تبلیغات

تبلیغات

با ورود به حوزه کود موفقیت خود را رقم زدم

koodorganik2

زمانی که تجارت خود را در زمینه کود شروع کردم خیلی از افرادی که اطراف من بودند ناامیدانه به فعالیت من نگاه میکردند اما پس از گذشت یک ماه و فروش اینترنتی که داشتم صاحب موفقیت بزرگی شدم که موقعیت مالی زندگی مرا تغییر داد.

کود ارگانیک جنگل

کود ارگانیک جنگل برخلاف دیگر کود های شیمیایی، حاوی مواد آلی و منبع ارگانیکی مانند گیاهان یا منابع حیوانی می باشد، به همین دلیل در عصر حاضر در حرفه های کشاورزی و باغداری استفاده از انواع کود های ارگانیک توصیه می گردد، کود های ارگانیک به آرامی و با اثر گذاشتن عوامل جانبی مانند موجودات زنده و فرآیند های بیولوژیکی قابل تجزیه هستند و به گیاهان و محصولات کشاورزی این فرصت را می‌ دهند تا ریز مغذی های مورد نیاز خود را به صورت کاملا طبیعی دریافت نمایند.

کود های ارگانیک سازگاری لازم با محیط زیست را دارند به همین دلیل در کشاورزی ارگانیک و سالم جزوه ایده آل ترین محصولاتی هستند که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرند، کود ارگان هاییک برای باروری طبیعی خاک های کشاورزی، گزینه ایده آلی می باشد و به راحتی می تواند در این امر مورد استفاده قرار گیرند.

به همین دلیل برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست از این استخوان ها به عنوان یک کود محرک در تحریک گلدهی و رشد ریشه های قوی استفاده می‌ شود.

کود ارگانیک

کود مرغی گرانوله

ود دهی با کود مرغی گرانوله به علاوه کود هیومیک اسید، بهتر است که بعد از گلدهی، یعنی در زمانی که درخت تبدیل به میوه انجام می شود، عمل کوددهی اگر به صورت مکرر ادامه یابد باعث به وجود آمدن میوه های بیشتر و افزایش سایز میوه رنگ میوه می شود.

معضلی که اکثر کشاورزان و باغداران در فصل اردیبهشت با آن روبرو می شوند این بوده که: آمار بسیار بالایی از دست رفتن شکوفه میوه را تجربه می کنند.

دلیل این است که درخت به اندازه کافی قدرت نگهداری شکوفه ها را ندارد و اما این موضوع با کود دهی صحیح و به موقع قابل حل است.

انواع کود مرغی پلیت و مایع به دلیل قدرت زیادی که به درخت می دهند مقاومت گیاهان بسیار افزایش پیدا می کند و در زمان اردیبهشت که نوسانات دمایی، تگرگ، سرما، یخ زدگی، و تنش های محیطی به وجود می آیند از خود در مقابل ریزش گل مقاومت نشان داده و شکوفه های بیشتری را نگهداری می کنند در مرحله بعد هم تبدیل شکوفه به میوه در بیشترین حد خود اتفاق می افتد.

همچنین بخوانید  مارگارت تاچر سیاستمدار محافظه کار و بانوی آهنین بریتانیا

کود ارگانیک

کود خانگی

کود خانگی در واقع سلامت گیاه فلفل را از طریق غنی کردن خاک از عناصری که نیاز دارد تضمین می کند سلامت گیاه نشان دهنده سلامت محصول به دست آمده از آن است در نهایت می توان نتیجه گرفت که انتخاب صحیح کود در جهت پرورش فلفل بسیار اهمیت دارد.

به غیر از هیدروژن، اکسیژن و کربن که گیاه فلفل آنها را از هوا و آب دریافت می کند این گیاه به ۱۴ عنصر دیگر نیز نیاز دارد که برای رشد و پرورش آن یا ضروری هستند یا برای رشد آن مفید می باشند این عناصر از طریق کود به گیاه می رسند برخی از این عناصر فسفر، نیتروژن، پتاسیم، مس، آهن، زینک و منیزیم هستند.

به طور کلی یکی از بهترین انتخابها برای کود دهی گیاه فلفل استفاده از کود متعادل می باشد کود متعادل نسبتهای مساوی از هر یک از عناصر مورد نیاز فلفل را دارا می باشد در بسیاری از موارد خاک به اندازه کافی و مورد نیاز فسفر دارد در این صورت کود بدون فسفر یا با فسفر کم تهیه کنید از طرفی نیتروژن یکی از تاثیرگذار ترین عناصر برای رشد فلفل می باشد پس حتما مطمئن شوید که کود مورد نظر نیتروژن را به مقدار کافی در خود داشته باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *