تبلیغات

تبلیغات

باغ از پدر هنر از مادر و درآمد میلیاردی از من

arad-khiar2

پدرم باغ کوچکی داشت و در آن فقط درخت خیار داشت. مادرم خانه دار بود. به ذهنم زد که به مادرم پیشنهاد تولید خیارشور بدهم و فروشش را به عهده بگیرم. کمی نگذشت که فروش بالا موجب رونق کارمان شد و توانستیم آنرا گسترش دهیم. امروز ده ها ده ها نیرو در کنار ما مشغول سودآوری در این حوزه هستند.

خیار درختی

به طور کلی در داخل بازار انواع خیار مثل خیار درختی جزء میوه های ارزان قیمت می باشد که همه به راحتی می توانند آنرا خریداری نمایند.

نکته جالب اینکه در یکی از شهرهای ایران خیار را همانند کدو تنبل و بادمجان پوست می کنند و در روغن سرخ می‌ نمایند و از آن برای تهیه یک نوع خورشت استفاده می ‌کنند. خیار به دلیل اینکه کالری بسیار کمی دارد و در مقابل از میزان فیبر خیلی بالایی برخوردار است برای افرادی که دارای رژیم می ‌باشند.

بسیار مناسب است چرا که حجم معده آنها را به ‌خوبی پر می ‌کند و در آنها احساس سیری ایجاد می‌ کند. علاوه ‌بر آن خیار دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است و دارای انواع ویتامینهای ث و کا و مواد معدنی ای مانند پتاسیم و منیزیم و همچنین منگنز می ‌باشد.

خیار درختی

خیارشور دبه ای

خیارشورهای سنتی (تخمیری) به صورت دبه بسته بندی می شود که خیارشور دبه ای گفته می شود و خیارشور صنعتی بیشتر در حلب و شیشه بسته بندی می شود.

با توجه به تحقیقاتی که در زمینه مصرف خیارشور با سبزیجات خشک معطر شده است مورد اصلاً برای گلودرد توصیه نمی شود و کسی که از این محصول استفاده می کند وقتی گلودرد را دارد قطعا در ادامه معده درد را نیز نخواهد داشت پس برای التیام درد گلو دکتر مراجعه کنیم از خیارشور برای رفع درد استفاده نکنیم.

متاسفانه با علم به اینکه خیارشور چون فشار خون را بالا می برد دیده شده که برخی شهروندان توصیه به این دارند که هنگامی که شما فشار خونتان پایین است.

از این ماده غذایی استفاده کنید تا فشارتان تنظیم شود و حالتان مساعد گردد و متاسفانه که این خود بسیار کار اشتباهی است که می تواند خطرات سخت و نگران‌کننده ‌ای برای مصرف کننده خیارشور داشته باشد.

خیار درختی

خیارشور ریز

 خیارشور همان خیارهای نرسیده می باشد. کشاورزانی که در امر پرورش صیفی جات فعالیت می نمایند، این خیارها را قبل از اینکه بیشتر رشد کنند، برداشت می کنند و در اختیار شرکت های تولید کننده خیارشور ریز قرار می دهند. قیمت های خرید و فروش این محصول به اندازه و برند تولیدی خیارشور برمی گردد.

همچنین بخوانید  با بکارگیری تجربیاتم درآمدم افزایش یافت

پرورش دهندگان متبحری که سابقه زیادی در این امر دارند توسط کارشناسان صنایع غذایی شناسایی شده و اقدام به خرید محصولات از این کشاورزان می نمایند. در گام بعدی خیار های برداشت شده در سورتینگ های مخصوص دسته بندی می شود.

خیارشور ها در اندازه های مختلفی آماده می شوند. یکسری در اندازه های قلمی و به همین ترتیب تا اندازه های بزرگ تر می روند. شرکت های تولیدی با بهره مندی از دستگاه های فوق پیشرفته در بخش تولید مواد غذایی، اقدام به بسته بندی خیارشور می نمایند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *