تبلیغات

تبلیغات

چگونه تعمیرات موبایل یاد بگیریم؟

tam-mobile

افراد زیادی هستند که قصد دارند تعمیرات تلفن همراه را یاد بگیرند و به یک تکنسین حرفه‌ای و معتبر در این زمینه تبدیل شوند. بااین‌حال، نمی‌دانند چگونه و از کجا این مهارت را بیاموزند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و بارها از خودتان پرسیده‌اید که چگونه تعمیرات موبایل یاد بگیریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه آموزش تعمیرات موبایل را شروع کنیم؟

اگر به ابزارآلات و گجت‌ها علاقه‌مند هستید و تمایل به یادگیری آن‌ها دارید، باید بگوییم که تعمیر تلفن همراه برایتان کار سختی نخواهد بود، فقط باید نحوه جدا کردن قطعات گوشی، تعویض قطعات و نحوه لحیم کردن آن‌ها را بیاموزید. سایر تکنیک‌های تعمیر سخت‌افزار و نرم‌افزار همگی بخشی از تجربه یادگیری هستند که آن‌ها را به‌مرور زمان یاد خواهید گرفت؛ بنابراین، برای یادگیری درست تعمیر تلفن همراه، لازم است تمام این مهارت‌ها و تکنیک‌های تعمیر را بیاموزید؛ اما چیزی که در اینجا بیشتر اهمیت دارد، یادگیری مراحل عیب‌یابی تلفن‌های همراه است. هنگامی‌که این مهارت‌ها را به دست آوردید، به‌جرئت می‌توانیم بگوییم تعمیر تقریباً هر عیبی در هر نوع تلفن هوشمندی برای شما بسیار آسان خواهد بود.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه تعمیرات موبایل یاد بگیریم؟ کافی است به 5 روشی که در ادامه بررسی کرده‌ایم، توجه کنید.

1.   یادگیری تعمیرات موبایل از طریق تحصیلات دانشگاهی

ممکن است حرفه تعمیر گوشی با چیزهایی که در مدارس تدریس می‌شود متفاوت به نظر برسد، اما دانشگاهیان همواره سنگ بنای هر حرفه‌ای هستند؛ بنابراین، تکمیل مطالعات پایه‌ای و دانشگاهی قبل از انتخاب هر شغل حرفه‌ای بسیار مهم است.

توسعه توانایی‌ها و کسب تجربه در یک مهارت فنی و یا غیر فنی، دیرتر اتفاق می‌افتد و در بیشتر مواقع این امر فقط به‌عنوان توسعه‌ی مطالعات دانشگاهی است. به‌طورکلی، هر حرفه‌ای با پیشینه تحصیلی خوب می‌تواند بیشتر از سایرینی که تجربه تحصیلات دانشگاهی و تئوری ندارند، موفقیت به دست آورد.

2.   آشنایی با انواع مدل‌ها و برندهای گوشی‌های هوشمند

شما باید با عملکردها و تنظیمات بخش‌های مختلف انواع موبایل و تبلت آشنا باشید تا بتوانید مشکلات گوناگون را به نحو بهتری تشخیص داده و درک کنید. آشنایی با 3 سیستم‌عامل رایج گوشی‌های هوشمند (iOS، Android و Windows) از دیگر الزاماتی است که یک تعمیرکار حرفه‌ای تلفن همراه باید بر آن تسلط داشته باشد.

در حال حاضر آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی بخش بزرگی از بازار فعلی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند. وقتی از هر دو این تلفن‌ها برای مدت‌زمان قابل‌توجهی استفاده کنید، به عملکردها و تنظیمات مختلف آن‌ها دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی با آن‌ها کارکنید. همچنین پس از یادگیری نحوه عملکرد این دستگاه‌ها، تشخیص و درک تفاوت بین خطاهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برایتان راحت‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید  چگونه از وصل شدن خودکار به وایفای در آیفون و آیپد جلوگیری کنیم؟

3.   مراجعه به‌ یک موسسه آموزشی تعمیرات موبایل معتبر و دریافت مدرک

پیدا کردن یک موسسه آموزشی معتبر، بهترین پاسخی است که می‌توانیم در اینجا به سؤال چگونه تعمیرات موبایل یاد بگیریم؟ بدهیم. برای یادگیری صحیح این مهارت و تبدیل‌ شدن به یک تکنسین موفق که به‌راحتی می‌تواند عیوب مختلف تلفن‌های همراه را تشخیص داده و تعمیر کند، بسیار مهم است که به دنبال یک مرکز آموزشی مناسب و شناخته‌شده باشید.

تعمیرات موبایل

مؤسسات و آموزشگاه‌های تعمیرات موبایل زیادی وجود دارند که در ارائه آموزش‌های تخصصی تعمیرات انواع تلفن همراه تخصص دارند. در حال حاضر آموزشگاه استاد موبایل به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موبایل شناخته‌ شده است.

4.   خرید ابزارهای ضروری و چند گوشی آسیب‌دیده و تمرین با آن‌ها

اگرچه که مؤسسات آموزشی تعمیرات گوشی، آموزش‌های عملی خوبی را به شما ارائه می‌دهند، اما در بسیاری از مواقع لازم است تا تجربه عملی بیشتری در این حوزه کسب کنید. برای این کار می‌توانید چند گوشی هوشمند قدیمی و بدون کارکرد ارزان‌قیمت بخرید و روی آن‌ها تمرین کنید.

شما می‌توانید تمامی مراحل تعمیراتی که در مؤسسه به شما آموزش داده ‌شده است را روی این گوشی‌ها تمرین کنید و از این طریق با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف تعمیر بیشتر آشنا شوید. استفاده از شماتیک موبایل یا همان نقشه تعمیراتی انواع مدل‌های تلفن‌های همراه یکی از روش‌های پرکاربردی است که می‌توانید برای عیب‌یابی و تعمیر انواع تلفن همراه استفاده کنید.

شما بدون داشتن ابزارآلات موردنیاز نمی‌توانید هیچ موبایلی را عیب‌یابی و تعمیر کنید. با استفاده از ابزارهای پایه‌ای، حداقل می‌توانید سخت‌افزار گوشی را جدا کرده و مونتاژ کنید و مراحل اولیه تعمیر و بررسی را انجام دهید.

تعمیرات موبایل

برخی از ابزارهای اساسی تعمیر تلفن همراه که هر کارآموز باید داشته باشد عبارت‌اند از مجموعه پیچ گوشی، دستگاه جداکننده صفحه لمسی موبایل، پنس، ایزوپروپیل الکل، مولتی متر، سیم‌چین، سیم جامپر، هویه، خمیر لحیم‌کاری و کاتر.

5.   جستجو در اینترنت

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از طریق اینترنت یاد بگیرید؛ بنابراین می‌توانید از گوگل و یوتیوب برای آموزش‌ها و نکات مختلف کمک بگیرید. در حال حاضر راهنماها و آموزش‌های مختلفی، از راهنماهای جداسازی قطعات تا راه‌حل‌های جامپر، در اینترنت برای مبتدیان و همچنین متخصصان وجود دارد که دانشتان را بهبود می‌بخشند و بسیاری از ترفندها و تکنیک‌های جدید را به شما می‌آموزند. همچنین با دانلود کتاب تعمیرات موبایل و مطالعه آن می‌توانید تا حد زیادی دانش تئوریک خود را در این حوزه افزایش دهید.

یادگیری تعمیرات موبایل چه مزیت‌هایی دارد؟

یادگیری این حرفه می‌تواند مزیت‌های زیادی برای شما داشته باشد اما اگر بخواهیم به مهمترین آن‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم بگوییم که اگر توانایی خود را در تعمیرات مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انواع تلفن‌های همراه افزایش دهید، می‌توانید به این حوزه به‌عنوان یک شغل پردرآمد بنگرید. چراکه امروزه تلفن‌های همراه به یک عنصر جدایی‌ناپذیر در زندگی مردم و کسب‌وکارها تبدیل شده است.

همچنین بخوانید  آموزش ارسال SMS (اس ام اس) از طریق کامپیوتر

یک نمونه از روش‌های کسب درآمد از تعمیرات موبایل، نرم‌افزارهای پنل پیامکی هستند که اکثر مشاغل بر روی تلفن‌های همراه خود دارند و با اتصال به بانک شماره موبایل می‌توانند پیامک‌های انبوه تبلیغاتی را به کاربرانشان ارسال کنند. با دانستن نحوه تعمیر مشکلات این نرم‌افزارها بر روی تلفن‌های همراه می‌توانید بسیاری از این مشاغل را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید تا در زمان بروز هرگونه مشکل در این نرم‌افزارها به سراغ شما بیایند.

منبع: www.grapik.ir/shop

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *