی در در دنیای تبلیغات، انقلاب به‌پا کرده‌اند. سوشال مدیاها بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات به‌شمار می‌روند و استفاده از آن می‌تواند کسب‌و‌کار شما را دگرگون کند.

نکتۀ مهم اینجاست که برخی افراد تصور می‌کنند برای انجام تبلیغ در سوشال مدیاها باید هزینه بسیاری کرد؛ اما این باور کمی اشتباه است. اگرچه با سرمایه‌گذاری در این نوع تبلیغ می‌توان نتایج خوبی به‌دست آورد اما روش‌های دیگری نیز هستند که با کمک آن‌ها می‌توان به‌طور رایگان در سوشال مدیاها تبلیغ انجام داد.

مطالب مرتبط: هزینه تبلیغات کلیکی

در ادامۀ این نوشته، دلیل اهمیت تبلیغ در سوشال مدیاها را توضیح داده و بهترین روشهای آن را ذکر خواهیم کرد. همچنین نکات مهمی را در این زمینه خواهیم گفت که لازم است پیش از انجام تبلیغ در سوشال مدیاها آن را بدانید.

چرا تبلیغات در سوشال مدیاها اهمیت دارد؟

پیش از انجام تبلیغات در سوشال مدیاها بهتر است بدانیم که چرا این کانال تبلیغاتی نسبت به سایر کانال ها برتری دارد. برخی از علل اهمیت تبلیغ در سوشال مدیاها عبارت‌اند از:

تعداد بالای مخاطبان

تعداد مخاطبان سوشال مدیا، فراتر از حد تصور ما هستند. اگر شما بخواهید تبلیغی در تلوزیون انجام دهید، باید هزینۀ گزافی را پرداخت کرده و به مخاطبان محدود آن هم قناعت کنید. اما تبلیغ در سوشال مدیا نه‌تنها از نظر قیمت تبلیغ به صرفه‌تر است، بلکه مشاهده‌کنندگان بیشتری نیز از سراسر دنیا دارد.

 به‌همین دلیل میزان جذب مخاطبان جدید در تبلیغات سوشال مدیا بسیار بیشتر از سایر کانال هاست.

ورود کم‌هزینه به این حوزه

برای ورود به سوشال مدیاها نیازی نیست تا هزینه‌ای بپردازید. به‌کمک یک ایمیل یا شماره‌تلفن می‌توان به این دنیای هیجان‌انگیز وارد شد. بسیاری از کانال های تبلیغاتی این مزیت را ندارند و ورود به آن‌ها فقط با پرداخت هزینه‌های بسیار یا داشتن ارتباطات انجام می‌گیرد.

درک بهتر سلیقۀ مخاطب

تبلیغات در سوشال مدیا این امکان را به شما می‌دهد که آزمون وخطا کرده و سلیقۀ مخاطب خود را بهتر بشناسید. همچنین آمار قابل مشاهده توسط برخی از سوشال مدیاها، دید بهتری نسبت به تبلیغ انجام‌شده به شما داده و تحلیل آن را راحت‌تر خواهند کرد. این درحالی است که کانال‌های دیگر تبلیغات این امکان را ندارند و اگر تبلیغ درستی انجام نشود، جبران آن سخت خواهد بود.

همچنین بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی در عصر جدید

تنوع بالا در انتخاب نوع تبلیغ

بسیاری از کانال‌های تبلیغاتی فقط یک نوع مدیا را تبلیغ می‌کنند. مثلا فقط تبلیغات متنی یا تصویری ارائه کرده و به مخاطب نشان می‌دهند. اما سوشال مدیاها تنوع بالایی در این زمینه دارند و هرگونه مدیا را تبلیغ می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به هدف تبلیغ خود، مناسب‌ترین و تأثیرگذارترین مدیا را انتخاب کرده و با آن تبلیغ انجام دهید.

4 روش تأثیرگذار برای تبلیغ در سوشال مدیاها

همانطور که گفتیم، روش های بسیار متنوعی برای تبلیغ در سوشال مدیاها وجود دارد. در ادامه 4 مورد از بهترین روش‌ها را معرفی خواهیم کرد:

تبلیغات در سوشال مدیاها

 

استفاده از تبلیغات گوگلی

تبلیغات گوگلی یکی از بهترین و مؤثرترین تبلیغ‌هاست که می‌تواند بسیاری از کسب‌و‌کارها را پر رونق کند. این تبلیغات در اولین لینک گوگل به مخاطبان نشان‌داده می‌شود و تأثیر بسیار زیادی بر جلب توجه مخاطب دارد. نکتۀ مهم این است که بتوان پس از ورود مخاطب به سایت از طریق تبلیغات گوگلی، او را تبدیل به مشتری کرد.

برای انجام این کار لازم است محتوای خوب و قانع‌کننده‌ای تولید کنید که مخاطب را مجذوب کرده و جواب سؤال یا دغدغۀ او را بدهد.

استفاده از تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی نیز یکی از راه‌های رسیدن به سعادت در زمینۀ تبلیغات است. پیش از هرچیز باید توضیح دهیم که تبلیغات ویدیویی چیست؟

در این نوع تبلیغات، محتوای اصلی ما برای ارائه به مخاطب، ویدئو است. این ویدئو می‌تواند توضیحی دربارۀ محصول شما باشد یا این‌که مخاطب را برای خرید یا استفاده از خدمات قانع کند. تبلیغات ویدئویی به دلیل جذابیت‌های بصری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و جذب مشتری بسیار بالایی دارد.

نکتۀ مهم در انجام این نوع تبلیغ، خلاقانه‌بودن و جذاب‌بودن محتوای ویدئویی تولیدشده است.

انجام تبلیغ در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام

انجام تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی نیز یکی از بهترین روش‌های تبلیغ است. در این میان، اینستاگرام و توییتر جایگاه ویژه‌ای در زمینۀ تبلیغات دارند. گاهی اوقات، تبلیغات در این شبکه‌های اجتماعی رایگان بوده و فقط به کمی خلاقیت نیاز دارد. برای مثال استفاده از هشتگ‌ های اینستاگرام، یکی از راه‌های رایگانی است که می‌توان با آن تبلیغات انجام داد.

برای استفادۀ درست از هشتگ‌ها بهتر است هشتگ‌های پرطرفدار را پیدا کرده و آن‌ها را متناسب با موضوع محتوای خود به‌کارببریم.

استفاده از تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغ هستند که بسیار محبوب بوده و بازدهی بالایی دارد. هزینۀ تبلیغات کلیکی به میزان کلیکهای مخاطبان ما بر روی صفحۀ تبلیغ بستگی دارد.

همچنین بخوانید  طراحی سایت فروشگاهی وردپرس با کدنویسی!

برای مثال روی یک سایت، تبلیغ تصویری یا لینکی از صفحۀ شما گذاشته می‌شود. به‌ازاء هر مخاطبی که روی آن لینک کلیک کند، لازم است که شما هزینه‌ای به صاحب آن سایت پرداخت کنید.

چطور باید بهترین روش تبلیغ را برای کسب‌و‌کار خود پیدا کنیم؟

اگرچه تنوع در انتخاب نوع تبلیغات بالاست، اما باید توجه داشته باشید که هر تبلیغی را بهر کاری ساختند! برای مثال محصول یک برند برای توضیح بهتر نیاز به تبلیغات ویدئویی دارد. حالا اگر برای این کسب‌و‌کار تبلیغات گوگلی تجویز شود، بازخورد بسیار پایینی از آن تبلیغ نصیب او خواهد شد. این درحالی است که تبلیغات گوگلی برای یک کسب‌و‌کار دیگر از نان شب واجب‌تر است.

نکتۀ مهم این است که باید هدف خود را از تبلیغ مشخص کنید. این کار تا حد زیادی می‌تواند بهترین روش تبلیغ را برای شما مشخص کند. همچنین باید به نوع محصول یا خدمات خود توجه داشته و تبلیغی را انتخاب کنید که با آن همخوانی بیشتری دارد.

جمع‌بندی

تبلیغات در سوشال مدیا دارای روشهای بسیار متنوعی است که برای نتیجه‌گیری بیشتر، باید شناخت کاملی از آن‌ها داشته باشید. از بهترین روش‌های تبلیغات در سوشال مدیاها می‌توان به تبلیغات گوگلی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و تبلیغات ویدئویی اشاره کرد. هرکدام از این روش‌ها، خصوصیات منحصر بهفرد خود را دارند که اگر به درستی انتخاب شوند، نتایج درخشانی در پیش خواهند داشت.

برای انتخاب بهترین روش تبلیغ در سوشال مدیاها باید به هدف تبلیغ و نوع محصول خود توجه کنید. البته باید بدانید که انتخاب روش تبلیغ کار آسانی نبوده و تنها از عهدۀ کارشناسان باتجربه در این حوزه برمی‌آید. تیم صباویژن، بهترین روش‌های تبلیغ را  به کسب‌و‌کارها معرفی کرده و بهترین خدمات در این زمینه را به برندها ارائه می‌کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *