تبلیغات

تبلیغات

آیا این خبر بد که سیگارهای الکترونیکی برای سلامتی مضرند حقیقت دارد؟

nikotin-elec

سوال: من اخیراً شروع به استفاده از سیگارهای الکترونیکی کردم. امروز در تلویزیون خبری در مورد توقف فروش سیگارهای الکترونیکی در آمریکا و فروش آنها در داخل کشور دیدم. این بدان معناست که سیگارهای الکترونیکی مضر هستند و حاوی مواد سرطان زا هستند. سپس در اینترنت تحقیق کردم و متوجه شدم که اخبار منفی زیادی در مورد آنها وجود دارد. نمی دانم این خبر درست است یا نوعی حمله از سوی تولیدکنندگان سیگار تنباکو است. امیدوارم کاربران اینترنتی بتوانند در این مورد پاسخ های معتبری به من بدهند.
پاسخ: من در تجارت خارجی و صادرات در آمریکا کار می کنم و اخیراً سیگار الکترونیکی صادر کرده ام، بنابراین بازار داخلی و خارجی را به خوبی می شناسم. من کمی در مورد علل و عواقب به شما خواهم گفت. سال گذشته در آمریکا اعلام شد که سیگارهای الکترونیکی مضر و ممنوع هستند، اما به دلیل جذابیت این محصولات برای مردم، ممنوعیت برداشته شد. البته آمریکا هنوز استفاده از آن را به مردم توصیه نمی کند و دلیل روشنی برای آن وجود دارد که سود بردن به صنعت سنتی تنباکو است.
شاید تعجب کنید که آیا سیگارهای الکترونیکی خوب هستند یا بد. افرادی که مخالف استفاده از سیگارهای الکترونیکی هستند، معمولا وجود نیکوتین را دلیل مقاومت خود عنوان می کنند نه یک ماده سرطان زا. . همچنین نیکوتین در صورت استفاده به مقدار مناسب مضر نیست و میزان نیکوتین موجود در ویپ بسیار کم است، بنابراین برای مصرف کنندگان نیکوتین مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر به سیگارهای تنباکو نگاه کنید، می بینید که خاکستر و مونوکسید کربن (برگ های مرده تنباکو) تولید شده از سوزاندن تنباکو بسیار مضر و سرطان زا هستند.


بنابراین افرادی که فکر می کنند سیگارهای الکترونیکی به دلیل داشتن نیکوتین مضر هستند، کاملا در اشتباه هستند. اگر کمی در مورد نیکوتین بدانید، باید بدانید که تمام محصولاتی که برای ترک سیگار استفاده می کنید، مانند آدامس و چسب ترک، حاوی نیکوتین هستند. در واقع، یکی از محبوب ترین راه های ترک سیگار، جایگزینی نیکوتین است. حالا چرا همه محصولات دخانی حاوی نیکوتین هستند اما در این زمان فقط سیگار الکترونیکی در نظر گرفته می شود و از سیگار الکترونیکی مضر و مضر برای سلامتی صحبت می کنند؟ پاسخ به این سوال ساده است زیرا به غیر از سیگارهای الکترونیکی، میزان موفقیت در ترک سیگار بسیار پایین است. همین موضوع دغدغه صنعت دخانیات نیز بوده است، اما اخیراً فروشندگان خارجی سیگار الکترونیکی بر اساس واقعیت ها و آمارهای دریافتی از مصرف کنندگان به موضوع فوق می پردازند.
بنابراین در نهایت به این نتیجه می رسیم که سیگار الکترونیکی تاثیر بسزایی در ترک سیگار دارد. در حالی که کشورهای خارجی از سیگارهای الکترونیکی برای کمک به مردم برای ترک سیگار استفاده می کنند، دولت ایالات متحده می خواهد آنها را ممنوع کند، اما آنها قدرت ندارند. برای درک کمی از تاریخچه سیگارهای الکترونیکی، باید بدانیم که در سال 2004 در چین اختراع شدند.
در سال 2006، آنها یک تبلیغ راه اندازی کردند و یک تبلیغ برای یک برند سیگار الکترونیکی در یک کانال تلویزیونی شانگهای به نمایش درآمد. این اولین ارائه عمومی سیگار الکترونیکی بود. در آن زمان مردم نیکوتین را نمی شناختند و آن را ماده ای سمی می دانستند. پس از اینکه فروش آنها به طور موقت افزایش یافت، فروش آنها راکد شد. علاوه بر این، آژانس بین المللی نظارت بر سلامت یک مطالعه نمونه در مورد سیگارهای الکترونیکی انجام داد. در سال 2007 به صراحت اعلام شد افرادی که نیکوتین استنشاق می کنند مشمول نظارت بر دستگاه های پزشکی نمی شوند. این ثابت کرد که نیکوتین یک دارو نیست و به سیگارهای الکترونیکی فرصتی دوباره داد.
با آگاهی بیشتر مردم از نیکوتین و سیگارهای الکترونیکی بدون نیکوتین، این دستگاه ها در چین محبوب شده اند. در شنژن نمایش داده شده و آماده ارسال به کشورهای دیگر می باشد.
امروزه پیشرفته ترین و با کیفیت ترین سیگارهای الکترونیکی در شنژن تولید می شود. در دو سال اخیر این دستگاه ها به اوج پیشرفت خود رسیدند، در سال های 1387 و 1388 صادرات آنها رونق داشت. زمانی بود که تاجران مقابل کارخانه‌هایی که سیگار الکترونیکی تولید می‌کردند صف می‌کشیدند و از آن‌ها می‌خریدند.
در آن زمان، تمام محصولات ویپینگ به راحتی فروخته می شد و فروشگاه های خرده فروشی برای محصولات ویپینگ در بسیاری از کشورها تأسیس شد. برخی می پرسند آیا کشورهایی وجود دارند که سیگار الکترونیکی در آن ممنوع نباشد؟ پاسخ این پرسش “بلی” است. اگرچه سیگارهای الکترونیکی فقط در برخی از کشورها ممنوع است، اما بهتر است در این زمینه بیشتر تحقیق شود زیرا برخی از کشورها همچنان در ممنوعیت هستند و حتی سیگار کشیدن در برخی کشورها ممنوع است. به عنوان مثال، در کشوری مانند ترکیه، هم سیگار الکترونیکی و هم سیگار تنباکو ممنوع است.
این متن ترجمه مستقیم از مقاله ای در vape.hk است.

همچنین بخوانید  با قهوه تلخی زندگی ام به شیرینی ثروت تبدیل شد

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *