تبلیغات

تبلیغات

بررسی دوربین مداربسته تحت شبکه و مزایای استفاده از آن

madar-dorbin-baste

ما دوربین های مدار بسته مختلفی مانند انالوگ و توربو را در ابتدا داشتیم.اما در دنیای به روز و تکنولوژی که نحوه ارتباطات فرق کرده است٬ نیاز به یک دوربین مدار بسته ای که این ویژگی را داشته باشد٬حس می شد. در نتیحه دوربین های مداربسته ای تحت عنوان شبکه ای تولید و روانه بازار شد که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم.با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست؟

انتقال تصاویر و اطلاعات در دوربین های مدار بسته تحت شبکه٬ به وسیله فضای شبکه اینترنت است و تفاوت این دوربین با دوربین های مداربسته توربو و آنالوگ در همین نحوه انتقال اطلاعات و تصاویر می باشد.این دوربین مانند یک کامپیوتر کار می کند و درون خودش یک پردازشگر کوچک دارد.اگر می خواهید بدانید روش کار این دوریبن به چه نحوی است باید بگوییم که یک حسگر در داخل این دوریبن ها وجود دارد و اطلاعات تصاویر از این حسگر دریافت می شوند و در ادامه این تصاویر به اطلاعات دیجیتال تبدیل می شوند.

برای انتقال اطلاعات تصاویر به دستگاه ضبط کننده از کابل های شبکه استفاده می کنند.دید در شب این دوربین ها تا ۱۰۰ متر می باشد.مزیتی که دوربین های مدار بسته تحت شبکه نسبت به سایر دوربین ها مانند آنالوگ دارد در این است که نصب کردن و کابل کشی کردن این دوربین ها راحت ترو آسان تر می باشد.قیمت این دوریبن ها بیشتر از سایر دوربین های مداربسته می باشد٬ اما به یاد داشته باشید که با خرید دوربین مداربسته تحت شبکه از کیفیت تصویر واضح و با کیفیت تری برخودار می شوید.برند های بسیار متنوعی در بازار دارای دوربین های تحت شبکه میباشند اما برند داهوا یکی از مطرح ترین برندهای عرضه کننده این نوع دوربین میباشد.دیجی داهوا نمایندگی دوربین داهوا در ایران میباشد که محصولات خود را در بهترین کیفیت به بازار عرضه کرده است.

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا ip  انواع متعددی در بازار دارند که هر کدام دارای ویژگی خاص خود میباشند که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم:

ثابت(غیر متحرک)IPدوربین مداربسته

از این دوربین اصولا برای فصای خارج و داخل خانه استفاده می شود.تصاویری  که در این دوریبن ارائه می شود فقط از نقطه ای که وصل می شود و زاویه که بر روی آن تنظیم می شود قابل رویت است.پیشنهاد ما این است که اگر دارای فروشگاه های کوچک هستید٬ از این نوع از دوربین ها استفاده کنید.

همچنین بخوانید  معرفی اپلیکیشن ویرایش حرفه‌ای عکس Snapseed برای اندروید و آیفون

wirelessدوربین مدار بسته تحت شبکه

نحوه کارکر این دوربین ها به این شکل است که از یک مودم اینترنت استفاده می کنند و تصاویر از طریق این مودم  به حافظه ابری یا حافظه محلی دوربین فرستاده می شوند. کارکرد این دوربین ها در محیط های بزرگ است و استفاده از آن در محیط های کوچک مانند خانه توصیه نمی شود.

دوربین مداربسته تحت شبکه اسپید دام

این نوع دوربین های پبشرفته ای هستند که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه ای دارند.همین قابلیت باعث می شود شما نظارت دقیق و کاملی بر مکانی که هستید و یا اموالتان داشته باشید.قابلیت زوم خوب از جمله زوم اپتیکال و زوم دیجیتال دارند.از این دوریبن ها در مکان ها و محیط های باز و بزرگ استفاده می شوند.

دوربین مدار بسته دام

کاربرد این نوع دوربین های مداربسته مانند اماکن اداری و مسکونی می باشد که به صورت مسقف نصب می شود.کیفیت تصویر در حد متوسط است اما اگر به دنبال دوربین خوب و رنج قیمت مناسب می باشید٬گزینه پیشنهادی ما به شما است. در برخی از این دوربین ها میکروفن نیز وجود دارد که برای ضبط کردن صدا از آن استفاده می شود.

دوربین مداربسته

قابلیت های دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای قابلیت های  مختلفی هستند و همین عامل باعث شده که این دوربین از سایر دوربین های مداربسته تمایز پیدا کند که در ادامه به بیان این قابلیت ها می پردازیم:

  • این دوربین های مداربسته از قابلیت زوم کردن در حالت های مختلف مانند زوم اپتیکال٬زوم معمولی و زوم دیجیتال برخوردار هستند.
  • کیفیت تصویری که ارائه می دهند٬ از رزولوشن ۲ مگاپیکسل تا رزولوشن ۴ مگاپیکسل است.
  • تصاویر گرفته شده دراین دوربین مداربسته را می توان بدون هیچ دردسری از راه دور و در گوشی همراه مشاهده کرد.دلیل این امر آن است که این دوربین ها در بستر شبکه می باشند.
  • این دوربین ها را به راحتی و بدون مشکل می توان جا به جا کرد.
  • یک قابلیت خوب این دوربین ها این است که امکان پرازش های متفاوت روی تصاویر را به ما می دهد. نمونه ای از این پردازش ها عبارت اند از:تشخیص دادن ورود و خروج غیرمجاز٬تشخیص دادن پلاک خودرو٬تشخیص دادن چهره انسان و …

کاربرد دوربین مدار بسته تحت شبکه

این همه از دوربین های تحت شبکه گفتیم که اصلا چه نوع دوربین مدار بسته ای هستند٬اما این سوال برایتان پیش نیامده که این دوربین ها در کجا استفاده می شوند و چه کاربردی دارند؟ما در ادامه مطلب قصد داریم شما را با کاربردهای دوربین مدار بسته تحت شبکه در مکان های مختلف آشنا کنیم.

  1. مراکز اداری
  2. بانک ها
  3. ساختمان های وابسته به دولت(دولتی)
  4. فروشگاه و مراکز خرید
  5. کنترل ترافیک خیابان ها
  6. ارگان ها و تشکیلات نظامی
  7. سایت های صنعتی
همچنین بخوانید  چاپ سی دی و چاپ دی وی دی

دوربین مداربسته

بهترین دوربین مدار بسته تحت شبکه

برندهای دوربین مدار بسته مختلفی هستند که دوربین های مدار بسته تحت شبکه ارائه می دهند اما خب آیا فکرکردید که ویژگی یک دوربین مدار بسته چیست؟ ما در ابتدا گفتیم که این دوربین ها به وسیله فضای شبکه اینترنت کار می کنند٬ پس باید جوری باشند که بتوانند این فضای شبکه ای را پوشش دهند تا در کارکرد دوربین و سرعت انتقال تصاویر آن اختلالی ایجاد نشود و تصاویر با کیفیت بالا ارائه شوند.

دیجی داهوا ارائه دهنده انواع دوربین های مداربسته از برند داهوا میباشد که از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار هستند و میتواند انتخاب خوبی برای حفظ امنیت مکان خود باشند .همچنین کارشناسان این مجموعه همه روزه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز میباشد.برای رسیدن به پاسخ سوالات خود و داشتن مشاوره رایگان جهت خریدی مطمئن تر با کارشناسان دیجی داهوا با شماره 021-91006008  تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *