تبلیغات

تبلیغات

بهترین روغن های موتور برای زمستان

roghanmotor

روغن موتور یکی از اساسی‌ترین نیاز هر خودرو است. موتور خودرو از قطعات فلزی زیادی تشکیل شده است که این قطعات با یکدیگر در تماس هستند. همانطور که خودتان هم می‌توانید تصور کنید، ساییده شدن این قطعات فلزی بر روی هم باعث خوردگی و از بین رفتن این قطعات می‌شوند و عمر موتور را بسیار کوتاه‌تر می‌کنند. از این رو روغن موتور، علاوه بر طولانی تر کردن عمر موتور خودرو، باعث بهبود کارکرد آن نیز می‌شود.

 

وظایف روغن موتور

برای انتخاب بهترین روغن خودرو، ابتدا باید وظایف آن را بشناسید. روغن موتور خودرو، ترکیبی از روغن پایه نفتی و افزودنی‌هایی چون مواد ضدزنگ، ضد جوش، ضد اکسید و مواد پاک کننده است. روغن موتور علاوه‌بر روان‌سازی و کاهش سایش در قطعات موتور خودرو در هنگام کار کردن وظیفه تمیز نگه داشتن قطعات و شستشوی داخل موتور از دوده‌های حاصل از احتراق و به خصوص خنک کردن قطعات موتور را نیز برعهده دارد.

بهترین روغن های موتور

مهم‌ترین ویژگی‌های روغن موتور

بسته به وظایف مختلفی که روغن موتورها دارند، ویژگی‌های منحصر به فردی نیز دارند که در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

·       قدرت تمیز نگه داشتن موتور

اگر توجه کرده باشید، در ابتدا که روغن را درون موتور خودرو می‌ریزید، رنگ روشنی دارد اما هنگامی که جهت تعویض آن را از موتور خارج می‌کنید کاملا رنگ آن تیره شده است. دلیل این تفاوت رنگ جذب آلودگی‌های موتور توسط روغن موتور است.

·       پایداری حرارتی

 یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که یک روغن موتور خوب باید داشته باشد پایداری بالای دمای آن است. روغن موتور خوب باید بتواند موتور را در دمای پایین روشن کند و در دمای بالا پایدار باشد. در غیر این صورت پایداری حرارتی ضعیف می‌تواند منجر به از بین رفتن موتور شما به دلیل گران‌روی زیاد شود.

·       پایداری اکسیداسیون

منظور از اکسیداسیون، واکنش شیمیایی است که بین روغن روان‌کننده و اکسیژن اتفاق می‌افتد. در صورت افزایش میزان اکسیداسیون، نه تنها عمر روغن موتور یا روان کننده کاهش می‌یابد؛ بلکه ویسکوزیته بالایی در روغن ایجاد می‌کند که منجر به تولید لجن می‌شود. در نتیجه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که یک روغن موتور خوب باید داشته باشد پایداری اکسیداسیون است.

·       شاخص گرانروی

اما مهم‌ترین ویژگی روغن موتور خودرو که باید به آن توجه کرد، شاخص لزجت (گرانروی یا ویسکوزیته) است. قالب استاندارد شاخص گرانروی به صورت (مضربی از 10 بین 20 الی 60) و (مضربی از 5 بین صفر تا 20) می‌باشد. شاخص گران‌روی یا ویسکوزیته در اصل مقاومت سیالات در برابر جریان است. گران‌روی بیشتر به معنای جریان کندتر و سیال غلیظ‌تر است. به منظور اطلاع از کیفیت روان کننده، توجه به ویسکوزیته آن در دماهای مختلف بسیار مهم است.

همچنین بخوانید  بهترین ابزارهای تشخیص CMS سایت - آشکارساز سیستم مدیریت محتوا

بهترین روغن موتور برای زمستان

بهترین روغن های موتور

برای کارایی بهتر روغن موتور در فصول مختلف، باید از روغن موتور مخصوص همان فصل استفاده کنیم. شاخص گرانروی بهترین راه برای تشخیص روغن مناسب هر فصل است. برای مثال روغن موتور با مشخصه 30 5w عدد ۵ نمایشگر کمترین شاخص گرانروی روغن موتور در آب‌وهوای سرد سال می‌باشد و عدد 30 نمایشگر بالاترین شاخص گرانروی روغن موتور در آب‌وهوای گرم و البته دمای موتور خودرو است.

اما در مورد روغن موتور 60 20wبه دلیل وجود میزان گرانروی ۶۰ روغن موتور در فصل گرما گرانروی بسیار بالایی دارد و نسبت به روغن موتور اولی، سفت‌تر خواهد بود. بر همین اساس این روغن موتور در فصل گرما و محیط‌های گرمسیر شل نخواهد شد و مانع از عملکرد روغن‌کاری موتور نیز نمی‌شود.

جابه‌جایی هر یک از گرانروی های گفته شده و حدودی‌های تعیین شده در فصل‌های سال باعث عدم عملکرد درست روغن موتور خودرو شده و در مرور زمان باعث آسیب موتور خواهد شد. به این معنا که اگر روغن موتور 6020w را در فصول سرما برای خودرو به کار ببریم باعث سفت شدن روغن در موتور خودرو شده و با اصطکاک بیشتری در اتومبیل کار می‌کند.

نقد و بررسی روغن هیدرولیک پارس بابک 68

روغن پارس بابک 68 یک روانکار باکیفیت است که توسط شرکت نفت پار تولید می‌شود. این روغن به دلیل ترکیبات و افزودنی‌های پیشرفته عملکرد بسیار خوبی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهمترین ویژگی‌های این روغن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بسیار خوب در مقابل اکسیداسیون
  • محافظت از سطوح در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • قابلیت جداپذیری آسان از آب
  • جلوگیری از تشکیل کف پایدار

نقد و بررسی روغن صنعتی درفش 46

روغن هیدرولیکی بهران درفش 46 از دیگر روغن‌های محبوب است. بیشترین استفاده از این روغن برای سیستم‌های چرخشی و برخی از انواع دنده‌های بسته، چرخ زنجیرها، موتور پمپ‌های الکتیریکی و … است. این روغن از پایه معدنی و مواد مرغوب، تهیه می‌شود.  مزیت‌های روغن صنعتی درفش 46 عبارت‌اند از پایداری حرارتی و اکسیداسیون خیلی خوب، محافظت بسیار خوب در برابر خوردگی و زنگ زدگی، قدرت روانکاری عالی و خواص ضدکف مناسب.

نقد و  بررسی گریس پارس شاسی

حال که به طور کامل ویژگی‌های روغن موتور را به شما معرفی کردیم، قصد داریم یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت را نیز به شما معرفی کنیم. گریس پارس شاسی از پر کاربردترین گریس ایرانی در کشور است که بر پایه کلسیم تولید می‌شود. پارس گریس به گریس معمولی معروف است و خواص خود را تا دمای شصت درجه سانتی گراد نیز حفظ می‌کند.

همچنین بخوانید  راهنمای سفر تهران به اصفهان و اصفهان به تهران با اتوبوس‌های بین‌شهری

 

بهترین مرکز فروش برای تهیه انواع روغن‌های بهران کدام است؟

نکته قابل توجه برای تهیه روغن بهران این است که بهترین مرکزهای فروش روغن ها را بشناسیم و ویژگی‌های آن‌ها را بدانیم. برای نمونه شرکت روغن سیتی یک نمونه از شرکت‌های فروش انواع روغن ها در برندهای مختلف است که جلب رضایت و اعتماد مشتری با استفاده از ارائه بهترین خدمات، در اولویت یک این شرکت قرار دارد. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب بهترین شرکت، با خیال راحت، اعتماد کامل، بهترین کیفیت، کمترین هزینه و ارائه بیشترین خدمات، محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

سایت: roghancity.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *