تبلیغات

تبلیغات

0 تا 100 بوستر پمپ آتش نشانی در تلمبه موتور غرب

booster-pump

یکی از انواع پر کاربرد بوسترهای صنعتی با نام بوستر پمپ آتش نشانی شناخته می شود.  قیمت بوستر پمپ آتش نشانی بر اساس پارامتر های گوناگونی تعیین می شود. این تجهیزات طبق استاندارد های روز تولید شده‌اند و بالا ترین راندمان کاری برای ایجاد دبی مورد نیاز و حداقل انرژی مصرفی دارند.

از بوستر های پمپ آتش نشانی برای مهار آتش در ساختمان های صنعتی، مسکونی، تجاری و غیره استفاده می کنند. این دستگاه از چند پمپ در جهت بالا بردن فشار آب برای پیشگیری از آتش سوزی تشکیل شده است.

اهمیت و کاربرد بوستر پمپ آتش نشانی

از آنجایی که در زمان آتش سوزی شبکه های آبرسانی شهری توانایی تامین فشار مورد نیاز برای تجهیزات آتش نشانی را ندارند، اهمیت وجود بوستر پمپ آتش نشانی در این مواقع بسیار زیاد می شود. و کاربرد شان تامین فشار آب برای آتش نشانی در زمان آتش سوزی است.

این دستگاه به دو دسته تقسیم بندی شده است با نام های دور متغیر و دور ثابت. لذا این موضوع بر روی قیمت بوستر پمپ آتش نشانی تاثیرات زیادی دارد. بوستر پمپ صنعتی با توجه به تامین دبی مورد نیاز و فشار لازم انتخاب می شود. این سیستم ها فشار و دبی و آب مورد نیاز را برای سیستم های مختلفی نظیر سیستم سیلابی و جعبه های آتش نشانی آماده می کنند.

 

مزایای بوستر پمپ آتش نشانی

یکی از مزایای منحصر به فرد استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی ایجاد فشار مورد نیاز برای مهار زود هنگام آتش است. آتش‌ سوزی خسارت های مالی و جانی زیادی به بار می آورد. لذا استفاده از تجهیزات مدرنی که در مهار کردن آتش و جلوگیری از خسارت های وارده نقش بسیار پر رنگی ایفا می کنند مزایای زیادی دارد. قیمت بوستر پمپ آتش نشانی یکی دیگر از مزایای آن است. زیرا این تجهیزات با توجه به کاربرد مهم شان قیمت مناسبی دارند.

بوستر ها دارای دو پمپ هستند که قابلیت اطفاء حریق دارند. همچنین با نام مجموعه چند الکترو پمپ شناخته می شوند. نصب بسیار ساده ای دارند و در مصرف برق صرفه جویی می کنند. به اضافه طول عمر بالایی دارند و حمل شان بسیار آسان است. از دیگر مزایای این تجهیزات که در سیستم های اطفاء حریق استفاده می شوند این است که استهلاک پایینی دارند.

بوستر پمپ آتش نشانی

نحوه ی نصب بوستر پمپ آتش نشانی به همراه نکات ایمنی

 مشورت با افراد متخصصی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند بسیار مهم است. برای افزایش راندمان بوستر پمپ آتش نشانی باید آن را در محیطی مناسب نصب کنید. این محیط باید کاملا سرپوشیده باشد زیرا تغییرات محیطی کارکرد بوستر را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید  کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب؛ لذت کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان

توجه به بالا نبودن فشارهای تولیدی و ورودی بوستر نسبت به فشارهایی که برای اجزا قابل تحمل است اهمیت بسیار بالایی دارد. به معنای دیگر نباید فشارهای ورودی و تولیدی از فشاری قابل تحمل اجزا بیشتر باشد. برای حمل و نقل بوستر باید به سلامت تمام قطعات توجه زیادی داشته باشید. این سیستم ها برای حفاظت در برابر آتش طراحی شده اند. لذا در هنگام نصب باید به برخی از مسائل مهم توجه داشته باشید.

پس از نصب بوستر پمپ آتش نشانی باید کلکتور ها را به منابع تغذیه متصل کرد. زیرا این تجهیزات برای مکش بوستر های پمپ طراحی و نصب شده‌اند. همچنین برای نصب بوستر به در دسترس بودن تابلو برق و شیر فلکه توجه داشته باشید.

اجزاء تشکیل دهننده بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر های پمپ آتش نشانی از الکترو پمپ، پمپ رزوه دیزلی، جوکی پمپ، کلکتور، لرزه گیر، شیر یکطرفه تشکیل شده‌ اند. این تجهیزات برای خاموش کردن آتش و مهار آتش سوزی، آب را به بالاترین طبقات ساختمان های بلند می رسانند.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی بر روی میزان راندمان کاری و جنس این محصول تاثیرات عمده‌ دارد. بوستر پمپ آتش نشانی از یک مجموعه چند پمپی تشکیل شده‌ که پمپ های آب در آن به صورت موازی متصل شده‌ اند. از آنجایی که در تولید بوستر  پمپ آتش نشانی از چند پمپ به صورت موازی استفاده می کنند می توان گفت که این تجهیزات کاربرد شان همانند پمپ های آب است.

اما توانایی ایجاد فشار چند برابر بیشتر از پمپ آب را دارند. لذا قادر هستند با ایجاد فشار آب را به ارتفاع بسیار بالا برسانند. در حقیقت بوستر پمپ بهترین وسیله برای استفاده در سیستم اطفاء حریق است.

نحوه کار بوستر پمپ آتش نشانی

از بوستر پمپ آتش نشانی در سیستم های آب پاش اطفاء حریق و یا در لوله آتش نشانی استفاده می شود. این تجهیزات آب مورد نیاز را برای خاموش کردن آتش پمپاژ می کنند و بدین صورت فشار مورد نیاز را برای مهار آتش و مقابله موثر بر علیه آتش به وجود می آورند.

در این صورت با استفاده از این بوستر عملیات اطفاء حریق انجام می شود و آتش در بالاترین طبقه ساختمان هم مهار می شود. این پمپ ها به گونه ای انتخاب می شوند که بر اساس میزان ارتفاع ساختمان، نوع و اندازه خطر ساختمان باشند. بوستر فشار آب را در  سیستم تقویت کرده و در این راستا یعنی مهار آتش نقش مهمی ایفا می کند. این سیستم های تقویت کننده به منظور ایجاد فشار آب موجود برای سیستم حفاظت در برابر آتش استفاده می شوند.

همچنین بخوانید  5 نکته مهم برای خرید هارد SSD مناسب با کار شما

بوستر پمپ آتش نشانی

نکات هنگام خرید بوستر

 از آنجایی که این پمپ ها پایه تامین آب برای حفاظت از آتش هستند توجه به جنس بدنه و کیفیت و کارایی و میزان عملکرد آن ها اهمیت بسیار بالایی دارد. جنس بدنه، نوع بوستر، برند سازنده، راندمان بوستر پمپ آتش نشانی برای تامین فشار مورد نیاز در جهت مهار آتش، به علاوه مدل های مختلف بوستر پمپ آتش نشانی بر روی قیمت آن تأثیرات مستقیمی دارند.

همچنین ظرفیت پمپ، مکان استفاده از آن از جمله عوامل مهمی هستند که بر روی قیمت پمپ تاثیر گذارند. جدا از این خریداران برای خرید بوستر پمپ آتش نشانی باید به این پارامتر هایی که بیان کردیم توجه داشته باشند تا در نهایت در هنگام خرید عملکرد مثبتی با توجه به قیمت بوستر پمپ آتش نشانی از خود ارائه دهند. بوستر پمپ کوچک و بوستر هایی که ظرفیت زیادی دارند هر کدام در مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

تولید کننده بوستر پمپ آتش نشانی در تلمبه موتور غرب

تولید کننده این بوسترها تاسیسات مربوط به آتش نشانی را با توجه به عوامل گوناگونی تولید می کند. چرا که این تجهیزات مدل های گوناگونی دارند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از بوستر های پمپ کوچک برای مهار آتش سوزی در ساختمان های بزرگ استفاده نمی کنند. چرا که ظرفیت لازم برای خاموش کردن آتش را ندارد.

لذا تولید کنندگان با توجه به مکان مورد استفاده و ظرفیت و همچنین برقی بودن و یا دیزلی بودن پمپ که جزو پارامتر های موثر در قیمت آن هستند این تجهیزات را تولید می کنند. مدل های مختلف بوستر پمپ آتش نشانی  از جمله سیستم هایی هستند که در اطفاء حریق نقش برجسته ای دارند. لذا تولید کننده بوستر پمپ آتش نشانی در تلمبه موتور غرب کیفیت و راندمان را در الویت قرار می دهد.

جمع بندی

بوستر پمپ آتش نشانی یکی از تجهیزات پر کاربردی است که برای مهار آتش استفاده می شود. عوامل و پارامتر های گوناگونی بر روی قیمت بوستر پمپ آتش نشانی تاثیرات زیادی می گذارند. از این عوامل می توانیم به ظرفیت پمپ برند سازنده، مدل های مختلف، جنس بدنه، کیفیت و کارایی و میزان عملکرد راندمان بوستر پمپ آتش نشانی اشاره کنیم. این تجهیزات در سیستم‌ های آب پاش اطفاء حریق با لوله آتش نشانی برای تامین آب و فشار مورد نیاز در جهت مهار آتش مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *