تبلیغات

تبلیغات

روش های کسب کاردانو چگونه است؟

cardano

چند وقتی است که توجه‌ها به سمت بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات سهام (Proof of Stake) کشیده شده است. اگر اخبار کریپتو را از نزدیک دنبال کرده باشید، حتماً اسم ارز دیجیتال کاردانو به گوشتان خورده است. بلاک چین کاردانو در مدت کوتاهی به بلاک چینی با سریع‌ترین رشد بین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. از زمان راه اندازی آن در سال 2015، ارز دیجیتال کاردانو راه درازی را طی کرد تا در بین ده دارایی برتر ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، جایگاهی پیدا کند. رشد سرسام آور بلاک چین کاردانو با سرعت باورنکردنی، ایده‌های جالبی ارائه می‌دهد که باعث شده با اتریوم در رقابت باشد. در این مطلب درباره کاردانو و فناوری زیربنایی آن بیشتر می‌خوانید تا دلیل محبوبیت این بلاک چین را در دنیای ارزهای دیجیتال متوجه شوید.

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

ارز ADA سکه بومی کاردانو است. این ارز به افتخار آدا لاولیس (Ada Lovelace)، ریاضیدان قرن نوزدهمی که به عنوان اولین برنامه‌نویس کامپیوتر شناخته می‌شود، نامگذاری شده است. مردم از ارزهای ADA برای پرداخت هزینه تراکنش برای استفاده از پلتفرم استفاده می‌کنند. همچنین به عنوان پاداش برای اجرای سیستم اثبات سهام توسط سرمایه‌گذاران به آن‌ها داده می‌شود.

تاریخچه شبکه کاردانو

سال 2017 کاردانو توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران اصلی اتریوم تاسیس شد و به دنبال آن ارز ADA نیز راه اندازی شد. توسعه پلتفرم کاردانو در سال 2015 آغاز شده بود. هاسکینسون چشم‌اندازی برای رسیدگی به سه چالش مهم پیش روی همه شبکه‌های بلاک چین داشت: مقیاس‌پذیری، قابلیت همکاری و پایداری. هاسکینسون پس از اختلاف با بنیانگذاران اتریوم، از جمله ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، اتریوم را ترک کرد. در حالی که بوترین می‌خواست توسعه اتریوم فقط غیرانتفاعی باشد، هاسکینسون می‌خواست یک نهاد انتفاعی، توسعه اتریوم را انجام دهد. در نتیجه اختلافات، هاسکینسون اتریوم را ترک کرد و شرکت انتفاعی Internet Online Hong Kong مخفف (IOHK) را در سال 2014 تشکیل داد. او از سال 2015 به عنوان رئیس IOHK توسعه کاردانو را رهبری کرد.

سه بازیگر اصلی، مسئولیت توسعه بیشتر پروتکل و اکوسیستم کاردانو را بر عهده گرفته‌اند:

  • IOHK، یک سازمان انتفاعی با تمرکز اصلی بر روی توسعه پلتفرم.
  • بنیاد کاردانو، یک سازمان غیرانتفاعی که مسئول ترویج، حفاظت و استانداردسازی پروتکل کاردانو است.
  • Emurgo، یک شرکت فناوری جهانی که با پذیرش تجاری پروتکل کاردانو سر و کار دارد و ادغام با شرکت‌های مختلف را تسهیل می‌کند.

معماری بلاک چین کاردانو

بلاک چین کاردانو شامل دو جزء اصلی است. لایه تسویه کاردانو (CSL) لایه محاسباتی کاردانو (CCL)

  • لایه تسویه کاردانو: برای پیگیری تمام واحدهای ADA در پروتکل کاردانو استفاده می‌شود و به افراد توانایی ارسال و دریافت ارزهای ADA می‌دهد.
  • لایه محاسباتی کاردانو: مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که در هسته محاسبات بلاک چین قرار دارند. CCL به اجرای قراردادهای هوشمند کمک می‌کند و برای فعال کردن عملکردهای پیشرفته در بلاک چین کاردانو استفاده می‌شود.
همچنین بخوانید  چرا برای کسب و کار خود به یک طراحی سایت عالی نیاز دارید؟

روش کار بلاک چین کاردانو

قلب هر بلاک چین الگوریتمی است که برای ایجاد بلاک‌ها و اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌شود. الگوریتم کاردانو Ouroboros است که از پروتکل اثبات سهام (PoS) برای تولید بلاک‌ها استفاده می‌کند. اثبات سهام برخلاف مکانیسم اثبات کار (PoW) که رمزارزهایی مثل بیت کوین را پشتیبانی می‌کند، مبتنی بر حل مسائل ریاضی با استفاده از قدرت محاسباتی نیست.

اثبات سهام به گونه‌ای عمل می‌کند که کاربران ارز دیجیتال یا به اصطلاح سهام خود را برای اعتبارسنجی تراکنش‌هایی که در بلاک چین انجام می‌شوند، تعهد می‌کنند. در مورد کاردانو، این نیاز به قفل کردن ارز دیجیتال ADA در استخر سهام (Pool of stake) دارد که به ایمن کردن بلاک‌ چین کاردانو کمک می‌کند. تلاش برای دستکاری شبکه با اطلاعات نادرست باعث می‌شود پولی را که برای معامله ADA باز کرده‌اید را از دست بدهید.

کسب کاردانو

کاربرد ارز کاردانو

مقیاس‌پذیری یکی از دغدغه‌های هر شبکه‌ای است که سعی دارد آن را افزایش دهد. ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم به همین دلیل نمی‌توانند برای تراکنش‌های بین‌المللی استفاده شوند. اینجاست که حرف از برتری کاردانو به میان می‌آید. کاربران این شبکه به راحتی قادرند به سرعت و با حداقل کارمزد، تراکنش‌های بین‌المللی انجام دهند. یک کاربرد دیگر کاردانو تنظیم قراردادهای هوشمند توسط نهادها و حتی دولت‌هاست.

راه‌های کسب ارز کاردانو

از ارز ADA می‌توانید مثل هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید. یکی از آسان‌ترین روش‌ها خرید کاردانو از پلتفرم‌های معاملاتی خارجی و داخلی است. گرچه توجه داشته باشید که بعضی صرافی‌های خارجی برای استفاده کاربران ایرانی دارای محدودیت هستند. همچنین می‌توان ارز ADA را برای اعتبارسنجی در بلاک چین قفل کرد و توکن‌های بیشتری کسب کرد. اگر به دنبال صرافی داخلی می‌گردید که در محیطی ایمن به خرید و فروش کاردانو بپردازید، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو صرافی والکس است.

ذخیره‌سازی کاردانو

پس از خرید کاردانو برای ذخیره‌سازی طولانی مدت این ارز باید به کیف پولی که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید. کیف‌ پول‌هایی که از ADA پشتیبانی می‌کنند محدود هستند. دو کیف پول رسمی کاردانو عبارتند از کیف پول Daedalus و کیف پول Yoroi. هر دو کیف پول به کاربران این امکان را می‌دهند که از طریق اثبات سهام توکن کاردانوی بیشتر کسب کنند.

کاردانو ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

حامیان کاردانو معتقدند که به لطف سیستم نوآورانه و سازگار با محیط زیست (به دلیل پشتیبانی از مکانیسم اثبات سهام)، می‌تواند به یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو تبدیل شود. اما سرمایه‌گذاری در این رمزارز نیز مثل باقی ارزها خطرات خودش را دارد. اگر در مورد سرمایه‌گذاری ارز ADA را تردید دارید، با آن مثل هر ارز دیجیتال دیگری رفتار کنید. برای شروع در سرمایه‌گذاری‌های کوچک مشارکت کنید که اگر با شکست روبرو شدید، ضرر آنچنانی نکرده باشید. به خاطر داشته باشید که یک شبه نمی‌توانید به سود کلان برسید.

همچنین بخوانید  کارتن بسته بندی؛ انواع و کاربرد آن

برای خرید و فروش کاردانو و همچنین مشاهده قیمت کاردانو می‌توانید به والکس مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *