تبلیغات

تبلیغات

از رسیدن به رویای خودم دست نکشیدم بلکه آن را خلق کردم

elamharig-arad5

من نیز مانند اکثر جوانان به دنبال رویای ثروت بودم که با ورود به تجهیزات اعلام حریق توانستم این رویا را به حقیقت تبدیل کنم و با برنامه و پشتکار تا رسیدن به هدفم تلاش کردم. در اینجا قصد دارم شما را بیشتر با این حوزه پولساز آشنا کنم.

اعلام حریق

باید به این موضوع توجه داشته باشید که دو نوع سیستم برای حریق وجود دارد که یکی از آنها سیستم اعلام حریق و دیگری سیستم اعلان حریق می باشد، حال این سوال برای شما پیش می آید که تفاوت این دو در چیست باید بگویم که سیستم اعلان حریق موجب آشکار سازی حریق می شود. سامانه اعلام حریق به سیستمی گفته می شود که تمام اطلاعات لازم را جمع آوری کرده تا شما را از وقوع آتش آگاه کند و به شما هشدار دهد به طور دقیق وسایلی مانند دتکتورهای دود و دتکتورهای حرارتی سیستم اعلان حریق از موارد سیستم اعلان هستند.

اعلام حریق

اعلام حریق آریاک

در سیستم اعلام حریق آریاک آدرس پذیر هر یک از اجزا دارای کدی است که در صورت وقوع حریق به طور دقیق مشخص می کند که کجا و کدام منطقه دچار حریق شده، همچنین سیم کشی سیستم اعلام حریق متعارف توسط دو سیم انجام می شود. در حالی که در سیستم آدرس پذیر سیم کشی به وسیله یک سیم انجام می شود. در سیستم اعلام حریق متعارف، نقطه حریق به طور دقیق شناسایی نمی شود. فقط بر حسب سیم کشی و زون بندیهایی که انجام شده، زون یا منطقه دچار آتش سوزی را مشخص می کند. این عیب سیستم برای ساختمانهای کوچک مشکلی پیش نمی آورد اما در محیطهای بزرگ قابل اغماض نیست چرا که  تشخیص دقیق محل حریق بسیار مهم است تا عمل اطفای حریق سریعتر انجام گیرد، از همین رو سیستم اعلام حریق متعارف به خاطر ساختار و نوع سیم کشی که دارد بیشتر در محیطهای کوچک و کم جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد.

اعلام حریق

اعلام حریق ساختمان

اعلام حریق ساختمان باعث می شود که محیط مورد نظر در برابر آتش سوزی مقاومت ویژه ای پیدا کند، برای طراحی و اجرا این سیستم ها در کشور ما از کابل کشی استفاده می شود و تمامی این عوامل به وسیله ی نظام آتش نشانی تایید می شوند. استفاده از زونهای مختلف بر حسب مساحت انجام می شود و هر وزنی حدود ۳۰۰۰ متر را مورد پوشش قرار می دهد در هر طبقه ای از زون جداگانه استفاده می شود و برای این زونها حدود ۲۰ آلمان مختلف به کار می رود و هدف کلی ایجاد امنیت بالا می باشد. محیط های مختلفی مانند اتاق ترانس، سوئیچ و غیره که در حالت کلی ولتاژ القایی دارند، از انواع سیم های روکش دار استفاده می کنند، حتماً باید این سیم ها به صورت یک تکه باشند و هر کدام از آنها به صورت جداگانه و مستقل به کار رفته باشد. از دیگر گزینه های مهم وجود سقف های کاذب است که بیشتر از ۸۰ سانت می باشند.

همچنین بخوانید  جاذبه های دیدنی اطراف هتل بین المللی قصر مشهد را بشناسید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *