تبلیغات

تبلیغات

تفاوت لپ تاپ با نوت بوک چیست؟

notebook

این روزها تشخیص تفاوت لپ تاپ با نوت بوک به طور دقیق سخت شده است. هر کسی که قصد خرید بهترین لپ تاپ را دارد، احتمالاً مدل­های مختلفی را که به عنوان لپ تاپ، نوت بوک و حتی الترابوک تبلیغ می­شوند، مشاهده خواهد کرد.

 هر ساله در دنیای تکنولوژی طیف گسترده­ای از محصولات جدید و مبتکرانه مانند لپتاپ، نوت بوک، تبلت، آی پد یا دستگاه­های اندرویدی را به مصرف­کنندگان معرفی می­کند. شما به عنوان مشتری فکر می­کنید، آن­ها یکسان هستند. خب دقیقاً هم این­طوری نیست، هر کدام از این دستگاه­ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و کاربردهای خود را دارند. سرعت پردازنده، قابلیت گرافیکی، اندازه، فضای ذخیره‌سازی درایو، رم و سایر موارد در دستگاه‌های مختلف بسیار متفاوت هستند و همین موارد تفاوت انواع لپ تاپ ها را مشخص می‌کند.

 ممکن است بررسی هر کدام کار سختی به نظر برسد، اما موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در پایان روز، وقت گذاشتن برای تحقیق در مورد دستگاه جدید به این معنی است که از اشتباه پرهزینه خودداری می‌کنید و دستگاه مناسب خود را تهیه می‌کنید.

برای آن­که بدانید، در هنگام خرید لپ تاپ چگونه انواع لپ تاپ‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید و چه چیزی را انتخاب کنید، در این نوشتار ما را همراهی کنید. با بررسی اجمالی کمی وقت بگذارید و تفاوت‌های بین رایانه‌های لپ‌تاپ در مقابل نوتبوک و سایر موارد را درک کنید، زیرا تصمیم گیری آگاهانه کار برای خرید را بسیار آسان تر می­کند.

بررسی تفاوت لپ تاپ، نوت بوک و اولترابوک

برخی افراد معتقدند که لپ تاپ و نوت بوک تقریباً دستگاه­های مشابه­ی هستند، اما تفاوت­های زیادی بین لپتاپ و نوتبوک وجود دارد. در ادامه به معرفی آن­ها می­پردازیم.

لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ یک کامپیوتر شخصی قابل حمل است که به راحتی می‌توان آن را در مکان­های مختلف مانند محل کار، دانشگاه، کافه و… حمل کرد. اولین لپتاپ در سال 1981 اختراع شد اما در سال 2005 برای اولین بار فروش آن از فروش دسکتاپ پیشی گرفت و تحول بزرگی در دنیای کامپیوتر ایجاد کرد.

 قابل حمل بودن ویژگی اصلی یک لپ تاپ است. از دیگر ویژگی­های آن می­توان به صفحه نمایش، بلندگو، صفحه کلید، پردازنده، وب کم، حافظه، میکروفون یا مودم یکپارچه برای اهداف ارتباطی اشاره کرد. با این حال، برخی از آخرین لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش لمسی و فن یکپارچه هستند.

ویژگی­های کلی لپ تاپ

وزن

۱.۸ الی ۳.۲ کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

بین 10 تا 20 اینچ

قیمت

حداقل 1000 دلار برای یکی لپ تاپ رده بالا

رم

بدون محدودیت

قدرت پردازش

مشابه کامپیوترهای رومیزی

فضای ذخیره سازی

بدون محدودیت

همچنین بخوانید  چگونه روی خودتان سرمایه گذاری کنید

تفاوت لپ تاپ با نوت بوک

نوت بوک چیست؟

نوتبوک ترکیبی بین رایانه و تبلت است و به عنوان یک کامپیوتر کوچک شناخته می­شود. سال 1989 اولین کامپیوتر نوت بوک به بازار معرفی و به دلیل سبکی در بین افرادی که دائما در سفر هستند، تجار و دانشجویان، محبوب شد. این نوت بوک‌ها معمولاً کوچک‌تر از کیف هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد و در مکان‌های مختلف مانند هواپیما، دفاتر، کتابخانه یا در جلسات استفاده کرد.

کامپیوترهای نوت بوک کامپیوترهای شخصی فوق سبکی هستند که برای انجام کارهای کامپیوتری و همچنین اهداف سرگرمی طراحی شده‌اند. استفاده از آن­ها با عمر باتری بهتر، کمترین سیستم گرافیکی فرعی، مودم یا صفحه کلیدی که برای کارایی کافی است، آسان است و البته سی دی یا دی وی دی روی آن‌ها کار نمی­کنند.

ویژگی­های نوت بوک

وزن

کمتر از 2 کیلوگرم

اندازه صفحه نمایش

15 اینچ یا کمتر

قیمت

بین 200 تا 800 دلار (کمتر از لپ تاپ ها)

رم

بدون محدودیت

قدرت پردازش

کمتر از لپ تاپ ها

فضای ذخیره سازی

بدون محدودیت

 

اولترابوک چیست؟

اگر نگران انتخاب بین لپتاپ در مقابل نوت بوک هستید، اولترابوک وسیله­ی است که این سردرگمی­ها به نحوی با آن پایان می­یابد. اولترابوک یک سری لپ‌تاپ جدید است که مفهوم آن اولین بار درسال 2011 توسط اینتل به عنوان یک لپ‌تاپ سبک وزن، در عین حال قدرتمند ابداع شد. در همان سال این کمپانی تولید لپ تاپ ایسوس بود که اولین لپ تاپ با نام اولترابوک را عرضه کرد. این لپ‌تاپ‌ها در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف، از حدود 13 تا 20 اینچ، و از حدود 3 تا 1.8 پوند، در دسترس هستند، این لپ‌تاپ‌ها باید در طیف وزن و اندازه بسیار خاصی قرار بگیرند تا اولترابوک نامیده شوند.

به دلیل وجودSSD ها، اولترابوک ها عملیات سریعتر و عملکرد شگفت انگیزتری را ارائه می‌دهند. نوت بوک بسیار باریک به عنوان اولترابوک نیز شناخته می‌شود. این دستگاه جایی است که بهترین لپ تاپ با بهترین نوت بوک ادغام می­شود.

تفاوت لپ تاپ با نوت بوک

ویژگی­های لپ تاپ و نوت بوک­هایی که واجد شرایط اولترابوک هستند؟

در حالی که نوت‌بوک‌ها بسیار قابل حمل هستند، شکی نیست که همین نوت‌بوک‌ها در عملکرد قدرت بالایی ندارند. با این حال، اولترابوک ها بسیار قابل حمل هستند و نسبت به نت بوک­های معمولی موجود در بازار امروزی عملکرد بالاتری دارند.

طبق استانداردهای اینتل، برای واجد شرایط بودن به عنوان یک اولترابوک نسل دوم، لپتاپ‌هایی با نمایشگر 13.3 اینچی و کوچکتر، لپ تاپ­ها ابتدا باید کمتر از 0.7 اینچ ضخامت داشته باشند. لپتاپ­ها با نمایشگرهای 14 اینچی و بزرگتر باید کمتر از 0.8 اینچ ضخامت داشته باشند و برای تبلت­های قابل تبدیل کمتر از 0.9 اینچ ضخامت داشته باشند.

همچنین بخوانید  مشاغلی که می توانید با سرمایه کم راه اندازی کنید

 علاوه بر این، این نوع لپ‌تاپ‌ها باید از طریق پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل کار کنند و حداقل پنج ساعت عمر باتری داشته باشند. این اولترابوک‌ها همچنین برای ذخیره سازی به USB 3.0 و حداقل سرعت انتقال داخلی 80 مگابایت بر ثانیه نیاز دارند.

بدون شک، اگر قابل حمل بودن و طراحی برای سبک زندگی شما بسیار مهم است، اولترابوک­ها یک انتخاب عالی هستند. برای مثال، اگر اغلب سفر می‌کنید، یا اگر از لپ‌تاپ خود برای نوشتن، انجام تحقیقات و انجام فعالیت‌های مشابه استفاده می‌کنید، قطعاً یک اولترابوک بهترین راه است.

با این حال، اگر نیاز به استفاده از گرافیک های سنگین دارید و قابلیت حمل برای شما در اولویت نیست، ممکن است به نفع شما باشد که گزینه­های دیگری مانند لپ تاپ را در نظر بگیرید.

هر کدام از این دستگاه­ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. لپ تاپ یک رایانه شخصی قابل حمل است، عملکردهای آن کاملاً شبیه رایانه­های رومیزی است و برای افراد تجاری گزینه بسیار خوبی است، در حالی که دانش آموزان نیز از لپتاپ برای انجام تکالیف خود استفاده می­کنند.

از سوی دیگر، نوت بوک‌ها دستگاه‌های کامپیوتری کوچک‌تر و ارزان‌تری هستند که برای کارهای محاسباتی اولیه مانند تایپ، ایمیل‌ها یا مرور وب طراحی شده‌اند. آن­ها را می توان به راحتی در کوله پشتی، کیف یا کیف بزرگ به دلیل اندازه کوچک­تر قرار داد. و اولترابوک­ عملکرد بهتری نسبت به نوتبوک دارد و بسیار شبیه لپ تاپ است.

با همه این توضیحات، هر کدام از این دستگاه­ها اندازه­ها، ویژگی­ها و قیمت­های بسیار متنوعی دارند که انتخاب از میان این گزینه­ها را به یک چالش تبدیل می­کند. به همین دلیل باید قبل از خرید بفهمید که چه نیازهایی دارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *