تبلیغات

تبلیغات

با عسل طعم شیرین ثروت را چشیدم

asal-katira2

با توجه به این ‌که عسل این ماده فوق ‌العاده از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ‌ای در نزد مردم داشته است و همیشه در سبد خرید مردم و وجود دارد گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد یک کسب ‌و کار می ‌باشد من نیز از این فرصت استفاده کردم و فعالیت خود را در حوزه شیرین عسل شروع کردم و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن شیرینی ثروت را با این محصول ویژه چشیدم از شما دعوت می‌ کنم تا با انواع عسل آشنا شوید. 

عسل کتیرا

قیمت عسل کتیرا به عوامل مختلفی از جمله نوع بسته بندی، حجم محصول و برند تولیدی آن بستگی دارد. عسل کتیرا محصولی از منطقه گلیل می باشد، این منطقه در استان خراسان شمالی و در ۷۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان و در حدود نوار مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد. گلیل یکی از مناطق محافظت شده ایران است که بدلیل جلوگیری از چرای دام و دیگر بهره برداری ها دارای محیطی دست نخورده، بکر و دارای تنوع پوشش گیاهی می باشد. از خواص مهم آن می توان به درمان بیماری های معده و گوارش در سریع ترین زمان ممکن اشاره کرد. رنگ این نوع عسل کهربایی روشن می باشد.

عسل طعم شیرین

عسل وحشی

از آنجایی که عسل وحشی در دل طبیعت تهیه می شود و کمیاب است قیمت عسل وحشی نسبت به سایر انواع عسل گرانتر می باشد. زنبورعسل هایی که عسل وحشی را تولید می کنند، ریز هستند و با زنبورهای پرورشی تفاوت دارند. این زنبورها در بلندای درختان، شکاف صخره ها در کوهستان ها کلنی می سازند و در قرآن کریم صراحتاً به این عسل اشاره شده است. عسل وحشی خواص تمامی گیاهان کمیاب را دارد و برای بهبود بسیاری از بیماری ها مناسب می باشد. همچنین مصرف آن برای ورزشکاران و سایر افراد توصیه می شود. رنگ این عسل سیاه و زرد_سفید و قهوه ای می باشد.

عسل طعم شیرین

عسل صادراتی

 در ارتباط با قیمت عسل صادراتی می توان گفت با توجه به اینکه عسلی که برای صادرات انتخاب می شود دارای بهترین کیفیت و مرغوبیت می باشد طبیعتا نرخ بالاتری نسبت به سایر عسلها دارد. لازم به ذکر است که عسل تازه استخراج شده مایع چسبناکی است که میزان چسبندگی آن به مواد موجود و میزان آب موجود در آن مرتبط می باشد. این هم از باورهای غلطی است که عسل رقیق بد است؛ عسل غلیظ خوب است باید اصلاح شود. رقیق یا غلیظ بودن عسل بستگی به دو عامل دارد. اول: بستگی به میزان آبی است که در عسل وجود دارد. دوم: درجه حرارت محیطی که عسل در آن قرار دارد. همچنین در تابستان عسل کمتر کِش می آید و در زمستان بیشتر کش می آید. علت این است که بر اثر حرارت عسل شُل می شود و بر اثر برودت خودش را جمع می کند.

همچنین بخوانید  جاده ای را انتخاب کنید که پایانی نداشته باشد

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *